Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
Magda, 2020-03-24
Z powodu pandemii koronawirusa wielu przedsiębiorców oddelegowało pracowników do wykonywania pracy w systemie home office. Niestety, nie wszyscy poinstruowali podwładnych, jak ją zorganizować.
Aby ograniczyć rozprzestrzenianie się koronowirusa, rząd zaapelował do pracodawców o stworzenie pracownikom możliwości pracy zdalnej. W ten sposób wiele osób przeniosło służbowe obowiązki do domów. Dla tych, które nigdy wcześniej nie pracowały w formule home office, taka zmiana może być jednak źródłem dużego stresu. Zwłaszcza jeśli pracodawca nie pozostawił żadnych wytycznych, wskazówek i materiałów, jak zorganizować obowiązki w domu.
Choć wymuszone przejście na home office zdaje się trudne, może być też szansą na rozwój. Nowy system pracy, wprowadzenie optymalizacji i korzystnych zmian mają szansę zaprocentować. Zwłaszcza w długofalowej perspektywie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Owl Labs, osoby pracujące zdalnie są aż o 22 proc. szczęśliwsze niż inni pracownicy. Odczuwają także mniejszy stres związany z pracą oraz… pracują więcej niż osoby chodzące do biura.
Profity z pracy zdalnej odczuwają więc zarówno pracodawcy, jak i sami pracownicy.
Aby wykonywanie obowiązków w domu rzeczywiście przyniosło korzyści, kluczowa jest dobra organizacja pracy oraz szyte na miarę wsparcie technologiczne. W kolejnych akapitach opowiemy o tym, jak organizujemy pracę zdalną w Fakturowni. Podpowiemy, jakich narzędzi używamy i jakie mamy sposoby na zachowanie efektywności i… wygraną walkę z rozpraszaczami.
Fakturownia od ponad 10 lat dostarcza nowoczesne i ekologiczne rozwiązania e-fakturowe ponad 500 tysiącom klientów. Jesteśmy jednym z liderów rynku, a nasze produkty są doceniane i nagradzane przez ekspertów branży. Nasi pracownicy regularnie wykonują obowiązki w systemie home office. Obecnie całkowicie wyeliminowaliśmy pracę w biurze, przechodząc w 100% na pracę zdalną. Jesteśmy więc świetnym przykładem na to, że praca z domu nie musi wcale oznaczać mniejszej efektywności. Wręcz odwrotnie! Zwłaszcza dziś, w tych trudnych dla wielu przedsiębiorstw czasach, nasze doświadczenie może być źródłem inspiracji i… nadziei. Nadziei, że taki system ma realne szanse, aby zadziałać.
Jednym z najważniejszych warunków powodzenia pracy zdalnej są dobre narzędzia. Naszą pracę opieramy na trzech dużych narzędziach: Fakturowni, Sugesterze i Google Hangouts.
Narzędzia wykorzystywane w pracy powinny umożliwiać przede wszystkim:
Wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorstw, a także zespołów rozproszonych, wyodrębniliśmy osobny zespół, rozwijający platformę Sugester. Sugester łączy wszystkie niezbędne funkcje, dostępne w różnych aplikacjach ułatwiających pracę zdalną. To mail, live chat i CRM w jednym. Sugester umożliwia kontakt z klientem, pozwala na przydzielanie zadań, monitorowanie i zmianę statusu ich wykonania oraz mierzenie czasu pracy. Zawiera także wewnętrzną baza wiedzy i wewnętrzny dysk do przechowywania plików. Jak nietrudno zgadnąć, nasi pracownicy korzystają na co dzień właśnie z niego.
Efektywność pracy zdalnej zapewniają jednak nie tylko sprawdzone narzędzia, ale również dobre nawyki. Jak pracować zdalnie, żeby nie zwariować?
Taki system pozwala zachować codzienną rutynę, pomimo zmiany trybu pracy. Wzmacnia także poczucie bezpieczeństwa, tak mocno zachwiane bieżącymi wydarzeniami.
Dla wielu osób to właśnie rozpraszacze są największym wyzwaniem podczas pracy w trybie home office. Skutecznym sposobem, aby je wyeliminować, są darmowe aplikacje, np. Cold Turkey. Wystarczy tylko wpisać adres www strony, którą chcesz zablokować oraz godzinę, o której aplikacja ją odblokuje. Proste? Zdecydowanie tak. A do tego sprawdzone — działa świetnie.
Jeśli pracujesz samodzielnie, nie musisz korzystać z żadnej platformy internetowej, aby stworzyć listę obowiązków,. Z powodzeniem wystarczy tu kartka i długopis lub kalendarz, którego używasz na codzień. My przyzwyczailiśmy się do modułu zadań w Sugesterze, gdyż usprawnia od pracę dużego zespołu. Oznaczone statusy i planowany czas wykonania zadań dają aktualny obraz realizacji zgłoszeń bez kilkukrotnego dopytywania i mnożenia wątków komunikacji.
Jeśli nie masz w domu osobnego gabinetu, wykorzystaj kuchenny stół. Świetnie sprawdzi się w roli biurka.
