Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
Agata Olejniczak, 2022-07-12
Efektywniejsza praca nie tylko podnosi szanse na osiągnięcie biznesowego sukcesu, ale przede wszystkim poprawia komfort naszej codzienności. Czujemy się o wiele lepiej, gdy zdajemy sobie sprawę, że nie marnujemy czasu, a wręcz przeciwnie – mamy wszystko pod kontrolą, realizujemy swoje zadania według planu i nade wszystko – kończymy je z powodzeniem. To ostatnie nie jest tak oczywiste, jak może się wydawać. Sprawdź, jak zoptymalizować czas swojej pracy. Sposoby te w większości nie będą bardzo odkrywcze, ale warto je sobie przypomnieć, a już z pewnością wdrożyć.
W podcaście Fakturowni mówił o tym Michał Kowalczyk z Excellent Work. To ekspert od Excela, który optymalizuje swoją codzienną pracę nie tylko za pomocą tego narzędzia, ale także wielu innych. Między innymi dzięki temu posty na jego profil w mediach społecznościowych… dodają się same. Używa do tego Airtable. Grafiki i opisy pobierają się YouTube i publikują na co dzień bez udziału Michała. Dzięki temu oszczędza nawet trzy godziny dziennie, które kiedyś poświęcał na publikację postów.
Koniecznie posłuchaj wywiadu z Michałem w podcaście Fakturowni. Specjalista od Excela mówił sporo o tym właśnie narzędziu, jakim jest Airtable. Dzięki niemu zaoszczędził setki, jeśli nie tysiące godzin dla firm, w których pracował i z którymi współpracuje obecnie. Zastanów się, jakie raporty przygotowujesz regularnie. A jeżeli ich nie robisz – to może warto zacząć? Dzięki temu możesz o wiele lepiej zarządzać swoim biznesem. Nie chodzi jednak o to, aby poświęcać na tego typu pracę długie godziny. Wiele procesów można po prostu zautomatyzować za pomocą Excela oraz wielu innych narzędzi, o których również wspomina w podcaście Michał. Serdecznie zapraszamy Cię do odsłuchania tego odcinka na stronie internetowej fakturownia.pl oraz na znanych platformach podcastowych, między innymi na Spotify.
Jeżeli już jesteśmy w temacie narzędzi i programów, to pomyśl o zablokowaniu mediów społecznościowych, o ile czujesz, że na co dzień masz z nimi problem. Wykazujemy sporą tendencję do spędzania ogromnych ilości czasu na Tik Toku, Instagramie czy Facebooku. W sieci nie brakuje wtyczek, które mogą na daną chwilę zablokować określoną aplikację, albo na przykład tylko jej feed tak jak wtyczka do Facebooka Kill News Feed, która nie pokazuje Ci publikowanych postów, ale udostępnia wiadomości na Messengerze.
Kolejny tip na optymalizację pracy od gościa podcastu Fakturowni Michała Kowalczyka. Ekspert do spraw Excela korzysta z asystenta głosowego Alexa od Amazon. Obok Siri od Apple i asystenta Google to najpopularniejszy sprzęt. Takie narzędzie jest w stanie pomóc nam na przykład we włączaniu czy wyłączaniu urządzeń. Michał stworzył sobie w domu biuro połączone ze studiem nagrań. Gdy zaczyna nagrywać podcast, to mówi o tym swojej asystentce. Ta automatycznie opuszcza rolety, włącza mikrofon, lampę itd. Mogłoby się wydawać, że uruchomienie tych wszystkich rzeczy zajmie przecież parę minut. Jeżeli jednak pomnożymy ten czas przez tygodnie, a nawet lata, to wychodzi nam mnóstwo godzin, które można przecież przeznaczyć na inne obowiązki zawodowe czy po prostu na relaks. Ten ostatni jest przecież niezwykle istotny, aby nasza codzienna praca była nie tylko efektywna, ale też satysfakcjonująca.
