Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
Magda, 2021-05-21
Pakiet VAT e-commerce to zespół rozwiązań w postaci 6 aktów prawnych. Choć pierwotnie ich zapisy miały obowiązywać od 1 stycznia 2021 roku z powodu pandemii, termin ich wdrożenia przesunięto na 1 lipca 2021 roku.
Głównym celem wprowadzenia pakietu e-commerce jest uszczelnienie systemów podatkowych w zakresie podatku VAT, wyeliminowanie oszustw i nadużyć w obszarze handlu elektronicznego oraz wprowadzenie udogodnień w rozliczaniu VAT-u przy transakcjach transgranicznej sprzedaży towarów na rzecz konsumentów w UE. Zdaniem przedstawicieli Rady UE nowe prawo przyczyni się także do wyrównania szans przedsiębiorców z krajów UE sprzedających towary i usługi zagranicznym klientom względem państw trzecich.
Od 1 lipca 2021 roku:
Nowe prawo wprowadza także definicje pojęć wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość (WSTO) i sprzedaży na odległość towarów importowanych z państw trzecich (SOTI) oraz nakłada dodatkowe obowiązki na… operatorów pocztowych.
W przypadku importu produktów z krajów trzecich, o wartości poniżej 150 euro, operator pocztowy będzie miał obowiązek rozliczyć importowany towar - oczywiście jedynie w sytuacji, jeśli został on wcześniej objęty podatkiem od towarów i usług. W praktyce operator pocztowy, który dostarczy przesyłkę odbiorcy, będzie musiał pobrać od niego podatek VAT oraz zadeklarowania go w specjalnie do tego celu przygotowanym dokumencie.
Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność.
Fakturownia - porady
10 pomysłów co można wrzucić w koszty
Przedsiębiorca w cyklu życia firmy ponosi wiele wydatków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, ewidencjonując je w koszty i obniżając tym samym podstawę opodatkowania, czyli swój dochód.
Justyna Zaporowska
fakturownia - komunikaty
Podsumowanie nowości luty 2024
Zapraszamy na przegląd najważniejszych nowości i zmian systemowych, które nastąpiły w lutym. Dowiedz się również, co nowego w aplikacji mobilnej, a także jaki był temat zeszłomiesięcznego webinaru Fakturowni. Zaczynajmy!
Ewelina Helbrecht
Fakturownia - aktualności
Czego nie powie Ci księgowa a chcesz wiedzieć o finansach swojej firmy
Dziękujemy wszystkim uczestnikom webinaru, musimy przyznać, że była to solidna dawka informacji! Bardzo cieszy nas ilość pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy zaraz po wydarzeniu.
Podnieś wydajność Twojej działalności: Odkryj korzyści integracji w Fakturowni
Kolejny webinar już za nami! Tym razem przedstawiliśmy od podstaw praktyczne zastosowanie opcji z zakładki Aplikacje/Dodatki, która jest dostępna po zalogowaniu do systemu Fakturownia.
Rozwój MŚP dzięki optymalizacji procesów biznesowych. Od pracy w firmie do pracy nad firmą
Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem ostatniego webinaru. Dziękujemy naszemu partnerowi - firmie Casbeg i Jackowi Bartczakowi za bardzo inspirujący wykład.
Podsumowanie nowości styczeń 2024
Co nowego w Fakturowni wraz z początkiem roku? Ulepszone opcje w tym funkcje integracji i aplikacji mobilnej, ale to nie wszystko!
Podsumowanie roku 2023
Rok 2023 przyniósł wiele nowości i pozytywnych zmian - nowe funkcje, nowa odsłona aplikacji mobilnej, nowe integracje!
Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Prowadzenie firmy jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem księgowości. Chociaż dla wielu osób prawo podatkowe i stosy faktur czy umów stanowią największy koszmar w byciu przedsiębiorcą, nie taki diabeł straszny jak go malują!
Sandra Wiśniewska
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
W erze cyfrowej, gdzie większość naszych aktywności przeniosła się do Internetu, zjawisko phishingu staje się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane.
Narzędzia, które usprawnią Twoją codzienną pracę w firmie
Prowadzenie przedsiębiorstwa to nie tylko ogromna odpowiedzialność, ale również ciągły rozwój i dostosowywanie funkcjonowania firmy do nieustannie zmieniających się standardów rynku.
Prowadzenie firmy
Hot-dog i kawa jako dodatkowe pozycje na fakturze za paliwo. Czy można je zaliczyć do KUP w PKPiR?
Jeśli chodzi o koszty, często generują je samochody służbowe. Właściciele firm i ich pracownicy dostarczają faktury m.in. za serwis, parking i paliwo. Problem pojawia się wówczas, gdy faktura ma wątpliwe pozycje, tj. np. obejmuje nie tylko paliwo, ale też inne produkty – np. kawę i hot-doga. Co powinniśmy w takiej sytuacji zrobić?
Krzysztof Król
Stawka 8% VAT w usługach budowlanych. Kiedy należy ją stosować?
Budowa własnego domu czy remont mieszkania od zawsze stanowią ogromne wyzwanie logistyczne, a przede wszystkim finansowe. W dzisiejszych czasach, choć materiały budowlane są szeroko dostępne, a usługodawców nie brakuje...
Świadczenie usług medycznych a obowiązek posiadania kasy fiskalnej: co warto wiedzieć?
Kasa fiskalna to coraz bardziej powszechne narzędzie w wielu branżach gospodarki, w tym także w sektorze medycznym. Świadczenie usług medycznych jest działalnością...