Blog Fakturowni

Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

Płatności automatyczne na Twojej fakturze — wygoda dla sprzedawcy i nabywcy

Spis treści:

Nieterminowe płatności to zmora polskich przedsiębiorców. Jak pokazują dane, udostępnione przez Krajowy Rejestr Długów, problem ten dotyczy aż 85 proc. polskich firm.

Choć nie sposób całkowicie wyeliminować opóźnień w regulowaniu zobowiązań, można skutecznie motywować kontrahentów, aby płacili w terminie. Jak? Udostępniając im możliwość wykonania automatycznych płatności.

Przyczyny opóźnień w płatnościach bywają bardzo różne. Jedną z najczęstszych jest brak płynności finansowej. Przedsiębiorcy nie regulują swoich zobowiązań, bo… zwyczajnie nie mają z czego ich zapłacić. Właśnie dlatego faktury opłacają dopiero wtedy, kiedy sami otrzymają pieniądze od swoich kontrahentów. Kolejnym powodem zwłoki jest… brak czasu. Choć samo wykonanie przelewu nie trwa z reguły dłużej niż kilka minut, zdecydowanie bardziej czasochłonne okazują się wszystkie działania poboczne: odszukanie faktury, którą należy opłacić, zalogowanie się do systemu bankowości internetowej, ręczne wklepanie (i sprawdzenie!) numeru konta odbiorcy czy wreszcie zlokalizowanie telefonu komórkowego, który wyświetla służące autoryzacji płatności kody. To właśnie konieczność wykonania wszystkich dodatkowych czynności bardzo często sprawia, że płatność zostaje przełożona na bliżej nieokreślone „później”.

Ach, gdyby tak można było łatwiej

Nie ulega wątpliwości, że ręczne wpisywanie 26-cyfrowego numeru konta nie należy do przyjemnych. Podobnie jak przepisywanie skomplikowanej nazwy firmy odbiorcy czy szukanie „schowanego” w gąszczu innych informacji numeru faktury. Jeśli Twoi klienci marzą o tym, aby dokonywać płatności szybciej, wygodniej i sprawniej — zapewnij im taką możliwość. Aby wyeliminować konieczność wykonywania „zbędnych ruchów”, ułatwić oraz usprawnić proces regulowania zobowiązań, Fakturownia przygotowała możliwość wykonywania płatności automatycznych.

Płatności automatyczne — jak to działa?

Korzystając z systemu płatności automatycznych, będziesz mógł umieścić na dokumencie księgowym (np. na fakturze VAT), specjalny przycisk, który pozwoli klientowi dokonać szybkiej płatności. Przycisk ten może kierować do danych Twojego konta bankowego lub, jeśli posiadasz konto w jednym ze zintegrowanych z Fakturownią serwisów szybkich płatności (np. PayU), przenieść płatnika bezpośrednio na ścieżkę realizacji opłaty. Funkcję Autopłatności możesz stosować zarówno do tradycyjnych faktur, jak i faktur proforma.

Płatności automatyczne na stronie www

Widget, umożliwiający dokonywanie szybkich płatności możesz umieścić także na swojej stronie internetowej lub w sklepie on-line. Dla wielu potencjalnych klientów będzie to miłą zachętą, gwarantującą możliwość szybkiego i sprawnego zapłacenia za zakupiony towar. A — stając się przez chwilę spragnionym nowych dóbr nabywcą — szybka płatność to możliwość szybszego otrzymania towaru oraz faktury od razu po dokonaniu płatności.

Korzyści dla sprzedawcy i nabywcy

Korzyści z oferowanych przez Fakturownię Autopłatności odczują zarówno sprzedawcy, jak i nabywcy.

