Blog Fakturowni

Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

fakturownia,faktury,zaległości,opłaty, dług, faktoring

Klient spóźnia się z opłaceniem faktury? Sprawdź, co możesz zrobić!

Spis treści:

Dzień wystawienia faktury należy do najprzyjemniejszych w miesiącu przedsiębiorcy. Niestety, smutną codziennością wielu właścicieli firm czy też  jednoosobowych działalności, są opóźnienia w otrzymywaniu płatności za wystawione faktury. Co można zrobić w takiej sytuacji? Mamy kilka rozwiązań.

Nieopłacone w terminie faktury to jedna z największych bolączek polskich przedsiębiorców. Problem ten ma miejsce od wielu lat. Jak czytamy w  raporcie Portfel Należności Polskich Przedsiębiorstw, który opracował KRD i KFF, 9 na 10 firm płaci należność z faktury z opóźnieniem. Pandemia i związane z nią perturbacje ekonomiczne nie poprawiły tej sytuacji.

Faktura niezapłacona na czas - co zrobić?

Na szczęście są sposoby na kontrahentów, którzy ociągają się z zapłatą. Osoba, która pamięta o terminie dostarczenia usługi, ale zapomina o dacie płatności, może bardzo negatywnie wpłynąć na sytuację finansową firmy. Nierzadko to właśnie zatory w płatnościach są przyczyną bankructwa mniejszych firm.

Najprostszym, ale niekoniecznie skutecznym sposobem wpływania na nieuczciwego kontrahenta jest dzwonienie i przypominanie o fakturze. Do tego dołożyć można wysyłanie e-maili z prośbą o zapłatę.  Warto przekazać je również w formie tradycyjnego listu poleconego i zachować dowód nadania, by w późniejszym czasie móc ewentualnie użyć go w procesie sądowym.

Takie działania mają pokazać spóźnialskiej firmie, że jesteśmy uparci i nie odpuścimy. Ważne, by w czasie rozmowy być stanowczym i kulturalnym. Lepiej nie eskalować konfliktu i nie palić mostów, bo nigdy nie wiemy, czy ten klient nie będzie kiedyś naszym najlepszym kontrahentem.

Przypomnienie o płatności

W przypominaniu kontrahentowi o niezapłaconej fakturze może wyręczyć nas funkcja oferowana przez Fakturownię. Wiadomość przypominającą o tym, że termin płatności minął, możemy wysłać ręcznie lub ustawić automatyczną wysyłkę. 

Wystarczy tylko wejść w ustawienia swojego konta i kliknąć opcję automatycznej wysyłki. To rozwiązanie po pierwsze zdejmuje z naszej głowy konieczność pamiętania o dacie płatności, a po drugie jest grzeczną, ale stanowczą formą przypomnienia kontrahentowi o zaległym zobowiązaniu. Jest to dobrze widziany element tak zwanej “miękkiej windykacji”.

Wezwanie do zapłaty

Od kilku lat nie ma obowiązku wysyłania wezwania do zapłaty. Ustawodawca słusznie założył, że już sama faktura, na której znajduje się data płatności, jest swoistym wezwaniem. Mimo to warto taki dokument w pewnych sytuacjach wysłać, ponieważ formalne pismo motywuje bardziej, a nadal jest formą polubownego załatwienia sporu. 

W takim wezwaniu powinny znaleźć się informacje, kto kogo wzywa do zapłaty, za co należy się płatność, jaka jest kwota zaległości wraz z oznaczeniem dokumentu potwierdzającego należność (zwykle jest to numer faktury). Warto, by znalazł się tam również zapis o tym, że w przypadku niedotrzymania terminu, sprawa zostanie skierowana na drogę sądową. 

Wynajem firmy windykującej

Windykacja długów to nic innego jak stanowcze domaganie się swoich praw. Nie wszyscy jednak potrafią to robić skutecznie. Jeśli nie masz do tego predyspozycji, a w dodatku suma na fakturze jest spora, poszukaj sprawdzonej firmy windykacyjnej.

