Blog Fakturowni

Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

Podsumowanie nowości w systemie – kwiecień 2018

Podsumowanie nowości w systemie – kwiecień 2018

Spis treści:

Dzień dobry! Przerywamy Wam majówkowy wypoczynek, aby poinformować o nowych funkcjach i zmianach, które pojawiły się w Fakturowni w kwietniu. Dziś co nieco o eksportach, kodach kreskowych oraz nowych danych, o które można uzupełnić widok listy dokumentów.

  1. Jeżeli korzystasz z opcji powiadomień o nieopłaconej fakturze, będziesz wiedział ile przypomnień o konkretnym dokumencie otrzymał klient do tej pory: poinformuje Cię o tym liczba, która pojawi się obok dokumentu na liście faktur oraz w raporcie faktur nieopłaconych.

    powiadomienia o nieopłaceniu faktury
     
  2. Do importów płatności dodany został import bieżący banku BZWBK, dzięki któremu można zaczytywać do systemu różnice dzienne dla transakcji bankowych.
     
  3. Poszerzamy opcje eksportu danych z systemu:
    z poziomu listy faktur wyeksportujesz dokumenty w formacie .csv. Limit eksportu wynosi 10 000 dokumentów dla Użytkowników planu ProPlus oraz 1000 dokumentów dla Użytkowników pozostałych planów abonamentowych.
     
  4. Jeżeli potrzebujesz własnego eksportu danych z systemu, będziesz mógł go przygotować za pomocą zmiennych handlebars. Własny eksport może być stworzony po przejściu do sekcji Szablony > Dodaj nowy szablon > Eksport.
     
  5. Niedawno informowaliśmy Was o funkcji, która po połączeniu dokumentu przychodowego z płatnością wykaże ewentualną nadpłatę. Umożliwiliśmy ręczną edycję rejestrowanej nadpłaty, w przypadku, gdyby miała być ona wykorzystana na poczet innej transakcji lub gdyby została skorygowana i zwrócona. Opcja płatności i wykorzystania nadpłat będzie dalej rozwijana w systemie.

    ręczna edycja rejestrowanej nadpłaty

    Kolejne dwie nowości dotyczą obsługi kodów EAN oraz nowej opcji szybkiej sprzedaży POS:
     
  6. System zaczął sprawdzać unikalność kodów EAN podczas tworzenia nowych, a także edycji dotychczas dodanych produktów.
     
  7. Produkty sprzedawane poprzez Punkt Obsługi Sprzedaży mogą zostać dodane do paragonów również ręcznie: do tej pory dodanie produktu możliwe było jedynie poprzez zeskanowanie go za pomocą skanera kodów kreskowych.

    ręczne dodawanie produktu
     
  8. Na liście dokumentów dodana została nowa kolumna - NIP klienta. Aby ją uruchomić, należy przejść do opcji dostosowania widoku kolumn.
     
  9. Dokumentacja API została uzupełniona o możliwość zwracania tagów klienta i produktu.
     
  10. Na podglądzie listy faktur, przy typie dokumentu “zamówienie” widoczna jest teraz kwota opłacona fakturami zaliczkowymi oraz kwota, która pozostała do opłaty.
     
  11. W podsumowaniu informacji o fakturach końcowych, tj. w dolnej części strony podglądu dokumentu, dodana została informacja o powiązanych z daną fakturą końcową dokumentach zaliczkowych.


     
  12. W raporcie MOSS dodana została kolumna pokazująca przeliczoną wartość podatku VAT należnego (podlegającego wpłacie do II Urzędu Skarbowego Warszawa Śródmieście) na walutę euro, po kursie Europejskiego Banku Centralnego z ostatniego dnia roboczego kwartału.

podsumowanie miesiąca kwiecień

Dziękujemy za Wasze sugestie, są dla nas motywacją do ciągłego rozwoju systemu. Zapraszamy do kontaktu z nami oraz śledzenia nowości na bieżąco na Twitterze i Facebooku.

Zobacz więcej wpisów
  • podatki 2025
    Fakturownia - aktualności

    Co się zmieniło w podatkach w 2025 roku? Kluczowe informacje dla przedsiębiorców

    Zasady, które wchodzą w życie w 2025 roku dotykają wszystkich – od jednoosobowych działalności, po międzynarodowe koncerny. Czekają nas uproszczenia w składkach, nowe metody rozliczeń, obowiązki sprawozdawcze oraz korzystne rozwiązania dla firm działających poza granicami kraju. Jeśli prowadzisz biznes – niezależnie od jego skali – te informacje są dla Ciebie niezbędne. Podatki 2025 – zobacz, co się zmieniło i jak przygotować się na nową rzeczywistość podatkową.


    2025-04-16

    Blog

  • MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?
    Fakturownia - aktualności

    MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?

    Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy zapisali się na nasz webinar "MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?". Niestety, z przyczyn technicznych webinar nie odbył się na żywo.