Sprzedawcy:

  • zminimalizują prawdopodobieństwo opóźnień w płatnościach. A to pozwoli im zadbać o własną płynność finansową i uniknąć przestojów płatniczych;
  • zachowają wiarygodność w oczach partnerów biznesowych oraz pracowników. Terminowe regulowanie płatności jest przecież przejawem rzetelności, uczciwości i odpowiedzialności za swój biznes;
  • będą postrzegani jako nowocześni i innowacyjni. Umożliwienie kontrahentom dokonywania automatycznych płatności nie jest obecnie powszechne i może stanowić element wyróżniający Twoją firmę spośród konkurencji.

Nabywcy:

  • będą mogli szybko i sprawnie dokonać płatności. Bez względu na to, czy jej przedmiotem będą produkty, usługi czy subskrypcje;
  • oszczędzą czas i energię, potrzebne na wszystkie dodatkowe czynności, potrzebne do wykonania tradycyjnego przelewu;
  • unikną stresu towarzyszącego zbliżającemu się terminowi płatności faktur. Dzięki automatycznym płatnościom, oferowanym przez Fakturownię określenie „Muszę pamiętać o tym, aby zapłacić fakturę”, będziesz mógł na dobre usunąć ze swojego słownika;
  • będą postrzegani jako rzetelni, kompetentni partnerzy, którzy regulują swoje zobowiązania w terminie. A to może przełożyć się na lepsze warunki współpracy i znakomitą opinię na rynku;
  • będą mieli pewność, że pieniądze dotrą do odbiorcy maksymalnie szybko.

Autopłatności w standardzie

Z funkcji Autopłatności mogą skorzystać użytkownicy systemu Fakturownia, posiadający konto Standard, Pro i Pro Plus. Koszt konta Standard wynosi obecnie jedynie 15,20 zł netto miesięcznie. W praktyce oznacza to, że inwestycja w płynność finansową swojej firmy, własny wizerunek i owocną współpracę z kontrahentami będzie kosztowała Cię nie więcej niż… obiad w niedrogiej restauracji, 3 kilogramy pomarańczy czy… bilet PKP na trasie Warszawa - Radom.

 

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 

 

Zobacz więcej wpisów
  • KSeF potwierdzony i podpisany na 2026 rok!
    Fakturownia - aktualności

    KSeF potwierdzony i podpisany na 2026 rok!

    Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o VAT, która przesądza o wejściu w życie KSeF 2.0 – nowego modelu obowiązkowego e-fakturowania. To jedna z największych reform w polskim systemie podatkowym od lat.

    Od kiedy KSeF stanie się obowiązkowy? System będzie wdrażany etapowo: od 1 lutego 2026 r. obejmie największych podatników, a od 1 kwietnia 2026 r. zacznie obowiązywać wszystkich przedsiębiorców. Oznacza to, że już teraz warto rozpocząć przygotowania i dostosować firmę do funkcjonowania w nowym modelu obiegu faktur.


    2025-09-19

    Fakturownia

  • Działalność nierejestrowana 2026 – nowe zasady i nowe limity
    Fakturownia - aktualności

    Działalność nierejestrowana 2026 – nowe zasady i nowe limity

    Od 1 stycznia 2026 roku wejdą w życie przepisy zmieniające sposób ustalania limitu przychodów w działalności nierejestrowanej. Najważniejszą zmianą jest odejście od limitu miesięcznego i wprowadzenie limitu kwartalnego, co w praktyce oznacza większą elastyczność np. dla osób prowadzących działalność sezonową.


    2025-09-15

    Fakturownia

  • Błędy przy zakładaniu sklepu internetowego – Sprawdź, jak ich nie popełnić!
    Fakturownia - aktualności

    Błędy przy zakładaniu sklepu internetowego – Sprawdź, jak ich nie popełnić!

    Rynek e-commerce w Polsce rośnie w zawrotnym tempie, a własny sklep internetowy otwiera drzwi do ogromnej grupy klientów. Jednak bez solidnego planu i strategicznego podejścia łatwo wpaść w pułapki, które mogą kosztować czas, pieniądze i nerwy. Poznaj sześć najczęstszych błędów początkujących przedsiębiorców oraz praktyczne wskazówki, jak ich uniknąć, by Twój biznes online odniósł sukces.