Firma windykacyjna bierze na siebie ewentualne rozmowy lub negocjacje z dłużnikami, a także kiedy jest taka potrzeba, ustala wysokość odszkodowania. Takie rozwiązanie to już ostateczność, stosowana wtedy, kiedy nasze wcześniejsze działania nie przyniosły rezultatów. 

Wpisanie do rejestru dłużników

Niepłacącego kontrahenta można również wpisać do Krajowego Rejestru Dłużników. Aby to zrobić, musimy jedynie założyć konto w BIG InfoMonitor. Nie każdy opieszały kontrahent może się tam jednak znaleźć. Dlaczego? Zaległość, z którą mamy problem, musi powstać co najmniej przed 30 dniami i wynosić nie mniej niż 500 złotych. W dodatku przynajmniej 30 dni przed wpisem dłużnik musi otrzymać wezwanie do zapłaty.

 

Fakturownia podąża za zmianami prawnymi w Polsce i w Europie
Fakturownia to prosty system, do zarządzania przychodami i wydatkami, a także całymi finansami firmy.
Zarejestruj się w Fakturownia.pl

Faktoring

Faktoring coraz częściej z powodzeniem zastępuje wysyłanie pozwów i wezwań do zapłaty. Na czym polega? To w skrócie zewnętrzna pomoc w rozładowaniu zatorów płatniczych. Firma zewnętrzna (bank lub inna wyspecjalizowana firma) - faktor - wykupuje faktury od klienta, który jest dostawcą usług lub towarów dla innych kontrahentów. 

Jeszcze przed upływem terminu płatności klient przekazuje faktorowi faktury. Należne mu pieniądze (suma obniżona jest o prowizję dla faktora) lądują na jego firmowym koncie. Kontrahent zaś wpłaca pieniądze na konto faktora. Można wydzielić kilka rodzajów faktoringu, ale ich istota jest taka sama - faktor płaci znaczną część faktury i bierze na siebie ściąganie wierzytelności od kontrahenta. 

Wszyscy klienci Fakturowni mogą w łatwy sposób skorzystać z usług faktoringowych oferowanych przez faktora Brutto.pl. Dzięki integracji obydwu firm decyzja wydawana jest natychmiastowo, pieniądze sprawnie wędrują na firmowe konto, a w dodatku wszystkie formalności można załatwić online. 

Korzystając z usług Brutto.pl, firma mająca problem z niewypłacalnym klientem, zyskuje pewność, że nie zostanie obciążona żadnymi dodatkowymi kosztami poza ustaloną na początku marżą. Co ważne, Brutto.pl współpracuje nawet z małymi firmami, które mogą mieć problem z wzięciem kredytu w banku. 

Sprzedaż długu 

Kolejnym sposobem na radzenie sobie w trudnej sytuacji finansowej, związanej z zatorem w płatnościach faktur, jest sprzedaż długu. To istotne, zwłaszcza jeśli nieopłacone faktury bardzo nadszarpnął nasz budżet. Ta opcja jest mniej korzystna niż klasyczna windykacja, ale czasem staje się jedyną możliwością wyjścia z zatoru płatniczego (np. gdy dłużnik jest niewypłacalny, ogłosi upadłość lub wierzytelność się przedawniła).  Nie każdy dług można jednak sprzedać. Wystarczy zerknąć do umowy. Jeśli jest w niej zakaz cesji, to niestety sprzedaż jest niemożliwa.

Pozew sądowy

Pozew sądowy często uważany jest za ostateczne rozwiązanie, ponieważ zajmuje sporo czasu. Przy tym rozwiązaniu warto korzystać z usług prawnika. Jak wynika z Kodeksu postępowania Cywilnego z 17.11 1964 (art. 1964 roku), pozew musi zawierać oznaczenie sądu, do którego będzie składany, imiona i nazwiska lub nazwy firm stron, dokładne określenie wymagalności faktury, data wymagalności roszczenia. W dodatku musi pojawić się informacja, czy strony podjęły mediację.

