Blog Fakturowni

Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

Fakturownia - porady Prowadzenie firmy

Likwidacja przepisów o zatorach płatniczych

Fakturownia

Fakturownia, 2016-02-25

Czym jest zator płatniczy?

Zatorem płatniczym nazywamy zjawisko w obrocie gospodarczym, polegające na kumulacji zadłużeń i przenoszeniu ich na kolejnych, powiązanych ze sobą kontrahentów.

Na czym polega nowelizacja?

W dniu 18 sierpnia 2015 roku w Dzienniku Ustaw nr 1197 ogłoszono ustawę z dn. 5 sierpnia 2015 roku o zmianie ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw. Ustawa uchyliła przepisy nakazujące dłużnikom zmniejszać koszty uzyskania przychodów o zaliczone do nich, lecz nieopłacone kwoty faktur.

To zdecydowanie pozytywna wiadomość dla właścicieli małych przedsiębiorstw, gdyż kształt tych przepisów powodował jedynie wzrost dochodów budżetowych, spędzając sen z powiek przedsiębiorcom i księgowym.

W uzasadnieniu zmian czytamy między innymi:

  • “regulacje te (...) skomplikowały system rozliczeń i zwiększyły obciążenia administracyjne w firmach, w szczególnosci małych, gdzie wdrożenie dodatkowych rozwiązań technicznych zwiększyło koszty prowadzenia działalnosci gospodarczej.”
  • “(...) przedsiębiorstwa mające siedzibę poza Polską nie mają obowiązku respektowania polskich przepisów dotyczących tzw. korekty kosztów, wprowadzone regulacje w istocie dotyczą (...) firm będących podatnikami podatku dochodowego w Polsce.”

Kogo dotyczy zmiana?

Wyłaczenie obowiązku korygowania kosztów zostało zlikwidowane w stosunku do wszystkich kosztów, dla których od 1 stycznia 2016 roku upłynęły terminy określone w starej ustawie.

Podatnicy, którzy w uprzednio obowiązującym stanie prawnym musieli zmniejszyć koszty uzyskania przychodów lub zwiększyć przychody, mimo uchylenia przepisów maja możliwość zwiększenia kosztów uzyskania przychodów po uregulowaniu zobowiązań.

Jak chronić się przed nieterminowymi płatnościami?

O przykładach efektywnego wykorzystania rozwiązań przyspieszających obiegu płatności w firmie pisaliśmy już wcześniej. Zobacz, jak używając Fakturowni, możesz zapewnić sobie i klientom uprościć obsługę i realizacje płatności:

1. Wysyłaj faktury e-mailem

W przypadku faktury papierowej od chwili jej wystawienia do opłacenia mija średnio od 19 do 40 dni, z czego co najmniej 10 dni zabiera doręczenie dokumentu. Wystawienie i wysłąnie faktury elektronicznej za pomocą Fakturowni zabiera raptem kilkadziesiąt sekund. Błyskawiczne przekazanie dokumentu do Klienta przekłada się na wcześniejszą zapłatę za fakturę i daje pewność dostarczenia dokumentu w czasie rzeczywistym.  

 
 

2. Ustaw automatyczne przypomnienia o opóźnionych fakturach

Automatyzacja czynności związanych z wystawianiem ponagleń do wystawionych faktur wpływa na oszczędność wielu godzin powiązanych z obsługą windykacyjną i standardowym trybem powiadamiania o płatnościach. Przeczytaj, jak to zrobić.

3. Korzystaj z płatności cyklicznych

Płatności cykliczne to po prostu ponowne obciążenia konta Twojego Klienta wykonywane w określonych odstępach czasowych. Funkcja Faktury Cykliczne, którą znajdziesz w Fakturowni  stanowi rozwiązanie pozwalające na przyjmowanie płatności z tytułu opłat za subskrypcję Twojej witryny lub towarów.

4. Wykorzystaj system płatności online

Faktury na produkt, który ma zaznaczoną i skonfigurowaną opcję Sprzedaż online, otrzymują przycisk Zapłać online, dzięki któremu Klienci mogą w szybki sposób dokonać płatności. Możesz również zainstalować specjalną wtyczkę do płatności automatycznych dla danego produktu.

