Ewelina Helbrecht, 2023-07-12
Czerwiec przyniósł wiele nowości w funkcjach, integracjach a także w aplikacji mobilnej. Wszystkie znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy na przegląd!
Wprowadziliśmy do systemu nową funkcję, która umożliwia ustalenie procentowej (%) marży dla produktów lub usług jako stałej wartości. Dzięki temu system może automatycznie przeliczać ceny sprzedaży na podstawie tej marży.
Dzięki zaimplementowanej funkcji możemy obliczać cenę sprzedaży, uwzględniając cenę zakupu i ustaloną marżę, a także aktualizować cenę sprzedaży po zmianie ceny zakupu. Pole zakładana marża % jest widoczne po przejściu do edycji karty produktu.
W systemie dodana została również możliwość wyświetlania marży rzeczywistej dla podpowiadanego na fakturze produktu. Opcja ta nie jest włączona automatycznie. Aby mieć możliwość korzystania z tej funkcji należy ją uprzednio aktywować poprzez ścieżkę Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Produkty > (checkbox) Wyświetlaj marżę z karty produktu przy wybieraniu produktu na fakturze. Następnie Zapisz zmiany.
Szczegółowe informacje na temat funkcji i jak z niej korzystać znajdziesz w naszej Bazie Wiedzy: Zakładana marża % w karcie produktu.
Do pozycji faktury wartość marży pobierana jest z karty produktu.
Dokładnie opracowane artykuły związane z nową funkcją dostępne są w Bazie Wiedzy Fakturowni:
Sprawdź także:
Jednolity Plik Kontrolny (JPK) to zestaw wyeksportowanych danych, który zawiera informacje o operacjach gospodarczych w określonym okresie. Plik ten jest w formacie standardowym (XML), co ułatwia jego przetwarzanie.
Od 1 lipca 2018 roku, mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie podmioty gospodarcze mają obowiązek przekazywania pliku JPK_MAG (obrót magazynowy) na żądanie organów podatkowych.
Od czerwca w raporcie JPK_MAG uwzględniane są dodatkowo trzy dokumenty: WZk, PZk i PW.
Aby wygenerować plik JPK_MAG wejdź w Raporty > Lista raportów > Jednolity Plik Kontrolny > Magazyny (JPK_MAG). Raport ten dostępny jest w planach abonamentowych Standard, Pro i Pro Plus > sprawdź wszystkie plany.
Udostępniony został eksport do InsERT dokumentów Wydatkowych w tym faktur WNT. Aby to zrobić, należy postępować zgodnie ze ścieżką Wydatki > Eksport / Wydruki > Eksport do InsERT (Nexo, Rachmistrz GT).
Szukanie konkretnych dokumentów stało się jeszcze bardziej precyzyjne, ponieważ dodany został nowy filtr Kategoria. Znajdziesz go z lewej strony wśród innych filtrów. Żądaną kategorię możesz wybrać z listy lub wpisać ją ręcznie.
Sprawdź także: Kategoria - czym jest i jak z niej korzystać?
Dokonaliśmy aktualizacji przeliczeń dotyczących akcji magazynowych, co ma wpływ na poprawność wyświetlania raportów związanym z dokumentami magazynowymi w systemie. W związku z tym ulepszone zostało zapisywanie kursu na nowo dodawanych akcjach PZ do istniejącego dokumentu magazynowego, a także zaktualizowaliśmy przekazywanie waluty do formularza przy ręcznym tworzeniu akcji magazynowej WZk.
Ujednoliciliśmy wyświetlanie/drukowanie się treści umieszczonej w polu Dodatkowe uwagi (drukowane na dole strony).
Od teraz zapisy umieszczone w tym miejscu wyświetlają się przy każdej opcji wydruku i na każdym szablonie dokumentu.
Duże inwentaryzacje od 5 tys. pozycji i więcej są automatycznie stronicowane, dzięki temu dokument ładuje się szybko i sprawnie bez konieczności wielokrotnego odświeżania strony. Dodatkowo opcję tą można edytować lub z niej zrezygnować.
API pozwala na prostą integrację Fakturowni z innymi aplikacjami. W czerwcu dodane zostało pole gtu_codes. Pełna dokumentacja wywoływań i funkcji znajduje się tutaj. Zachęcamy także do zapoznania się z tym artykułem: Integracja API - co to jest?