Najczęściej spór na drodze sądowej kończy się wydaniem nakazu zapłaty, który po dodaniu stosownej klauzulę będzie stanowił tytuł egzekucyjny. Wówczas próbę odzyskania długów przejmuje komornik. Jego zadaniem jest zdobycie kwoty wynikającej z faktury wraz z odsetkami ustawowymi i kosztami postępowania sądowego. 

Znacznym minusem sądowego rozwiązania sprawy jest długi czas oczekiwania od momentu skierowania sprawy do sądu do wyegzekwowania należności przez komornika. Zazwyczaj zajmuje to wiele miesięcy. 

Jak zapobiegać nieopłaconym na czas fakturom?

Wiara w ludzi na pewno jest ważna w życiu, ale w przypadku prowadzenie firmy lepiej mieć rezerwę w stosunku do dobrych intencji klienta. Właśnie dlatego, warto uprzedzić fakty i utrudnić kontrahentowi zwlekanie z opłaceniem faktury. Trzeba zabrać się za to jeszcze przed wystawieniem faktury.

Co w takim razie możemy zrobić, by ograniczyć występowanie opóźnień w płatnościach? 

1. Dobrze jest omówić z klientem termin płatności. Nie każdy może dokonać jej w terminie 7 dni. Czasem lepiej od razu wystawić czternastodniową datę zapłaty niż niepotrzebnie się denerwować. 

2. Warto sprawdzić dokładnie zamawiającego, zwłaszcza jeśli mamy zamiar wystawić fakturę na większą sumę. Chcąc to zrobić, możemy skorzystać z płatnych usług Biur Informacji Gospodarczej. Te firmy zbierają i przekazują informację o nieuczciwych klientach. Jeśli nie chcemy wydawać pieniędzy, można podobne rozeznanie przeprowadzić na własną rękę w sieci. 

3. Istotne jest przygotowanie pisemnej umowy, w której zamieszczone są wszystkie szczegóły dotyczące zlecenia/zapłaty/terminów. Sądy naprawdę zwracają na nią uwagę i taka umowa stanowi niepodważalny dowód. 

4. Ważne jest sprawdzenie i zweryfikowanie wszelkich wprowadzonych danych, podczas wystawiania faktury. Błędy mogą spowodować, że klient nie opłaci zobowiązania, a o niepoprawnych informacjach powie dopiero, kiedy go ponaglimy. Zrobienie korekty wydłuża czas i niepotrzebnie szarga nerwy.

 

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 
 
Zachęcamy do śledzenia nas na TwitterzeFacebooku oraz Instagramie.
Zobacz więcej wpisów
  • podatki 2025
    Fakturownia - aktualności

    Co się zmieniło w podatkach w 2025 roku? Kluczowe informacje dla przedsiębiorców

    Zasady, które wchodzą w życie w 2025 roku dotykają wszystkich – od jednoosobowych działalności, po międzynarodowe koncerny. Czekają nas uproszczenia w składkach, nowe metody rozliczeń, obowiązki sprawozdawcze oraz korzystne rozwiązania dla firm działających poza granicami kraju. Jeśli prowadzisz biznes – niezależnie od jego skali – te informacje są dla Ciebie niezbędne. Podatki 2025 – zobacz, co się zmieniło i jak przygotować się na nową rzeczywistość podatkową.


    2025-04-16

    Blog

  • MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?
    Fakturownia - aktualności

    MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?

    Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy zapisali się na nasz webinar "MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?". Niestety, z przyczyn technicznych webinar nie odbył się na żywo.


    2024-06-12

    Ewelina Helbrecht

  • KSeF bez tajemnic: Co się zmienia po ogłoszeniu wyniku audytu technicznego?
    Fakturownia - aktualności

    KSeF bez tajemnic: Co się zmienia po ogłoszeniu wyniku audytu technicznego?

    Od trzęsienia ziemi do trzęsienia ziemi”, czyli o zmianach we wdrażaniu KSeF po wyniku audytu technicznego szczegółowo omówiła Magdalena Malicka, Analityczka Biznesowa i specjalistka ds. KSeF w Fakturowni.