 

 

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 

Fakturownia - porady Prowadzenie firmy

Likwidacja przepisów o zatorach płatniczych

Fakturownia

Fakturownia, 2016-02-25

Czym jest zator płatniczy?

Zatorem płatniczym nazywamy zjawisko w obrocie gospodarczym, polegające na kumulacji zadłużeń i przenoszeniu ich na kolejnych, powiązanych ze sobą kontrahentów.

Na czym polega nowelizacja?

W dniu 18 sierpnia 2015 roku w Dzienniku Ustaw nr 1197 ogłoszono ustawę z dn. 5 sierpnia 2015 roku o zmianie ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw. Ustawa uchyliła przepisy nakazujące dłużnikom zmniejszać koszty uzyskania przychodów o zaliczone do nich, lecz nieopłacone kwoty faktur.

To zdecydowanie pozytywna wiadomość dla właścicieli małych przedsiębiorstw, gdyż kształt tych przepisów powodował jedynie wzrost dochodów budżetowych, spędzając sen z powiek przedsiębiorcom i księgowym.

W uzasadnieniu zmian czytamy między innymi:

  • “regulacje te (...) skomplikowały system rozliczeń i zwiększyły obciążenia administracyjne w firmach, w szczególnosci małych, gdzie wdrożenie dodatkowych rozwiązań technicznych zwiększyło koszty prowadzenia działalnosci gospodarczej.”
  • “(...) przedsiębiorstwa mające siedzibę poza Polską nie mają obowiązku respektowania polskich przepisów dotyczących tzw. korekty kosztów, wprowadzone regulacje w istocie dotyczą (...) firm będących podatnikami podatku dochodowego w Polsce.”

Kogo dotyczy zmiana?

Wyłaczenie obowiązku korygowania kosztów zostało zlikwidowane w stosunku do wszystkich kosztów, dla których od 1 stycznia 2016 roku upłynęły terminy określone w starej ustawie.

Podatnicy, którzy w uprzednio obowiązującym stanie prawnym musieli zmniejszyć koszty uzyskania przychodów lub zwiększyć przychody, mimo uchylenia przepisów maja możliwość zwiększenia kosztów uzyskania przychodów po uregulowaniu zobowiązań.

Jak chronić się przed nieterminowymi płatnościami?

O przykładach efektywnego wykorzystania rozwiązań przyspieszających obiegu płatności w firmie pisaliśmy już wcześniej. Zobacz, jak używając Fakturowni, możesz zapewnić sobie i klientom uprościć obsługę i realizacje płatności:

1. Wysyłaj faktury e-mailem

W przypadku faktury papierowej od chwili jej wystawienia do opłacenia mija średnio od 19 do 40 dni, z czego co najmniej 10 dni zabiera doręczenie dokumentu. Wystawienie i wysłąnie faktury elektronicznej za pomocą Fakturowni zabiera raptem kilkadziesiąt sekund. Błyskawiczne przekazanie dokumentu do Klienta przekłada się na wcześniejszą zapłatę za fakturę i daje pewność dostarczenia dokumentu w czasie rzeczywistym.  

 
 

2. Ustaw automatyczne przypomnienia o opóźnionych fakturach

Automatyzacja czynności związanych z wystawianiem ponagleń do wystawionych faktur wpływa na oszczędność wielu godzin powiązanych z obsługą windykacyjną i standardowym trybem powiadamiania o płatnościach. Przeczytaj, jak to zrobić.

3. Korzystaj z płatności cyklicznych

Płatności cykliczne to po prostu ponowne obciążenia konta Twojego Klienta wykonywane w określonych odstępach czasowych. Funkcja Faktury Cykliczne, którą znajdziesz w Fakturowni  stanowi rozwiązanie pozwalające na przyjmowanie płatności z tytułu opłat za subskrypcję Twojej witryny lub towarów.

4. Wykorzystaj system płatności online

Faktury na produkt, który ma zaznaczoną i skonfigurowaną opcję Sprzedaż online, otrzymują przycisk Zapłać online, dzięki któremu Klienci mogą w szybki sposób dokonać płatności. Możesz również zainstalować specjalną wtyczkę do płatności automatycznych dla danego produktu.

 

 

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 

Wypróbuj Fakturownię za darmo

Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat

Zarejestruj się!