    2024-06-12

    Ewelina Helbrecht

  • KSeF bez tajemnic: Co się zmienia po ogłoszeniu wyniku audytu technicznego?
    Fakturownia - aktualności

    KSeF bez tajemnic: Co się zmienia po ogłoszeniu wyniku audytu technicznego?

    Od trzęsienia ziemi do trzęsienia ziemi”, czyli o zmianach we wdrażaniu KSeF po wyniku audytu technicznego szczegółowo omówiła Magdalena Malicka, Analityczka Biznesowa i specjalistka ds. KSeF w Fakturowni.


    2024-05-23

    Ewelina Helbrecht

  • Aktualizacje systemu: nowa strona z podsumowaniami zmian w Fakturowni
    Fakturownia – komunikaty

    Aktualizacje systemu: nowa strona z podsumowaniami zmian w Fakturowni

    Dbamy o to, aby nasz system był dla Was prosty, intuicyjny i wygodny. Podobna myśl przyświecała nam, kiedy przygotowywaliśmy dla Was stronę Aktualizacje systemu, która pozwoli Wam wygodniej zapoznawać się ze zmianami wprowadzanymi w Fakturowni.


    2025-04-10

    Paulina Grzęda

  • Nowości i optymalizacje: luty 2025
    Fakturownia – komunikaty

    Nowości i optymalizacje: luty 2025

    Rozwijając Fakturownię, stawiamy sobie za cel przede wszystkim jej praktyczny charakter. Po ostatnim miesiącu znajdziecie więc w naszym systemie nową funkcję, której brakowało Wam do tej pory oraz usprawnienia kilku innych, z których chętnie korzystacie w codziennej pracy. Oprócz tego informujemy o czasowym wyłączeniu jednej opcji. Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem najważniejszych zmian systemowych wprowadzonych w lutym!

     


    2025-03-10

    Paulina Grzęda

  • Nowości i optymalizacje: styczeń 2025
    Fakturownia – komunikaty

    Nowości i optymalizacje: styczeń 2025

    Rok 2025 rozpoczęliśmy hucznie, oddając w Wasze ręce długo wyczekiwaną funkcję e-Paragonów. Oprócz tego w naszym systemie czeka na Was szereg optymalizacji ułatwiających codzienną pracę – serdecznie zapraszamy więc do zapoznania się z podsumowaniem styczniowych wdrożeń w Fakturowni!


    2025-02-12

    Paulina Grzęda

Podsumowanie nowości w systemie – kwiecień 2018

Podsumowanie nowości w systemie – kwiecień 2018

Spis treści:

Dzień dobry! Przerywamy Wam majówkowy wypoczynek, aby poinformować o nowych funkcjach i zmianach, które pojawiły się w Fakturowni w kwietniu. Dziś co nieco o eksportach, kodach kreskowych oraz nowych danych, o które można uzupełnić widok listy dokumentów.

  1. Jeżeli korzystasz z opcji powiadomień o nieopłaconej fakturze, będziesz wiedział ile przypomnień o konkretnym dokumencie otrzymał klient do tej pory: poinformuje Cię o tym liczba, która pojawi się obok dokumentu na liście faktur oraz w raporcie faktur nieopłaconych.

    powiadomienia o nieopłaceniu faktury
     
  2. Do importów płatności dodany został import bieżący banku BZWBK, dzięki któremu można zaczytywać do systemu różnice dzienne dla transakcji bankowych.
     
  3. Poszerzamy opcje eksportu danych z systemu:
    z poziomu listy faktur wyeksportujesz dokumenty w formacie .csv. Limit eksportu wynosi 10 000 dokumentów dla Użytkowników planu ProPlus oraz 1000 dokumentów dla Użytkowników pozostałych planów abonamentowych.
     
  4. Jeżeli potrzebujesz własnego eksportu danych z systemu, będziesz mógł go przygotować za pomocą zmiennych handlebars. Własny eksport może być stworzony po przejściu do sekcji Szablony > Dodaj nowy szablon > Eksport.
     
  5. Niedawno informowaliśmy Was o funkcji, która po połączeniu dokumentu przychodowego z płatnością wykaże ewentualną nadpłatę. Umożliwiliśmy ręczną edycję rejestrowanej nadpłaty, w przypadku, gdyby miała być ona wykorzystana na poczet innej transakcji lub gdyby została skorygowana i zwrócona. Opcja płatności i wykorzystania nadpłat będzie dalej rozwijana w systemie.

    ręczna edycja rejestrowanej nadpłaty

    Kolejne dwie nowości dotyczą obsługi kodów EAN oraz nowej opcji szybkiej sprzedaży POS:
     
  6. System zaczął sprawdzać unikalność kodów EAN podczas tworzenia nowych, a także edycji dotychczas dodanych produktów.
     
  7. Produkty sprzedawane poprzez Punkt Obsługi Sprzedaży mogą zostać dodane do paragonów również ręcznie: do tej pory dodanie produktu możliwe było jedynie poprzez zeskanowanie go za pomocą skanera kodów kreskowych.

    ręczne dodawanie produktu
     
  8. Na liście dokumentów dodana została nowa kolumna - NIP klienta. Aby ją uruchomić, należy przejść do opcji dostosowania widoku kolumn.
     