    2024-05-23

    Ewelina Helbrecht

  • Aktualizacje systemu: nowa strona z podsumowaniami zmian w Fakturowni
    Fakturownia – komunikaty

    Aktualizacje systemu: nowa strona z podsumowaniami zmian w Fakturowni

    Dbamy o to, aby nasz system był dla Was prosty, intuicyjny i wygodny. Podobna myśl przyświecała nam, kiedy przygotowywaliśmy dla Was stronę Aktualizacje systemu, która pozwoli Wam wygodniej zapoznawać się ze zmianami wprowadzanymi w Fakturowni.


    2025-04-10

    Paulina Grzęda

  • Nowości i optymalizacje: luty 2025
    Fakturownia – komunikaty

    Nowości i optymalizacje: luty 2025

    Rozwijając Fakturownię, stawiamy sobie za cel przede wszystkim jej praktyczny charakter. Po ostatnim miesiącu znajdziecie więc w naszym systemie nową funkcję, której brakowało Wam do tej pory oraz usprawnienia kilku innych, z których chętnie korzystacie w codziennej pracy. Oprócz tego informujemy o czasowym wyłączeniu jednej opcji. Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem najważniejszych zmian systemowych wprowadzonych w lutym!

     


    2025-03-10

    Paulina Grzęda

  • Nowości i optymalizacje: styczeń 2025
    Fakturownia – komunikaty

    Nowości i optymalizacje: styczeń 2025

    Rok 2025 rozpoczęliśmy hucznie, oddając w Wasze ręce długo wyczekiwaną funkcję e-Paragonów. Oprócz tego w naszym systemie czeka na Was szereg optymalizacji ułatwiających codzienną pracę – serdecznie zapraszamy więc do zapoznania się z podsumowaniem styczniowych wdrożeń w Fakturowni!


    2025-02-12

    Paulina Grzęda

fakturownia,faktury,zaległości,opłaty, dług, faktoring

Klient spóźnia się z opłaceniem faktury? Sprawdź, co możesz zrobić!

Spis treści:

Dzień wystawienia faktury należy do najprzyjemniejszych w miesiącu przedsiębiorcy. Niestety, smutną codziennością wielu właścicieli firm czy też  jednoosobowych działalności, są opóźnienia w otrzymywaniu płatności za wystawione faktury. Co można zrobić w takiej sytuacji? Mamy kilka rozwiązań.

Nieopłacone w terminie faktury to jedna z największych bolączek polskich przedsiębiorców. Problem ten ma miejsce od wielu lat. Jak czytamy w  raporcie Portfel Należności Polskich Przedsiębiorstw, który opracował KRD i KFF, 9 na 10 firm płaci należność z faktury z opóźnieniem. Pandemia i związane z nią perturbacje ekonomiczne nie poprawiły tej sytuacji.

Faktura niezapłacona na czas - co zrobić?

Na szczęście są sposoby na kontrahentów, którzy ociągają się z zapłatą. Osoba, która pamięta o terminie dostarczenia usługi, ale zapomina o dacie płatności, może bardzo negatywnie wpłynąć na sytuację finansową firmy. Nierzadko to właśnie zatory w płatnościach są przyczyną bankructwa mniejszych firm.

Najprostszym, ale niekoniecznie skutecznym sposobem wpływania na nieuczciwego kontrahenta jest dzwonienie i przypominanie o fakturze. Do tego dołożyć można wysyłanie e-maili z prośbą o zapłatę.  Warto przekazać je również w formie tradycyjnego listu poleconego i zachować dowód nadania, by w późniejszym czasie móc ewentualnie użyć go w procesie sądowym.

Takie działania mają pokazać spóźnialskiej firmie, że jesteśmy uparci i nie odpuścimy. Ważne, by w czasie rozmowy być stanowczym i kulturalnym. Lepiej nie eskalować konfliktu i nie palić mostów, bo nigdy nie wiemy, czy ten klient nie będzie kiedyś naszym najlepszym kontrahentem.

