Komunikaty


Nowości i optymalizacje: luty 2025
fakturownia - komunikaty

Nowości i optymalizacje: luty 2025

Paulina Grzęda

Paulina Grzęda, 2025-03-10

Rozwijając Fakturownię, stawiamy sobie za cel przede wszystkim jej praktyczny charakter. Po ostatnim miesiącu znajdziecie więc w naszym systemie nową funkcję, której brakowało Wam do tej pory oraz usprawnienia kilku innych, z których chętnie korzystacie w codziennej pracy. Oprócz tego informujemy o czasowym wyłączeniu jednej opcji. Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem najważniejszych zmian systemowych wprowadzonych w lutym!

Zarządzaj wygodnie przychodami i wydatkami firmy!
Fakturownia to nie tylko prosty system do fakturowania online: to Twoje centrum dowodzenia w codziennym prowadzeniu biznesu.
Załóż konto w Fakturowni

Nowość

Opcja blokady zmiany statusu faktury

Aby umożliwić Ci większą kontrolę nad obiegiem faktur w Twojej firmie, w sekcji Użytkownicy i uprawnienia wprowadziliśmy opcję blokady zmiany statusu faktury.

Po aktywowaniu blokady status faktury wyświetla się na liście dokumentów jako wyszarzony (bez względu na nazwę statusu).

Więcej na temat blokady zmiany statusu faktury przeczytasz w naszej Bazie Wiedzy – znajdziesz tam również interaktywną instrukcję, która krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces aktywacji blokady.

 

Optymalizacje

1. Dodatkowe pole wyboru w eksporcie InsERT

W celu zoptymalizowania działania eksportu księgowego InsERT dodaliśmy pole wyboru, pozwalające użytkownikowi na określenie przeznaczenia pliku w formacie EDI.

W zależności od celu komunikacji dla eksportu InsERT, możesz wybrać tutaj jedną z następujących opcji:

  • biuro rachunkowe (pole zaznaczone domyślnie – najczęściej wybierane przez użytkowników)
  • akwizytor (system sprzedaży)
  • centrala (system magazynowy)
  • inny cel

Dokładną instrukcję generowania plików w ramach eksportu InsERT znajdziesz w naszej Bazie Wiedzy.

 

2. Poprawki mechanizmu inicjalizacji funkcji Magazyn

Wprowadziliśmy 2 poprawki, które usprawniają proces aktywacji funkcji Magazyn.

Uniemożliwienie zaciągania usług do dokumentów startowych Magazynu

W sytuacji, w której użytkownik w zakładce Produkty zapisywał zarówno produkty, jak i usługi, przy inicjalizacji Magazynu system uwzględniał w ramach dokumentów startowych PZ i/lub WZ wszystkie pozycje z tej zakładki z liczbą sprzedaży większą niż 0 (łącznie z usługami, które nie podlegają gospodarce magazynowej). 

Wprowadziliśmy poprawkę, która zapobiega włączaniu usług do dokumentów startowych Magazynu. 

Limit produktów przy automatycznym generowaniu dokumentów startowych

Przy próbie aktywacji Magazynu z dużą liczbą produktów, system napotykał problem z wygenerowaniem dokumentów startowych PZ i/lub WZ, wskutek czego inicjalizacja Magazynu nie dochodziła do skutku.

Wprowadziliśmy limit 1000 produktów, dla których podczas aktywacji funkcji Magazynu dokumenty startowe są tworzone automatycznie. Przy większej liczbie produktów Magazyn zostaje uruchomiony bez dokumentów startowych.

Czy wiesz, że funkcja Magazyn jest dostępna w Fakturowni bez żadnych dodatkowych opłat od planu Standard? Już dzisiaj włącz tę opcję na swoim koncie lub przejdź na abonament umożliwiający korzystanie z Magazynu.

 

3. Tymczasowe wyłączenie opcji ukrywania numeru zamówienia w ramach integracji Allegro

Zidentyfikowaliśmy, że w przypadku użycia opcji “Ukryj numer zamówienia na dokumencie” w ramach integracji Fakturowni z Allegro, dochodzi do dublowania faktur. W związku z tym chwilowo wyłączyliśmy tę funkcjonalność.

Problem powielania dokumentów występuje tylko w przypadku automatycznego zaciągania zamówień po API (nie dotyczy on importu Allegro CSV). 

O naprawie usterki poinformujemy użytkowników integracji mailowo. Tymczasem, aby numer zamówienia z Allegro nadal nie był widoczny na dokumentach, prosimy o odznaczenie opcji “Wstaw numer zamówienia” bezpośrednio w ustawieniach Fakturowni (Ustawienia > Wydruki > Wstaw numer zamówienia).

Domyślnie ta opcja jest wyłączona, ale zalecamy sprawdzenie ustawień. Przepraszamy za ewentualne niedogodności!

 

4. Optymalizacje schematu przypisywania zaliczek do faktury końcowej

W przypadku użytkowników wystawiających wiele faktur zaliczkowych (nawet kilka tysięcy), system potrzebował zbyt wiele czasu na wygenerowanie listy tych faktur na etapie tworzenia faktury końcowej, co owocowało błędem 504. 

W związku z tym wprowadziliśmy ograniczenie automatycznego wyświetlania 10 faktur zaliczkowych przy wystawianiu faktury końcowej. Dodatkowe faktury zaliczkowe użytkownik może powiązać z dokumentem ręcznie, wspierając się podpowiedziami systemu przy wpisywaniu danych w wyszukiwarce. 

Dokładną instrukcję tworzenia faktur zaliczkowych i przypisywania ich do faktury końcowej – zarówno w wersji desktopowej Fakturowni, jak i w aplikacji mobilnej – znajdziesz w naszej Bazie Wiedzy

Zapraszamy Cię do przeglądania jej zasobów dotyczących również innych funkcji Fakturowni! Znajdziesz tu mnóstwo cennych wskazówek, przydatnych screenów, tutoriali wideo oraz interaktywnych instrukcji, które ułatwią Ci korzystanie z naszego systemu.