Paulina Grzęda, 2025-01-10
Końcówka roku upłynęła nam przede wszystkim na optymalizacjach systemowych, ale nie tylko! Pracowaliśmy również nad kilkoma nowościami – między innymi nad poszerzeniem oferty naszych importów bankowych. Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem najważniejszych zmian wprowadzonych w Fakturowni w grudniu.
Do naszych importów bankowych dołączył import z banku Revolut oraz Własny import płatności z banku, który umożliwia wgranie transakcji do Fakturowni, nawet jeśli Twój bank nie znajduje się na liście dedykowanych importów. Obie usługi bazują na danych w formacie CSV.
Importy bankowe w Fakturowni zapewniają:
Zobacz pełną listę importów bankowych w Fakturowni i wybierz usługę powiązaną z Twoim bankiem lub skorzystaj z Własnego importu płatności.
Dzięki nowej funkcji przeliczenie waluty obcej na złotówki jest widoczne na fakturach generowanych do zamówień z WooCommerce po API – dokładnie tak samo, jak ma to miejsce w przypadku faktur wystawianych ręcznie.
Sprzedajesz przez WooCommerce? Zintegruj z platformą swoje konto w Fakturowni i automatycznie wystawiaj faktury do zamówień! Zrobisz to w prosty sposób, korzystając z interaktywnej instrukcji.
Podczas korzystania z funkcji wystawiania faktury podobnej, dane bankowe do nowego dokumentu (w tym numer rachunku bankowego) pobierane są domyślnie z zakładki Dane firmy (tak jak przy tworzeniu każdej nowej faktury). Użytkownik nie miał do tej pory opcji automatycznego zaciągnięcia ich z bazowej faktury w przypadku, kiedy dane bankowe różniły się względem tych zapisanych w Danych firmy.
Wprowadzona zmiana daje taką możliwość – wystarczy, że klikniesz przycisk “OK” w oknie dialogowym, które zobaczysz po wygenerowaniu faktury podobnej.
Mając na względzie bezpieczeństwo użytkowników, wprowadziliśmy limit 10 faktur możliwych do wysłania z kont o niezweryfikowanych adresach mailowych w ciągu doby.
Potwierdź swój adres w Fakturowni już dziś! Jeśli po zalogowaniu do systemu widzisz ikonę znaku zapytania przy swoim adresie e-mail w prawym górnym rogu ekranu, oznacza to, że Twój adres wymaga weryfikacji. Dokonasz jej w prosty sposób, rozwijając menu przy adresie i wybierając zakładkę “Zweryfikuj adres e-mail”, a następnie klikając link weryfikacji w wiadomości, która zostanie przez nas automatycznie wysłana na Twoją skrzynkę.
Jeśli podczas próby masowej wysyłki faktur trafisz na poniższy komunikat i klikniesz przycisk “Zweryfikuj”, system wyśle linki do weryfikacji na wszystkie adresy mailowe funkcjonujące w Fakturowni (np. w ramach różnych działów firmy), powiązane z fakturami zaznaczonymi przez Ciebie na liście.
Do naszej aplikacji na smartfony dodaliśmy 2 opcje znane użytkownikom wersji desktopowej Fakturowni:
Jeśli nie korzystasz jeszcze z naszej aplikacji, pobierz ją na swój telefon z Google Play lub App Store!
W grudniu wprowadziliśmy kilka optymalizacji w ramach integracji z systemami księgowymi. Najważniejsze z nich to:
Chcesz wygodnie przesyłać dane z Fakturowni do swojego programu księgowego? Zobacz pełną listę naszych eksportów księgowych.
W ramach integracji Fakturowni z Allegro wprowadziliśmy w październiku możliwość wystawiania faktur OSS dla nabywców z Czech, Słowacji i Węgier. W ubiegłym miesiącu optymalizowaliśmy działanie tej funkcji.
Skorzystaj z naszej Bazy Wiedzy i włącz na swoim koncie w Fakturowni opcję wystawiania dokumentów OSS do zamówień z Allegro.
Podczas importu transakcji z banku PKO BP system napotykał problem w przetwarzaniu danych, jeśli w tytule płatności pojawiała się nieparzysta liczba cudzysłowów i następujący po nich przecinek – błędnie interpretowany wówczas przez program jako separator.
Wyeliminowaliśmy przeszkodę w prawidłowym przetwarzaniu płatności, wprowadzając warunek, aby przecinek w takiej sytuacji był automatycznie zastępowany kropką wewnątrz pola z opisem transakcji.
Poprawiliśmy sposób wyliczania łącznej wartości faktury przy zastosowaniu różnych podatków i różnych opcji ich wyliczania – przy takim połączeniu system sumował pozycje na fakturze, bazując na konfiguracji podatku i sposobu przeliczania z pierwszej pozycji. Obecnie mechanizm działa prawidłowo.
Zmieniając swój program do fakturowania z inFaktu na Fakturownię, możesz skorzystać z wygodnego importu, dzięki któremu nie musisz wprowadzać danych do systemu ręcznie. W grudniu usprawniliśmy działanie importu w zakresie zaciągania dat sprzedaży.
Skorzystaj z interaktywnej instrukcji, aby przeprowadzić import danych z inFaktu do naszego systemu.
W przypadku faktur generowanych przez API system uniemożliwiał skuteczną edycję pola “Odbiorca” – usterka został usunięta.
Autopłatności to funkcja, która pozwala przyśpieszyć otrzymywanie należności za sprzedaż dzięki zamieszczonemu na podglądzie faktury przycisku “Kliknij i zapłać online” z linkiem do płatności. Aby korzystać z tej opcji, konieczne jest między innymi zaznaczenie checkboxa “Autopłatności” w zakładce Twoje konto.
W ramach grudniowych optymalizacji systemowych wdrożyliśmy mechanizm, który po zaznaczeniu tego checkboxa, automatycznie zaznacza również powyższy checkbox “Płatności bankowe”, umożliwiający podgląd poszczególnych autopłatności w zakładce Płatności.
Sprawdź, w jaki sposób możesz aktywować opcję Autopłatności na swoim koncie w Fakturowni, korzystając z instrukcji krok po kroku w naszej Bazie Wiedzy.