Przypomnienie o płatności

W przypominaniu kontrahentowi o niezapłaconej fakturze może wyręczyć nas funkcja oferowana przez Fakturownię. Wiadomość przypominającą o tym, że termin płatności minął, możemy wysłać ręcznie lub ustawić automatyczną wysyłkę. 

Wystarczy tylko wejść w ustawienia swojego konta i kliknąć opcję automatycznej wysyłki. To rozwiązanie po pierwsze zdejmuje z naszej głowy konieczność pamiętania o dacie płatności, a po drugie jest grzeczną, ale stanowczą formą przypomnienia kontrahentowi o zaległym zobowiązaniu. Jest to dobrze widziany element tak zwanej “miękkiej windykacji”.

Wezwanie do zapłaty

Od kilku lat nie ma obowiązku wysyłania wezwania do zapłaty. Ustawodawca słusznie założył, że już sama faktura, na której znajduje się data płatności, jest swoistym wezwaniem. Mimo to warto taki dokument w pewnych sytuacjach wysłać, ponieważ formalne pismo motywuje bardziej, a nadal jest formą polubownego załatwienia sporu. 

W takim wezwaniu powinny znaleźć się informacje, kto kogo wzywa do zapłaty, za co należy się płatność, jaka jest kwota zaległości wraz z oznaczeniem dokumentu potwierdzającego należność (zwykle jest to numer faktury). Warto, by znalazł się tam również zapis o tym, że w przypadku niedotrzymania terminu, sprawa zostanie skierowana na drogę sądową. 

Wynajem firmy windykującej

Windykacja długów to nic innego jak stanowcze domaganie się swoich praw. Nie wszyscy jednak potrafią to robić skutecznie. Jeśli nie masz do tego predyspozycji, a w dodatku suma na fakturze jest spora, poszukaj sprawdzonej firmy windykacyjnej.

Firma windykacyjna bierze na siebie ewentualne rozmowy lub negocjacje z dłużnikami, a także kiedy jest taka potrzeba, ustala wysokość odszkodowania. Takie rozwiązanie to już ostateczność, stosowana wtedy, kiedy nasze wcześniejsze działania nie przyniosły rezultatów. 

Wpisanie do rejestru dłużników

Niepłacącego kontrahenta można również wpisać do Krajowego Rejestru Dłużników. Aby to zrobić, musimy jedynie założyć konto w BIG InfoMonitor. Nie każdy opieszały kontrahent może się tam jednak znaleźć. Dlaczego? Zaległość, z którą mamy problem, musi powstać co najmniej przed 30 dniami i wynosić nie mniej niż 500 złotych. W dodatku przynajmniej 30 dni przed wpisem dłużnik musi otrzymać wezwanie do zapłaty.

 

Fakturownia podąża za zmianami prawnymi w Polsce i w Europie
Fakturownia to prosty system, do zarządzania przychodami i wydatkami, a także całymi finansami firmy.
Zarejestruj się w Fakturownia.pl

Faktoring

Faktoring coraz częściej z powodzeniem zastępuje wysyłanie pozwów i wezwań do zapłaty. Na czym polega? To w skrócie zewnętrzna pomoc w rozładowaniu zatorów płatniczych. Firma zewnętrzna (bank lub inna wyspecjalizowana firma) - faktor - wykupuje faktury od klienta, który jest dostawcą usług lub towarów dla innych kontrahentów. 

Jeszcze przed upływem terminu płatności klient przekazuje faktorowi faktury. Należne mu pieniądze (suma obniżona jest o prowizję dla faktora) lądują na jego firmowym koncie. Kontrahent zaś wpłaca pieniądze na konto faktora. Można wydzielić kilka rodzajów faktoringu, ale ich istota jest taka sama - faktor płaci znaczną część faktury i bierze na siebie ściąganie wierzytelności od kontrahenta. 

Wszyscy klienci Fakturowni mogą w łatwy sposób skorzystać z usług faktoringowych oferowanych przez faktora Brutto.pl. Dzięki integracji obydwu firm decyzja wydawana jest natychmiastowo, pieniądze sprawnie wędrują na firmowe konto, a w dodatku wszystkie formalności można załatwić online. 

Korzystając z usług Brutto.pl, firma mająca problem z niewypłacalnym klientem, zyskuje pewność, że nie zostanie obciążona żadnymi dodatkowymi kosztami poza ustaloną na początku marżą. Co ważne, Brutto.pl współpracuje nawet z małymi firmami, które mogą mieć problem z wzięciem kredytu w banku. 

Sprzedaż długu 

Kolejnym sposobem na radzenie sobie w trudnej sytuacji finansowej, związanej z zatorem w płatnościach faktur, jest sprzedaż długu. To istotne, zwłaszcza jeśli nieopłacone faktury bardzo nadszarpnął nasz budżet. Ta opcja jest mniej korzystna niż klasyczna windykacja, ale czasem staje się jedyną możliwością wyjścia z zatoru płatniczego (np. gdy dłużnik jest niewypłacalny, ogłosi upadłość lub wierzytelność się przedawniła).  Nie każdy dług można jednak sprzedać. Wystarczy zerknąć do umowy. Jeśli jest w niej zakaz cesji, to niestety sprzedaż jest niemożliwa.

Pozew sądowy

Pozew sądowy często uważany jest za ostateczne rozwiązanie, ponieważ zajmuje sporo czasu. Przy tym rozwiązaniu warto korzystać z usług prawnika. Jak wynika z Kodeksu postępowania Cywilnego z 17.11 1964 (art. 1964 roku), pozew musi zawierać oznaczenie sądu, do którego będzie składany, imiona i nazwiska lub nazwy firm stron, dokładne określenie wymagalności faktury, data wymagalności roszczenia. W dodatku musi pojawić się informacja, czy strony podjęły mediację.

Najczęściej spór na drodze sądowej kończy się wydaniem nakazu zapłaty, który po dodaniu stosownej klauzulę będzie stanowił tytuł egzekucyjny. Wówczas próbę odzyskania długów przejmuje komornik. Jego zadaniem jest zdobycie kwoty wynikającej z faktury wraz z odsetkami ustawowymi i kosztami postępowania sądowego. 

Znacznym minusem sądowego rozwiązania sprawy jest długi czas oczekiwania od momentu skierowania sprawy do sądu do wyegzekwowania należności przez komornika. Zazwyczaj zajmuje to wiele miesięcy. 

Jak zapobiegać nieopłaconym na czas fakturom?

Wiara w ludzi na pewno jest ważna w życiu, ale w przypadku prowadzenie firmy lepiej mieć rezerwę w stosunku do dobrych intencji klienta. Właśnie dlatego, warto uprzedzić fakty i utrudnić kontrahentowi zwlekanie z opłaceniem faktury. Trzeba zabrać się za to jeszcze przed wystawieniem faktury.

Co w takim razie możemy zrobić, by ograniczyć występowanie opóźnień w płatnościach? 

1. Dobrze jest omówić z klientem termin płatności. Nie każdy może dokonać jej w terminie 7 dni. Czasem lepiej od razu wystawić czternastodniową datę zapłaty niż niepotrzebnie się denerwować. 

2. Warto sprawdzić dokładnie zamawiającego, zwłaszcza jeśli mamy zamiar wystawić fakturę na większą sumę. Chcąc to zrobić, możemy skorzystać z płatnych usług Biur Informacji Gospodarczej. Te firmy zbierają i przekazują informację o nieuczciwych klientach. Jeśli nie chcemy wydawać pieniędzy, można podobne rozeznanie przeprowadzić na własną rękę w sieci. 

3. Istotne jest przygotowanie pisemnej umowy, w której zamieszczone są wszystkie szczegóły dotyczące zlecenia/zapłaty/terminów. Sądy naprawdę zwracają na nią uwagę i taka umowa stanowi niepodważalny dowód. 