Sprawdź także: Analityka - “must have” (prawie) każdego biznesu
Bardzo ciężko skupić się na wykonywaniu jednej rzeczy. Szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy atakują nas notyfikacje i z racji przyswajania ogromu informacji każdego dnia, czujemy się rozproszeni. Pomodoro to bardzo modna dziś metoda polecana przez wielu specjalistów do spraw wsparcia biznesu. Jedną z nich jest Agnieszka Pietraszek z Biznes CUDownym stylu, również gościni naszego podcastu. Koniecznie posłuchaj tego odcinka, nie tylko by poznać Pomodoro, ale także dowiedzieć się jak na poziomie psychologicznym i mentalnym możesz wesprzeć swój biznes.
Wróćmy jednak do Pomodoro. To nic innego jak system pracy w 25-minutowych blokach. Dlaczego takich krótkich? Trudno będzie nam bowiem skupić się ciągiem bez rozpraszaczy tylko na jednej czynności. Po tym czasie odbywasz 5-minutową przerwę. Wówczas warto wstać, napić się wody, porozciągać się. Dłuższe przerwy, 15 minutowe odbywają się po kilku blokach pracy.
Do techniki Pomodoro możesz zastosować gotowe internetowe aplikacje albo po prostu budzik. Ważne, by czasomierz zadzwonił po 25 minutach. Jeżeli w trakcie wykonywania zadania w bloku pojawi Ci się nowy pomysł albo dowolne inne rozproszenie, zapisz je, aby go nie zapomnieć, ale szybko wróć do wykonywanego w danym momencie działania. Pamiętaj, aby przed zastosowaniem tej metody wypisać listę zadań do realizacji. Na samej górze powinny znaleźć się te najważniejsze. Zresztą więcej przeczytasz o tym w kolejnym punkcie.
Sprawdź także: Dlaczego każda firma potrzebuje brandingu?
Rób listę codziennych zadań. To porada zdaje się oczywista, ale rzeczywiście bardzo istotna. Musisz jednak wiedzieć, jak przygotować taką listę, aby wyznaczone cele rzeczywiście były realizowane. Niech nie będzie zbyt długa. Ilość zadań, których nie jesteś w stanie wykonać w ciągu jednego dnia, będzie Cię raczej demotywować niż motywować. Na górze listy umieszczaj zadania, które rzeczywiście muszą być wykonane, tj. te najważniejsze. W ferworze codzienności ustawiaj priorytety. Nie odkładaj na później tego, co naprawdę ważne. To prosta zasada, która naprawdę czyni cuda.
W tym punkcie warto wspomnieć o jeszcze jednej kwestii, tj. eliminacji niepotrzebnych zadań. Nie umieszczaj na liście rzeczy, których tak naprawdę nie musisz robić. Zastanów się, czy dane spotkanie musi się odbyć, czy nie można tego, jak to opisują w wielu memach, „załatwić jednym mailem”. Jeżeli już jedziesz do klienta, to postaraj się zaplanować też inne spotkania, które musisz zrealizować. Dzięki temu zaoszczędzisz czas na dojazdach czy na przykład w szukaniu parkingów.
Sprawdź także: Czy każda firma potrzebuje strony internetowej? Rozmowa z Krzysztofem Gonetem
Kolejny, mogłoby się wydawać bardzo prozaiczny sposób, który naprawdę ma znaczenie. Jeżeli na co dzień pracujesz w jednym biurze, to zadbaj o porządek w nim i przede wszystkim komfort. Wygodny fotel jest oczywiście kluczowy i o tym nie musimy przypominać. Co powiesz na to, aby czasami nadać sobie inną perspektywę? Zmiana miejsca pracy, choćby na chwilę, pomoże wydobyć Ci nie tylko pokłady kreatywności, ale też efektywności. Zastanów się, czy nie jest to ciekawa opcja dla Ciebie.
A Ty jakie masz sposoby na optymalną i efektywną pracę na co dzień?
Sprawdź także: Podsumowanie nowości w systemie - czerwiec 2022
Fakturownia - porady
10 pomysłów co można wrzucić w koszty
Przedsiębiorca w cyklu życia firmy ponosi wiele wydatków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, ewidencjonując je w koszty i obniżając tym samym podstawę opodatkowania, czyli swój dochód.