  9. Dokumentacja API została uzupełniona o możliwość zwracania tagów klienta i produktu.
     
  10. Na podglądzie listy faktur, przy typie dokumentu “zamówienie” widoczna jest teraz kwota opłacona fakturami zaliczkowymi oraz kwota, która pozostała do opłaty.
     
  11. W podsumowaniu informacji o fakturach końcowych, tj. w dolnej części strony podglądu dokumentu, dodana została informacja o powiązanych z daną fakturą końcową dokumentach zaliczkowych.


     
  12. W raporcie MOSS dodana została kolumna pokazująca przeliczoną wartość podatku VAT należnego (podlegającego wpłacie do II Urzędu Skarbowego Warszawa Śródmieście) na walutę euro, po kursie Europejskiego Banku Centralnego z ostatniego dnia roboczego kwartału.

podsumowanie miesiąca kwiecień

Dziękujemy za Wasze sugestie, są dla nas motywacją do ciągłego rozwoju systemu. Zapraszamy do kontaktu z nami oraz śledzenia nowości na bieżąco na Twitterze i Facebooku.

Zobacz więcej wpisów

Wypróbuj Fakturownię za darmo

Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat

Zarejestruj się!
  • Zgody marketingowe
    Fakturownia - porady

    Zgody marketingowe – jak je uzyskać? Przepisy, które musisz znać!

    Zgody marketingowe to kluczowy element działań promocyjnych każdej firmy. Jak je pozyskać zgodnie z prawem i zbudować zaufanie klientów? Poznaj przepisy i praktyczne wskazówki, które ułatwią Ci skuteczny marketing w firmie.


    2025-06-25

    Blog

  • przed założeniem firmy
    Fakturownia - porady

    Sprawy, które warto przemyśleć przed założeniem firmy

    Założenie własnej działalności gospodarczej to krok, który może odmienić Twoje zawodowe życie. Zanim jednak wpiszesz dane do CEIDG i rozpoczniesz działalność, warto przeanalizować kilka kluczowych kwestii. Staranne przygotowanie pozwoli uniknąć kosztownych błędów i stworzyć solidne fundamenty dla przyszłego biznesu.


    2025-06-03

    Blog

  • Jak uzyskać dofinansowanie z urzędu pracy na szkolenie zawodowe?
    Fakturownia - porady

    Jak uzyskać dofinansowanie z urzędu pracy na szkolenie zawodowe?

    Jeśli jesteś aktualnie osobą bezrobotną, masz problemy ze znalezieniem zatrudnienia lub pragniesz zmienić swoje kwalifikacje zawodowe, to powinieneś wiedzieć, z jakich form pomocy możesz skorzystać.


    2025-05-30

    Sandra Wiśniewska, Sylwia Cerecka

  • Jak zaoszczędzić pieniądzę w małej firmie?
    Prowadzenie firmy

    Jak zaoszczędzić pieniądze w małej firmie?

    Małe firmy często muszą działać w warunkach ograniczonego budżetu, gdzie każdy wydatek ma kluczowe znaczenie. Efektywne zarządzanie finansami pozwala nie tylko przetrwać trudne okresy, ale także budować fundamenty pod rozwój i zwiększać konkurencyjność na rynku. Poniżej przedstawiamy praktyczne, sprawdzone sposoby na optymalizację wydatków, które pomogą Twojej firmie działać efektywniej i generować oszczędności.


    2025-06-30

    Blog

  • Urlop dla samozatrudnionych
    Prowadzenie firmy

    Urlop dla samozatrudnionych – jak działa i na czym polega?

    Wielu przedsiębiorców rozważa możliwość skorzystania z urlopu, jednak samozatrudnieni nie mają prawa do urlopu wypoczynkowego w rozumieniu Kodeksu pracy. Samozatrudnienie, czyli prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG), nie jest bowiem stosunkiem pracy, co skutkuje brakiem ustawowego prawa do urlopu wypoczynkowego oraz innych urlopów pracowniczych. Przedsiębiorcy mogą jednak organizować swój czas wolny, choć odbywa się to na innych zasadach niż w przypadku etatowców.

     


    2025-06-20

    Blog

  • Koszty w firmie
    Prowadzenie firmy

    Koszty w firmie – jak nimi operować i jak mogą działać w praktyce?

    Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się nie tylko z pozyskiwaniem przychodów, ale również z koniecznością ponoszenia kosztów. Dla wielu przedsiębiorców, szczególnie prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, umiejętne zarządzanie kosztami to kluczowy element skutecznej optymalizacji podatkowej. W niniejszym artykule przedstawiamy, czym są koszty uzyskania przychodu, co można do nich zaliczyć i w jakich sytuacjach ich generowanie jest rzeczywiście opłacalne.


    2025-06-16

    Blog