    2025-09-12

    Fakturownia

  • Aktualizacje systemu: nowa strona z podsumowaniami zmian w Fakturowni
    Fakturownia – komunikaty

    Aktualizacje systemu: nowa strona z podsumowaniami zmian w Fakturowni

    Dbamy o to, aby nasz system był dla Was prosty, intuicyjny i wygodny. Podobna myśl przyświecała nam, kiedy przygotowywaliśmy dla Was stronę Aktualizacje systemu, która pozwoli Wam wygodniej zapoznawać się ze zmianami wprowadzanymi w Fakturowni.


    2025-04-10

    Paulina Grzęda

  • Nowości i optymalizacje: luty 2025
    Fakturownia – komunikaty

    Nowości i optymalizacje: luty 2025

    Rozwijając Fakturownię, stawiamy sobie za cel przede wszystkim jej praktyczny charakter. Po ostatnim miesiącu znajdziecie więc w naszym systemie nową funkcję, której brakowało Wam do tej pory oraz usprawnienia kilku innych, z których chętnie korzystacie w codziennej pracy. Oprócz tego informujemy o czasowym wyłączeniu jednej opcji. Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem najważniejszych zmian systemowych wprowadzonych w lutym!

     


    2025-03-10

    Paulina Grzęda

  • Nowości i optymalizacje: styczeń 2025
    Fakturownia – komunikaty

    Nowości i optymalizacje: styczeń 2025

    Rok 2025 rozpoczęliśmy hucznie, oddając w Wasze ręce długo wyczekiwaną funkcję e-Paragonów. Oprócz tego w naszym systemie czeka na Was szereg optymalizacji ułatwiających codzienną pracę – serdecznie zapraszamy więc do zapoznania się z podsumowaniem styczniowych wdrożeń w Fakturowni!


    2025-02-12

    Paulina Grzęda

Płatności automatyczne na Twojej fakturze — wygoda dla sprzedawcy i nabywcy

Spis treści:

Nieterminowe płatności to zmora polskich przedsiębiorców. Jak pokazują dane, udostępnione przez Krajowy Rejestr Długów, problem ten dotyczy aż 85 proc. polskich firm.

Choć nie sposób całkowicie wyeliminować opóźnień w regulowaniu zobowiązań, można skutecznie motywować kontrahentów, aby płacili w terminie. Jak? Udostępniając im możliwość wykonania automatycznych płatności.

Przyczyny opóźnień w płatnościach bywają bardzo różne. Jedną z najczęstszych jest brak płynności finansowej. Przedsiębiorcy nie regulują swoich zobowiązań, bo… zwyczajnie nie mają z czego ich zapłacić. Właśnie dlatego faktury opłacają dopiero wtedy, kiedy sami otrzymają pieniądze od swoich kontrahentów. Kolejnym powodem zwłoki jest… brak czasu. Choć samo wykonanie przelewu nie trwa z reguły dłużej niż kilka minut, zdecydowanie bardziej czasochłonne okazują się wszystkie działania poboczne: odszukanie faktury, którą należy opłacić, zalogowanie się do systemu bankowości internetowej, ręczne wklepanie (i sprawdzenie!) numeru konta odbiorcy czy wreszcie zlokalizowanie telefonu komórkowego, który wyświetla służące autoryzacji płatności kody. To właśnie konieczność wykonania wszystkich dodatkowych czynności bardzo często sprawia, że płatność zostaje przełożona na bliżej nieokreślone „później”.

Ach, gdyby tak można było łatwiej

Nie ulega wątpliwości, że ręczne wpisywanie 26-cyfrowego numeru konta nie należy do przyjemnych. Podobnie jak przepisywanie skomplikowanej nazwy firmy odbiorcy czy szukanie „schowanego” w gąszczu innych informacji numeru faktury. Jeśli Twoi klienci marzą o tym, aby dokonywać płatności szybciej, wygodniej i sprawniej — zapewnij im taką możliwość. Aby wyeliminować konieczność wykonywania „zbędnych ruchów”, ułatwić oraz usprawnić proces regulowania zobowiązań, Fakturownia przygotowała możliwość wykonywania płatności automatycznych.