Justyna Zaporowska
fakturownia - komunikaty
Nowości i optymalizacje: listopad 2024
Stale pracujemy nad rozwojem Fakturowni – tak aby jak najlepiej odpowiadała na potrzeby użytkowników. W poprzednim miesiącu postawiliśmy głównie na optymalizacje: zarówno naszego systemu, jak i integracji. Nie zabrakło również nowości, które usprawniają codzienną pracę użytkowników i dają im nowe opcje – np. możliwość wyliczania marży przy rachunkach i fakturach eksportowych.
Paulina Grzęda
Fakturownia - aktualności
MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?
Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy zapisali się na nasz webinar "MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?". Niestety, z przyczyn technicznych webinar nie odbył się na żywo.
Ewelina Helbrecht
KSeF bez tajemnic: Co się zmienia po ogłoszeniu wyniku audytu technicznego?
“Od trzęsienia ziemi do trzęsienia ziemi”, czyli o zmianach we wdrażaniu KSeF po wyniku audytu technicznego szczegółowo omówiła Magdalena Malicka, Analityczka Biznesowa i specjalistka ds. KSeF w Fakturowni.
Czego nie powie Ci księgowa a chcesz wiedzieć o finansach swojej firmy
Dziękujemy wszystkim uczestnikom webinaru, musimy przyznać, że była to solidna dawka informacji! Bardzo cieszy nas ilość pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy zaraz po wydarzeniu.
Nowości i optymalizacje: październik 2024
Październik zdecydowanie był w Fakturowni miesiącem integracji: właśnie w tym obszarze wprowadziliśmy najwięcej nowych opcji i usprawnień. To jednak nie koniec udogodnień, nad którymi pracowaliśmy w ostatnim czasie.
Nowości i optymalizacje: wrzesień 2024
We wrześniu pracowaliśmy intensywnie nad optymalizacjami systemu. Mamy też kilka nowości, które z pewnością ucieszą naszych Użytkowników. Oto najważniejsze z nich!
Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat
Czym jest Google Authenticator i jak może chronić Twoje dane w Fakturowni?
Mimo coraz większej świadomości użytkowników, ataki phishingowe i hakerskie są nadal jednym z głównych problemów związanych z przechwyceniem tożsamości, dotykających zarówno firmy, jak i osoby prywatne. Myślisz, że Ciebie ten temat nie dotyczy? W ostatnim kwartale 2024 r. aż 25% incydentów było związanych z wyłudzeniem hasła.
Sylwia Cerecka
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Prowadzenie firmy jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem księgowości. Chociaż dla wielu osób prawo podatkowe i stosy faktur czy umów stanowią największy koszmar w byciu przedsiębiorcą, nie taki diabeł straszny jak go malują!
Sandra Wiśniewska
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
W erze cyfrowej, gdzie większość naszych aktywności przeniosła się do Internetu, zjawisko phishingu staje się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane.
Prowadzenie firmy
Dokument nieksięgowy: co to jest i jakie są rodzaje dokumentów nieksięgowych?
Dokumenty nieksięgowe to pojęcie, które rzadko jest używane w języku rachunkowości, choć tego rodzaju dokumenty bardzo często funkcjonują w praktyce. To nic innego jak swoiste oferty cenowe składane klientom. W systemie Fakturownia możesz bez trudu wygenerować własny dokument nieksięgowy, a następnie przesłać go do kontrahenta lub na jego podstawie wystawić fakturę VAT.
Więcej o dokumentach nieksięgowych oraz ich tworzeniu przeczytasz w poniższym artykule.
Sandra Wiśniewska, Ewelina Helbrecht
JDG: Wszystko, co musisz wiedzieć o prowadzeniu własnej firmy
Jeśli myślisz o założeniu własnej firmy, z pewnością zadajesz sobie pytanie jakie są koszty prowadzenia działalności gospodarczej.
Składka zdrowotna. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w 2025?
W przyszłym roku przedsiębiorcy mogą spodziewać się zmian w zasadach obliczania składki zdrowotnej. Chociaż zmiany prognozowane są dopiero na rok 2025, już teraz możemy dowiedzieć się czego należy się spodziewać po nadchodzącym roku. Wielu deklaruje, że nowelizacja przepisów to spora korzyść dla przedsiębiorców.