api fakturowni

Przykłady użycia API Fakturowni w systemach B2B i SaaS

Sprawdź jak API Fakturowni wspiera różne biznesy w optymalizacji procesów.

Rozwijaj możliwości swojego biznesu dzięki API Fakturowni

Na co dzień wielu naszych klientów korzysta z możliwości, jakie daje API Fakturowni. Dzięki zaimplementowaniu funkcji z wykorzystaniem API nie muszą szukać i opłacać dodatkowych rozwiązań, a jedynie dopasować obecnie wykorzystywane programy do własnych potrzeb. 

Zapoznaj się z przykładami zastosowania API Fakturowni i zobacz, jak łatwo możesz rozszerzać funkcjonalności Fakturowni i integrować system z innymi narzędziami.

Pełny opis dokumentacji dotyczącej naszego API znajdziesz na Githubie.

"Wybór Fakturowni pojawił się po dosyć szerokim researchu i porównaniu różnych programów do fakturowania. Stawialiśmy na duże możliwości API. Dzięki API Fakturowni możemy w czasie rzeczywistym pobierać z systemu dane na temat należności. Przekłada się to na szybsze rozliczenia faktur, abonamentów i czesnego za pomocą naszej aplikacji Flobo, a także na aktualizację statusów płatności w samej Fakturowni. W ten sposób sprawnie zabezpieczamy płynność finansową naszych wspólnych klientów, jednocześnie dostarczając im pełnię informacji na temat płatności wpływających na ich konto".

Tomasz Kołkiewicz

Właściciel Flobo

Zobacz jak nasi Klienci wykorzystują API Fakturowni

Wstawienie obsługi faktur do własnego systemu e-commerce

Właściciel sklepu chce wystawiać automatycznie faktury dla klientów (po zakupie produktów w sklepie), automatycznie wysyłać je klientom klientom oraz dodatkowo umożliwiać ich pobieranie przez klientów w panelu. Aby to uzyskać, wystarczy dodać do sklepu dwa wywołania API:

  • Gdy sklep ma informację o opłaconym zamówieniu, wystawia automatycznie przez API Fakturowni fakturę (funkcja API: dodaj fakturę). Faktura może być od razu automatycznie wysłana do klienta lub zamieszczona w mailu z informacją o potwierdzeniu zamówienia.
  • Dodatkowo klient w swoim panelu może zawsze zobaczyć fakturę do każdego swojego zamówienia (funkcja API: pobranie faktur).

Dzięki temu, korzystając tylko z dwóch funkcji API, właściciele sklepu mogą szybko zaimplementować obsługę faktur w swoim systemie. Dodatkowo wszystkie faktury firmy, nie tylko te ze sklepu, będą widoczne w jednym miejscu.

Definicje:
sklep – system sklepowy e-commerce
klient – osoba kupująca produkt w sklepie
panel – profil użytkownika w sklepie (dostępny po zalogowaniu)

Wstawienie obsługi faktur do własnego systemu SaaS (na przykładzie systemu rezerwacji noclegów)

  • Użytkownik w panelu klika “Włącz zarządzanie fakturami". Wtedy system do rezerwacji zakłada dla użytkownika konto w Fakturowni poprzez API i pobiera API_TOKEN, którym może zarządzać stworzonym kontem (funkcja API: tworzenie nowego konta).
  • Gdy użytkownik klika "Wystaw fakturę" przy zamówieniu, system do rezerwacji - korzystając z API_TOKEN - wywołuje API Fakturowni i tworzy fakturę (funkcja API: dodaj fakturę).
  • Użytkownik w swoim panelu wchodzi na listę faktur. Wtedy system do rezerwacji, korzystając z API_TOKEN, pobiera listę faktur z konta użytkownika w Fakturowni i wyświetla ją w panelu (funkcja API: pobranie faktur).

Dzięki temu, korzystając tylko z trzech funkcji API, właściciele systemu do rezerwacji mogą w pełni obsłużyć proces wystawiania faktur za pomocą Fakturowni.
Możliwe jest zarówno całkowite zarządzanie fakturami z poziomu panelu (tworzenie, edycja, kasowanie, wydruk, wysyłanie), jak i przenoszenie użytkownika do systemu Fakturownia, gdzie będzie on wystawiał/edytował/drukował/wysyłał faktury, które będą później widoczne w panelu.
Dodatkowo, włączając moduł Płatności w Fakturowni, system do rezerwacji może otrzymywać informację, gdy ktoś opłaci fakturę wystawioną przez użytkownika i automatycznie zmienić status zamówienia (funkcja API: funkcja webhooks w autopłatności).

W ten sposób możliwości API Fakturowni wykorzystał BedBooking, którego historię możesz przeczytać tutaj.

Definicje:
system do rezerwacji – system online do bookowania miejsc noclegowych, w którym zarejestrowani użytkownicy mogą wynajmować obiekty swoim klientom
użytkownik – osoba wynajmująca obiekty przez system rezerwacji
panel – panel administracyjny w systemie rezerwacji, gdzie użytkownik zarządza swoimi rezerwacjami

Twórcy systemu do rezerwacji chcą, aby ich użytkownicy mogli wystawiać i przeglądać faktury klientów w swoim panelu. Aby to uzyskać dodają do systemu rezerwacji trzy wywołania API:

Obsługa sprzedaży biletu na szkolenie

Właściciele portalu chcą, aby podczas sprzedaży biletu generowała się faktura proforma, która jest wysyłana do klienta, a po jej opłaceniu klient otrzymał bilet na szkolenie. Aby to uzyskać, wystarczy dodać do portalu trzy wywołania API:

  • Klient wypełnia dane w portalu. Portal wywołuje API z Fakturowni i tworzy fakturę (funkcja API: dodaj fakturę).
  • Portal wysyła Klientowi fakturę proforma w PDF wraz z linkiem do płatności.
  • Klient opłaca fakturę proforma (np. na PayPal lub PayU). Fakturownia otrzymuje informację, że płatność została wykonana, tworzy fakturę VAT i wysyła ją klientowi oraz wywołuje API portalu. Po utworzeniu w ustawieniach konta Fakturowni webhooka na invoice:create, na wskazany w kolejnym polu adres url użytkownik dostanie powiadomienie (zapytanie http) za każdym razem, gdy nowa faktura zostanie wystawiona. W tym momencie skrypt na serwerze użytkownika ma dostep do części informacji o fakturze w parametrach GET (np. rodzaj, adres email nabywcy czy pozycje) i może wykonać kolejne akcje, np. znaleźć w swojej bazie klienta o takim adresie email i wysłać mu bilet.
  • Po otrzymaniu informacji o płatności (przez API) portal wysyła klientowi bilet na szkolenie.

Definicje:
klient – osoba, która kupuje na portalu bilet na szkolenie
portal – platforma do zakupu biletów na szkolenie

Sprawdź bezpłatnie pełne możliwości Fakturowni!

Testuj za darmo przez 30 dni. Korzystaj z nieograniczonego dostępu do wszystkich funkcji – bez opłat instalacyjnych i długoterminowych zobowiązań.

Sprawdź za darmo