Płatności automatyczne — jak to działa?

Korzystając z systemu płatności automatycznych, będziesz mógł umieścić na dokumencie księgowym (np. na fakturze VAT), specjalny przycisk, który pozwoli klientowi dokonać szybkiej płatności. Przycisk ten może kierować do danych Twojego konta bankowego lub, jeśli posiadasz konto w jednym ze zintegrowanych z Fakturownią serwisów szybkich płatności (np. PayU), przenieść płatnika bezpośrednio na ścieżkę realizacji opłaty. Funkcję Autopłatności możesz stosować zarówno do tradycyjnych faktur, jak i faktur proforma.

Płatności automatyczne na stronie www

Widget, umożliwiający dokonywanie szybkich płatności możesz umieścić także na swojej stronie internetowej lub w sklepie on-line. Dla wielu potencjalnych klientów będzie to miłą zachętą, gwarantującą możliwość szybkiego i sprawnego zapłacenia za zakupiony towar. A — stając się przez chwilę spragnionym nowych dóbr nabywcą — szybka płatność to możliwość szybszego otrzymania towaru oraz faktury od razu po dokonaniu płatności.

Korzyści dla sprzedawcy i nabywcy

Korzyści z oferowanych przez Fakturownię Autopłatności odczują zarówno sprzedawcy, jak i nabywcy.

Sprzedawcy:

  • zminimalizują prawdopodobieństwo opóźnień w płatnościach. A to pozwoli im zadbać o własną płynność finansową i uniknąć przestojów płatniczych;
  • zachowają wiarygodność w oczach partnerów biznesowych oraz pracowników. Terminowe regulowanie płatności jest przecież przejawem rzetelności, uczciwości i odpowiedzialności za swój biznes;
  • będą postrzegani jako nowocześni i innowacyjni. Umożliwienie kontrahentom dokonywania automatycznych płatności nie jest obecnie powszechne i może stanowić element wyróżniający Twoją firmę spośród konkurencji.

Nabywcy:

  • będą mogli szybko i sprawnie dokonać płatności. Bez względu na to, czy jej przedmiotem będą produkty, usługi czy subskrypcje;
  • oszczędzą czas i energię, potrzebne na wszystkie dodatkowe czynności, potrzebne do wykonania tradycyjnego przelewu;
  • unikną stresu towarzyszącego zbliżającemu się terminowi płatności faktur. Dzięki automatycznym płatnościom, oferowanym przez Fakturownię określenie „Muszę pamiętać o tym, aby zapłacić fakturę”, będziesz mógł na dobre usunąć ze swojego słownika;
  • będą postrzegani jako rzetelni, kompetentni partnerzy, którzy regulują swoje zobowiązania w terminie. A to może przełożyć się na lepsze warunki współpracy i znakomitą opinię na rynku;
  • będą mieli pewność, że pieniądze dotrą do odbiorcy maksymalnie szybko.

Autopłatności w standardzie

Z funkcji Autopłatności mogą skorzystać użytkownicy systemu Fakturownia, posiadający konto Standard, Pro i Pro Plus. Koszt konta Standard wynosi obecnie jedynie 15,20 zł netto miesięcznie. W praktyce oznacza to, że inwestycja w płynność finansową swojej firmy, własny wizerunek i owocną współpracę z kontrahentami będzie kosztowała Cię nie więcej niż… obiad w niedrogiej restauracji, 3 kilogramy pomarańczy czy… bilet PKP na trasie Warszawa - Radom.

