Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
Agata Olejniczak, 2022-02-15
Czy w każdym biznesie to absolutne “must have”? Jak realnie analityka, bo o niej właśnie mowa, pomaga rozwijać firmę? Od czego zacząć analizę biznesu? Na te i wiele innych podobnych pytań odpowiadają Alex Kulbei i Michał Bugno, twórcy narzędzia analitycznego Probe, które jest zintegrowane z Fakturownia.pl
Agata Olejniczak, Fakturownia.pl: Biznes bez analityki - czy to się może, waszym zdaniem, udać?
Probe: Wszystko zależy od skali. Jeżeli rozmawiamy o biznesie, który ma 10-15 klientów to tak, jak najbardziej to się może udać. Znamy wtedy każdego klienta osobiście, bo to my najpewniej podpisywaliśmy umowę.
Jak mówimy o biznesie, który ma nawet 50-70 klientów i do tego rośnie - to po prostu będzie bardzo trudno zrozumieć, co się dzieje wśród obecnej bazy klientów. Kto zostaje z nami najdłużej? Kto najwięcej płaci? Czy istnieje grupa klientów, którym jestem w stanie sprzedawać szybciej?
To tylko kilka pytań, na które trzeba mieć odpowiedzi pod ręką, a nie tylko raz do roku. Bo czym bardziej rozumiesz klientów i ich zachowania, tym lepsze decyzje podejmujesz.
Agata Olejniczak, Fakturownia.pl: Na czym polega Wasz produkt i jak pomaga on biznesom?
Probe: Dla większości biznesów analityka nie jest podstawową umiejętnością. Ale każdy biznes, który chce się rozwijać i rosnąć, musi rozumieć, co się dzieje wśród ich klientów. Probe zapewnia, że firma dostaje analitykę bez potrzeby posiadania zespołu analitycznego.
W tym momencie skupiamy się na dostarczeniu analityki związanej z zachowaniem przychodów i kosztów firmy i gronem klientów. W sposób automatyczny tworzymy miesięczne raporty z wynikami biznesu, które później mogą być w bardzo łatwy sposób schorowane z inwestorami bądź zespołem.
Agata Olejniczak, Fakturownia.pl: Gdzie w nim miejsce na Fakturownię?
Probe: Fakturownia jest dla nas podstawowym źródłem danych finansowych. Integrujemy się z waszym narzędziem, żeby pobrać informacje o klientach i ich płatnościach. To pozwala nam w sposób automatyczny dostarczyć duży zbiór analityk dla naszych klientów.
Do tego łączymy dane z innych źródeł takich jak CRM (system do zarządzania sprzedażą), system używany do obsługi klienta, koszty prowadzenia biznesu - to wszystko pozwala nam wzbogacić dane finansowe o dodatkowe atrybuty i pokazać analizy, które mówią o całości biznesu, a nie tylko o jednym jego obszarze.
Agata Olejniczak, Fakturownia.pl: Jak zrodził się pomysł na Probe? Opowiedzcie proszę background powstania marki.
Probe: Pracowaliśmy przez długi czas w firmie, która zajmowała się budową narzędzi dla zespołów sprzedażowych. Prawie od początku obserwowaliśmy wzrost tej firmy aż do momentu akwizycji w 2018. Pracowaliśmy z zespołem analitycznym i widzieliśmy, jakie są kluczowe problemy związane z tą sferą. Po akwizycji stwierdziliśmy, że mamy kilka pomysłów na to, jak je rozwiązać. Tak powstał Probe.
Agata Olejniczak, Fakturownia.pl: Kto przede wszystkim korzysta z Waszego narzędzia? Czy wśród odbiorców są też przedstawiciele początkujących biznesów?
Probe: Mamy dwie grupy odbiorców: pierwsza to założyciele biznesu, dyrektor finansowy czy dyrektor operacyjny. Osoby, które potrzebują znać wyniki firmy na bieżąco, żeby decydować o kolejnych krokach i planach w biznesie. Często też wysyłają wyniki do inwestorów i mogą to zrobić w prosty sposób. Druga grupa odbiorców to użytkownicy na bardziej operacyjnych stanowiskach takich jak dyrektor działu sprzedaży, czy działu customer success. Za pomocą Probe dostają informacje co się dzieje z obecnym gronem klientów i mogą śledzić bardziej operacyjne wyniki takie jak ilość nowej sprzedaży, czy ktoś z obecnych klientów zaczął płacić więcej lub mniej. To pomaga w podejmowaniu codziennych działań skierowanych, których celem jest to, aby ilość przychodów od obecnego grona klientów rosła.
Jak najbardziej pracujemy z początkującymi biznesami, które mają już niewielkie grono klientów. Dostarczamy takim firmom nie tylko zautomatyzowaną analitykę, ale też dużą wiedzę w kontekście mierzenia biznesu.
Agata Olejniczak, Fakturownia.pl: Zadałam to powyższe pytanie, bo ciągle mam wrażenie, że analityka biznesowa jest trochę spychana na bok. Z czego może wynikać to, że przedsiębiorcy jednak stosunkowo rzadko chcą i analizują swój biznes?
Probe: Z naszego doświadczenia poziom wiedzy o analityce jest dość niski. Wszyscy kojarzą, że muszą wiedzieć, ile firma zarabia w tym miesiącu, jakie są koszty i jakie straty czy zyski. Wiedza tych kilku wskaźników daje błędne wrażenie, że wszystko jest ‘ogarnięte’.