Choć wiele biur księgowych zachęca klientów do wrzucania dokumentów do skrzynek pocztowych lub pozostawiania ich pod drzwiami, takie działanie nie eliminuje ryzyka zarażenia wirusem. W tym niełatwym dla wszystkich czasie zachęcamy przedsiębiorców do rezygnacji z osobistych wizyt w biurach księgowych i przesyłania faktur drogą elektroniczną.
Skutecznym rozwiązaniem, które wesprze przedsiębiorców na tej płaszczyźnie, jest Fakturownia. Fakturownia daje możliwość wystawiania proform, faktur i innych dokumentów przez wielu użytkowników online. Księgowym zapewnia dostęp do dokumentów, dzięki czemu klienci nie muszą dostarczać ich osobiście. System umożliwia także przyjmowanie płatności online i tworzenie zestawień wszystkich dokumentów wystawionych dla danego kontrahenta. Zapewnia więc szerokie spektrum usług w formule online.
Jak wiedzą eksperci, praca zdalna to przyszłość. Rzeczywiście. Obecne wydarzenia, choć wyjątkowo dramatyczne, z pewnością udowodnią wielu przedsiębiorcom, że praca zdalna jest nie tylko możliwa, ale również efektywna i satysfakcjonująca. Kluczem do sukcesu jest wsparcia nowoczesnej technologii oraz wypracowanie zdrowych codziennych nawyków.
Fakturownia - porady
10 pomysłów co można wrzucić w koszty
Przedsiębiorca w cyklu życia firmy ponosi wiele wydatków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, ewidencjonując je w koszty i obniżając tym samym podstawę opodatkowania, czyli swój dochód.
Justyna Zaporowska
fakturownia - komunikaty
Podsumowanie nowości luty 2024
Zapraszamy na przegląd najważniejszych nowości i zmian systemowych, które nastąpiły w lutym. Dowiedz się również, co nowego w aplikacji mobilnej, a także jaki był temat zeszłomiesięcznego webinaru Fakturowni. Zaczynajmy!
Ewelina Helbrecht
Fakturownia - aktualności
Czego nie powie Ci księgowa a chcesz wiedzieć o finansach swojej firmy
Dziękujemy wszystkim uczestnikom webinaru, musimy przyznać, że była to solidna dawka informacji! Bardzo cieszy nas ilość pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy zaraz po wydarzeniu.
Podnieś wydajność Twojej działalności: Odkryj korzyści integracji w Fakturowni
Kolejny webinar już za nami! Tym razem przedstawiliśmy od podstaw praktyczne zastosowanie opcji z zakładki Aplikacje/Dodatki, która jest dostępna po zalogowaniu do systemu Fakturownia.
Rozwój MŚP dzięki optymalizacji procesów biznesowych. Od pracy w firmie do pracy nad firmą
Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem ostatniego webinaru. Dziękujemy naszemu partnerowi - firmie Casbeg i Jackowi Bartczakowi za bardzo inspirujący wykład.
Podsumowanie nowości marzec 2024
Jesteś ciekaw marcowych nowości w Fakturowni? W takim razie już teraz zapraszamy na przegląd!
Podsumowanie nowości styczeń 2024
Co nowego w Fakturowni wraz z początkiem roku? Ulepszone opcje w tym funkcje integracji i aplikacji mobilnej, ale to nie wszystko!
Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Prowadzenie firmy jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem księgowości. Chociaż dla wielu osób prawo podatkowe i stosy faktur czy umów stanowią największy koszmar w byciu przedsiębiorcą, nie taki diabeł straszny jak go malują!
Sandra Wiśniewska
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
W erze cyfrowej, gdzie większość naszych aktywności przeniosła się do Internetu, zjawisko phishingu staje się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane.
Narzędzia, które usprawnią Twoją codzienną pracę w firmie
Prowadzenie przedsiębiorstwa to nie tylko ogromna odpowiedzialność, ale również ciągły rozwój i dostosowywanie funkcjonowania firmy do nieustannie zmieniających się standardów rynku.
Prowadzenie firmy
Do 30 czerwca 2024 roku Ukraińcy mogą podejmować i wykonywać działalność gospodarczą w Polsce
W związku z wybuchem konfliktu zbrojnego na terenie Ukrainy 24 lutego 2022 roku, Polska zaangażowała się w pomoc wojennym uchodźcom. Jako kraj zaoferowaliśmy Ukraińcom nie tylko wsparcie materialne i bezpieczne schronienie, ale również pomoc w legalnym rozwijaniu własnych przedsiębiorstw na terenie kraju.
Hot-dog i kawa jako dodatkowe pozycje na fakturze za paliwo. Czy można je zaliczyć do KUP w PKPiR?
Jeśli chodzi o koszty, często generują je samochody służbowe. Właściciele firm i ich pracownicy dostarczają faktury m.in. za serwis, parking i paliwo. Problem pojawia się wówczas, gdy faktura ma wątpliwe pozycje, tj. np. obejmuje nie tylko paliwo, ale też inne produkty – np. kawę i hot-doga. Co powinniśmy w takiej sytuacji zrobić?
Krzysztof Król
Stawka 8% VAT w usługach budowlanych. Kiedy należy ją stosować?
Budowa własnego domu czy remont mieszkania od zawsze stanowią ogromne wyzwanie logistyczne, a przede wszystkim finansowe. W dzisiejszych czasach, choć materiały budowlane są szeroko dostępne, a usługodawców nie brakuje...