 

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 

 

Zobacz więcej wpisów

Wypróbuj Fakturownię za darmo

Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat

Zarejestruj się!
  • Założenie firmy w 2026 roku – Wszystko co powinieneś wiedzieć i zaplanować
    Fakturownia - porady

    Założenie firmy w 2026 roku – Wszystko co powinieneś wiedzieć i zaplanować

    Założenie firmy jednoosobowej to ważna decyzja, która wymaga znajomości aktualnych przepisów i świadomości obowiązków przedsiębiorcy. Rok 2026 przyniesie kilka istotnych zmian w prawie – wyższy limit zwolnienia z VAT, obowiązkowy termin wprowadzenia KSeF czy korzystniejsze warunki dla działalności nierejestrowanej. Sprawdź, co warto wiedzieć, zanim rozpoczniesz własną działalność.


    2025-10-03

    Fakturownia

  • Reklama w internecie a podatki – jak rozliczyć faktury z social media?
    Fakturownia - porady

    Reklama w internecie a podatki – jak rozliczyć faktury z social media?

    Reklama w internecie to dziś jedno z podstawowych narzędzi promocji dla firm – zarówno małych działalności, jak i dużych przedsiębiorstw. Dzięki niej można skutecznie docierać do klientów i realnie zwiększać sprzedaż. Trzeba jednak pamiętać, że każdy wydatek na kampanię online musi być prawidłowo rozliczony na gruncie podatków.


    2025-09-29

    Fakturownia

  • Niezapłacone faktury w KSeF – co to oznacza i jak postępować?
    Fakturownia - porady

    Niezapłacone faktury w KSeF – co to oznacza i jak postępować?

    Cyfryzacja rozliczeń w Polsce nabiera tempa – już wkrótce wszyscy podatnicy VAT będą musieli korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Nowe rozwiązanie ma ułatwić obieg dokumentów i zwiększyć bezpieczeństwo finansowe przedsiębiorców. Warto jednak wiedzieć, jak wygląda sytuacja, gdy faktura wystawiona w KSeF pozostaje niezapłacona i jakie kroki należy wtedy podjąć.


    2025-09-26

    Fakturownia

  • Jak zaoszczędzić pieniądzę w małej firmie?
    Prowadzenie firmy

    Jak zaoszczędzić pieniądze w małej firmie?

    Małe firmy często muszą działać w warunkach ograniczonego budżetu, gdzie każdy wydatek ma kluczowe znaczenie. Efektywne zarządzanie finansami pozwala nie tylko przetrwać trudne okresy, ale także budować fundamenty pod rozwój i zwiększać konkurencyjność na rynku. Poniżej przedstawiamy praktyczne, sprawdzone sposoby na optymalizację wydatków, które pomogą Twojej firmie działać efektywniej i generować oszczędności.


    2025-06-30

    Blog

  • Urlop dla samozatrudnionych
    Prowadzenie firmy

    Urlop dla samozatrudnionych – jak działa i na czym polega?

    Wielu przedsiębiorców rozważa możliwość skorzystania z urlopu, jednak samozatrudnieni nie mają prawa do urlopu wypoczynkowego w rozumieniu Kodeksu pracy. Samozatrudnienie, czyli prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG), nie jest bowiem stosunkiem pracy, co skutkuje brakiem ustawowego prawa do urlopu wypoczynkowego oraz innych urlopów pracowniczych. Przedsiębiorcy mogą jednak organizować swój czas wolny, choć odbywa się to na innych zasadach niż w przypadku etatowców.

     


    2025-06-20

    Blog

  • Koszty w firmie
    Prowadzenie firmy

    Koszty w firmie – jak nimi operować i jak mogą działać w praktyce?

    Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się nie tylko z pozyskiwaniem przychodów, ale również z koniecznością ponoszenia kosztów. Dla wielu przedsiębiorców, szczególnie prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, umiejętne zarządzanie kosztami to kluczowy element skutecznej optymalizacji podatkowej. W niniejszym artykule przedstawiamy, czym są koszty uzyskania przychodu, co można do nich zaliczyć i w jakich sytuacjach ich generowanie jest rzeczywiście opłacalne.


    2025-06-16

    Blog