4. Ważne jest sprawdzenie i zweryfikowanie wszelkich wprowadzonych danych, podczas wystawiania faktury. Błędy mogą spowodować, że klient nie opłaci zobowiązania, a o niepoprawnych informacjach powie dopiero, kiedy go ponaglimy. Zrobienie korekty wydłuża czas i niepotrzebnie szarga nerwy.

 

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 
 
Zachęcamy do śledzenia nas na TwitterzeFacebooku oraz Instagramie.
Zobacz więcej wpisów

Wypróbuj Fakturownię za darmo

Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat

Zarejestruj się!
  • Zgody marketingowe
    Fakturownia - porady

    Zgody marketingowe – jak je uzyskać? Przepisy, które musisz znać!

    Zgody marketingowe to kluczowy element działań promocyjnych każdej firmy. Jak je pozyskać zgodnie z prawem i zbudować zaufanie klientów? Poznaj przepisy i praktyczne wskazówki, które ułatwią Ci skuteczny marketing w firmie.


    2025-06-25

    Blog

  • przed założeniem firmy
    Fakturownia - porady

    Sprawy, które warto przemyśleć przed założeniem firmy

    Założenie własnej działalności gospodarczej to krok, który może odmienić Twoje zawodowe życie. Zanim jednak wpiszesz dane do CEIDG i rozpoczniesz działalność, warto przeanalizować kilka kluczowych kwestii. Staranne przygotowanie pozwoli uniknąć kosztownych błędów i stworzyć solidne fundamenty dla przyszłego biznesu.


    2025-06-03

    Blog

  • Jak uzyskać dofinansowanie z urzędu pracy na szkolenie zawodowe?
    Fakturownia - porady

    Jak uzyskać dofinansowanie z urzędu pracy na szkolenie zawodowe?

    Jeśli jesteś aktualnie osobą bezrobotną, masz problemy ze znalezieniem zatrudnienia lub pragniesz zmienić swoje kwalifikacje zawodowe, to powinieneś wiedzieć, z jakich form pomocy możesz skorzystać.


    2025-05-30

    Sandra Wiśniewska, Sylwia Cerecka

  • Jak zaoszczędzić pieniądzę w małej firmie?
    Prowadzenie firmy

    Jak zaoszczędzić pieniądze w małej firmie?

    Małe firmy często muszą działać w warunkach ograniczonego budżetu, gdzie każdy wydatek ma kluczowe znaczenie. Efektywne zarządzanie finansami pozwala nie tylko przetrwać trudne okresy, ale także budować fundamenty pod rozwój i zwiększać konkurencyjność na rynku. Poniżej przedstawiamy praktyczne, sprawdzone sposoby na optymalizację wydatków, które pomogą Twojej firmie działać efektywniej i generować oszczędności.


    2025-06-30

    Blog

  • Urlop dla samozatrudnionych
    Prowadzenie firmy

    Urlop dla samozatrudnionych – jak działa i na czym polega?

    Wielu przedsiębiorców rozważa możliwość skorzystania z urlopu, jednak samozatrudnieni nie mają prawa do urlopu wypoczynkowego w rozumieniu Kodeksu pracy. Samozatrudnienie, czyli prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG), nie jest bowiem stosunkiem pracy, co skutkuje brakiem ustawowego prawa do urlopu wypoczynkowego oraz innych urlopów pracowniczych. Przedsiębiorcy mogą jednak organizować swój czas wolny, choć odbywa się to na innych zasadach niż w przypadku etatowców.

     


    2025-06-20

    Blog

  • Koszty w firmie
    Prowadzenie firmy

    Koszty w firmie – jak nimi operować i jak mogą działać w praktyce?

    Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się nie tylko z pozyskiwaniem przychodów, ale również z koniecznością ponoszenia kosztów. Dla wielu przedsiębiorców, szczególnie prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, umiejętne zarządzanie kosztami to kluczowy element skutecznej optymalizacji podatkowej. W niniejszym artykule przedstawiamy, czym są koszty uzyskania przychodu, co można do nich zaliczyć i w jakich sytuacjach ich generowanie jest rzeczywiście opłacalne.


    2025-06-16

    Blog