Wydaje mi się, że wynika to z tego, że dość rzadko założycielem biznesu jest osoba, która miała doświadczenia analityczne w przeszłości. Swoją drogą zazwyczaj osoby z technicznym backgroundem radzą sobie lepiej, jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji w oparciu o dane.
Wdrażając Probe z każdym nowym klientem widzimy jak dużą wartość dostają przedsiębiorcy, kiedy zaczynają rozumieć, z czego się składa wzrost ich biznesu, albo dlaczego wzrost jest tak powolny. Wtedy zaczynają przywiązywać większą uwagę do analityki, bo widzą, że to się przekłada na realne wyniki biznesowe.
Agata Olejniczak, Fakturownia.pl: Od czego zacząć analizowanie biznesu Waszym zdaniem?
Probe: Sugerowałbym te 3 kroki:
Agata Olejniczak, Fakturownia.pl: Dokonaliście integracji narzędzia z Fakturownia. Czy było to trudne?
Probe: Z Fakturownią integrujemy się za pomocą API. Szybko odnaleźliśmy się w dokumentacji i zaczęliśmy używać API zwracającego listę faktur. Jest zaprojektowane w wygodny sposób z pobieraniem faktur, więc synchronizacja jest łatwa.
Dodatkowo API zwraca detale każdej faktury wraz z listą sprzedanych usług, oraz wszelkie faktury korygujące. To maksymalnie upraszcza interakcje i czyni proces synchronizacji przejrzystym i szybkim.
Dzięki za rozmowę!
Fakturownia - porady
10 pomysłów co można wrzucić w koszty
Przedsiębiorca w cyklu życia firmy ponosi wiele wydatków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, ewidencjonując je w koszty i obniżając tym samym podstawę opodatkowania, czyli swój dochód.
Justyna Zaporowska
fakturownia - komunikaty
Podsumowanie nowości luty 2024
Zapraszamy na przegląd najważniejszych nowości i zmian systemowych, które nastąpiły w lutym. Dowiedz się również, co nowego w aplikacji mobilnej, a także jaki był temat zeszłomiesięcznego webinaru Fakturowni. Zaczynajmy!
Ewelina Helbrecht
Fakturownia - aktualności
Czego nie powie Ci księgowa a chcesz wiedzieć o finansach swojej firmy
Dziękujemy wszystkim uczestnikom webinaru, musimy przyznać, że była to solidna dawka informacji! Bardzo cieszy nas ilość pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy zaraz po wydarzeniu.
Podnieś wydajność Twojej działalności: Odkryj korzyści integracji w Fakturowni
Kolejny webinar już za nami! Tym razem przedstawiliśmy od podstaw praktyczne zastosowanie opcji z zakładki Aplikacje/Dodatki, która jest dostępna po zalogowaniu do systemu Fakturownia.
Rozwój MŚP dzięki optymalizacji procesów biznesowych. Od pracy w firmie do pracy nad firmą
Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem ostatniego webinaru. Dziękujemy naszemu partnerowi - firmie Casbeg i Jackowi Bartczakowi za bardzo inspirujący wykład.
Podsumowanie nowości marzec 2024
Jesteś ciekaw marcowych nowości w Fakturowni? W takim razie już teraz zapraszamy na przegląd!
Podsumowanie nowości styczeń 2024
Co nowego w Fakturowni wraz z początkiem roku? Ulepszone opcje w tym funkcje integracji i aplikacji mobilnej, ale to nie wszystko!
Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Prowadzenie firmy jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem księgowości. Chociaż dla wielu osób prawo podatkowe i stosy faktur czy umów stanowią największy koszmar w byciu przedsiębiorcą, nie taki diabeł straszny jak go malują!
Sandra Wiśniewska
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
W erze cyfrowej, gdzie większość naszych aktywności przeniosła się do Internetu, zjawisko phishingu staje się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane.
Narzędzia, które usprawnią Twoją codzienną pracę w firmie
Prowadzenie przedsiębiorstwa to nie tylko ogromna odpowiedzialność, ale również ciągły rozwój i dostosowywanie funkcjonowania firmy do nieustannie zmieniających się standardów rynku.
Prowadzenie firmy
Do 30 czerwca 2024 roku Ukraińcy mogą podejmować i wykonywać działalność gospodarczą w Polsce
W związku z wybuchem konfliktu zbrojnego na terenie Ukrainy 24 lutego 2022 roku, Polska zaangażowała się w pomoc wojennym uchodźcom. Jako kraj zaoferowaliśmy Ukraińcom nie tylko wsparcie materialne i bezpieczne schronienie, ale również pomoc w legalnym rozwijaniu własnych przedsiębiorstw na terenie kraju.
Hot-dog i kawa jako dodatkowe pozycje na fakturze za paliwo. Czy można je zaliczyć do KUP w PKPiR?
Jeśli chodzi o koszty, często generują je samochody służbowe. Właściciele firm i ich pracownicy dostarczają faktury m.in. za serwis, parking i paliwo. Problem pojawia się wówczas, gdy faktura ma wątpliwe pozycje, tj. np. obejmuje nie tylko paliwo, ale też inne produkty – np. kawę i hot-doga. Co powinniśmy w takiej sytuacji zrobić?
Krzysztof Król
Stawka 8% VAT w usługach budowlanych. Kiedy należy ją stosować?
Budowa własnego domu czy remont mieszkania od zawsze stanowią ogromne wyzwanie logistyczne, a przede wszystkim finansowe. W dzisiejszych czasach, choć materiały budowlane są szeroko dostępne, a usługodawców nie brakuje...