Dodana została nowa opcja, która może okazać się szczególnie przydatna przy integracjach np. z Allegro. W ścieżce Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Faktury i dokumenty > Domyślny termin płatności masz możliwość wyboru terminu płatności, który domyślnie będzie pojawiał się na fakturze. Czyli w przypadku, gdy w ustawieniach konta domyślny termin płatności ustawiony będzie na natychmiast, wówczas każdorazowo faktura tworzona przez API/integrację bez podania parametru do kiedy ma być zapłacona faktura, pobierze dane, które są zapisane w ustawieniach konta, w tym przypadku natychmiast.
Aplikacje/Dodatki to miejsce w Fakturowni, które zostało stworzone, aby ułatwić Ci prowadzenie firmy. Dzięki niemu możesz skorzystać z integracji z platformami e-commerce, usług płatności, importować i eksportować dane. Bez względu na rodzaj działalności, każdy przedsiębiorca znajdzie tutaj narzędzia dopasowane do swoich potrzeb.
Do tej pory w aplikacji Fakturowni dostępny był wyłącznie eksport faktur VAT. W zeszłym miesiącu aplikacja została dostosowana również do eksportu innych typów dokumentów, które przyjmuje KSeF. Są to:
Dodana została również możliwość przypisania numeru KSeF do każdej faktury.
Sprawdź także: Eksport pliku Fakturowni do formatu ustrukturyzowanego KSeFXML
Udostępniona została wersja aplikacji do BETA testów, pozwalająca na automatyczne wystawianie faktur. Jeśli chcesz zostać Beta Testerem aplikacji i mieć realny wpływ na dalszy jej rozwój, wyślij zgłoszenie na adres integracje@fakturownia.pl.
Udostępniony został eksport dokumentów bezpośrednio z aplikacji. Więcej informacji na temat eksportu znajduje się w naszej Bazie Wiedzy: Eksport pliku Fakturowni do formatu Rachmistrz GT.
Dodany został nowy import bankowy. Dzięki funkcji importu płatności Credit Agricole istnieje możliwość bezpośredniego wprowadzania płatności bankowych do dedykowanej zakładki Płatności. Wprowadzone transakcje są automatycznie powiązane z odpowiednimi fakturami, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces rozliczeń. Więcej na temat integracji znajdziesz tutaj: Import płatności Credit Agricole.
W Fakturowni dostępne są dwie wersje importów bankowych:
W zeszłym miesiącu udostępnione zostały rozszerzone wersje importów bankowych dla:
Aplikacja mobilna Fakturownia dostępna jest na smartfony z systemem operacyjnym Android, a także na iPhony. Cały czas rozwijamy nowe funkcjonalności, aby korzystanie z aplikacji było szybkie i intuicyjne. W związku z tym gorąco zachęcamy do udziału w beta testach. Jeśli chcesz mieć realny wpływ na dalszy rozwój aplikacji, koniecznie sprawdź, jak zostać beta testerem:
Bądź także na bieżąco z funkcjami naszej aplikacji: pomoc.fakturownia.pl/aplikacja-mobilna
Utworzona została formatka odpowiednia dla tego typu dokumentu. Dostosowane zostały następujące funkcje:
Dodana została możliwość wpisania kodu PKWiU w pozycji na fakturze. Aby to zrobić w sekcji Pozycje na fakturze należy rozwinąć więcej opcji. Wówczas pojawi się żądane pole do uzupełnienia.
W aplikacji pojawiła się możliwość zmiany typu dokumentu z poziomu jego wystawienia. W rozwijanej liście dostępne są wszystkie te dokumenty, które zostaną aktywowane w wersji desktopowej (przeglądarkowej) programu wg ścieżki Ustawienia > Ustawienia konta > Jakie dokumenty wystawiać i jednocześnie są obsługiwane przez aplikację mobilną, czyli Faktura, Faktura Proforma, Paragon, Zamówienie, KP dowód wpłaty, Wydatek, Zdjęcie/skan wydatku, Faktura RR, KW dowód wypłaty, TurboFaktura.
Poznawaj funkcje Fakturowni dzięki tutorialom video, które znajdziesz na naszym kanale w serwisie YouTube. W zeszłym miesiącu dodane zostały:
Jeśli preferujesz szybkie instrukcje, polecamy również nasze krótkie filmy na platformie YouTube Shorts. Dzięki nim w kilku prostych krokach dowiesz się, jak włączyć mniej lub bardziej popularne funkcje Fakturowni. Zachęcamy do subskrybowania naszego kanału, aby być na bieżąco z nowymi funkcjami Fakturowni.
Jest to miejsce, w którym znajdziesz materiały do samodzielnej eksploracji naszego systemu. Baza Wiedzy w zeszłym miesiącu została zaktualizowana o następujące wpisy:
W zeszłym miesiącu na naszym blogu opublikowane zostały cztery specjalistyczne artykuły: