Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
Agata Olejniczak, 2022-01-24
Czy każdy biznes wymaga strony internetowej? Jak znaleźć dobrego wykonawcę? Czy lepiej wybrać firmę czy freelancera? Dzisiaj aspekty tworzenia stron internetowych odkrywa przed nami ich twórca - Krzysztof Gonet, jeden z użytkowników programu Fakturownia.pl. Sprawdź, jakie wskazówki ma do przekazania.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Strona internetowa dla biznesu - to rzecz, wydaje się, oczywista. Czy rzeczywiście tak jest?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Prowadząc biznes mamy do wyboru wiele narzędzi, które mogą go wspierać. Strona internetowa jest jednym z nich. Czy każda firma powinna mieć stronę? Upraszczając sprawę, można odpowiedzieć, że każda. Jednak nie jest to do końca prawda.
Wyobraźmy sobie taką sytuację:
W tej sytuacji, jeśli właściciel nie chce rozwijać swojej działalności, to strona internetowa jest mu niepotrzebna. Może stworzyć sobie za darmo prostą wizytówkę Google i to wystarczy. Sprawa wygląda zupełnie inaczej jeśli mówimy o nowoczesnej firmie nastawionej na rozwój. W takim przypadku strona internetowa jest świetnym narzędziem marketingowo-sprzedażowym, z którego warto skorzystać.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Wyceny stron internetowych, jak każdej innej usługi, mogą być bardzo różne. Jak szukać kogoś, kto zrobi nam to rzetelnie, a jednocześnie w dobrej cenie?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Tutaj znowu odniosę się do przykładu z mechanikiem samochodowym. Zazwyczaj, jeśli zepsuje mi się samochód, to pytam moich znajomych o sprawdzonego mechanika, który jest uczciwy i dobrze wykonuje swoją pracę. Nawet jeśli bardzo bym chciał, nie jestem w stanie sprawdzić jakości wykonania usługi. Muszę bazować na zaufaniu i opiniach innych klientów. Ze stronami internetowymi będzie podobnie. Właściciel firmy, który nie posiada wiedzy technicznej, musi bazować na innych czynnikach decyzyjnych. Przy wyborze wykonawcy warto sprawdzić kilka elementów:
Zwróć uwagę czy te dwa elementy są kupione na Twoją firmę. Dzięki temu będziesz miał pełną kontrolę nad Twoją stroną i domeną. Jeśli wykonawca wykupi takie usługi na siebie, to w przypadku, jeśli Wasze drogi się rozejdą, możesz stracić dostęp do strony.
Jeśli zadbasz o powyższe elementy, będziesz lepiej przygotowany niż większość klientów, którzy zlecają wykonanie strony internetowej i sklepu online.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Jakie zagrożenia czyhają na nas podczas poszukiwania takiego usługodawcy?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Największe zagrożenie to strata pieniędzy. Zazwyczaj dzieje się tak, gdy nie sprawdzimy w odpowiedni sposób usługodawcy i nie podpiszemy z nim umowy. Często wykonawcy dzielą płatność na kilka części. Jeśli nie mamy zaufania do osoby lub firmy, którą wybraliśmy do współpracy, warto wynegocjować niski zadatek i określić warunki zwrotu w przypadku niezrealizowania projektu.
Warto wiedzieć, że zadatek i zaliczka, to 2 różne pojęcia prawne. Jeśli mamy wzór umowy przesłany przez wykonawcę, możemy dodatkowo skonsultować go z radcą prawnym, który powie nam czy umowa jest prawidłowo skonstruowana i czy jesteśmy zabezpieczeni pod kątem prawnym.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Nie da się ukryć, że dobra strona internetowa, tj. też taka która spełnia oczekiwania usługodawcy, wymaga odpowiedniego briefu. Tj. trzeba wyraźnie określić swoje potrzeby, preferencje i cele, a potem odpowiednio przekazać je usługobiorcy. Jak ten proces powinien wyglądać?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Nie ma jednego określonego procesu zbierania wymagań od klienta. Jedni wykorzystują wywiad telefoniczny, inni przesyłają ankietę do klienta mailem. Ważne, żeby firma miała taki proces i poprowadziła klienta „za rękę” w całym procesie tworzenia strony.
W zależności od wielkości projektu, taki proces może być bardziej lub mniej rozbudowany i będzie wymagał innego zaangażowania czasowego.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Jak Pan „wyciąga" od usługodawcy te informacje? Ma Pan jakiś wzór briefu? Czy przeprowadza Pan wywiad z usługodawcą?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Korzystam z własnych wzorów i dostosowuje je pod każdego klienta. Jeśli klient lubi kontakt bezpośredni - umawiam się z nim na spotkanie (w dzisiejszych czasach jest to zazwyczaj spotkanie online). I wspólnie przechodzimy przez wszystkie punkty.
Jeśli pracuję z bardziej doświadczoną osobą - przesyłam listę pytań przez e-mail, a później umawiamy się na rozmowę i doprecyzowanie pewnych kwestii. Dla mnie najważniejsze jest zrozumieć cele i potrzeby klienta. Uważam, że nic nie zastąpi rozmowy. Podczas spotkania, często odkrywamy potrzeby klienta, o których nie był wcześniej świadomy. Wtedy takie spotkanie nie jest już zimnym wypełnieniem komputerowej ankiety, tylko jestem dla klienta doradcą i partnerem biznesowym, który mam mu pomóc w rozwoju jego projektu biznesowego.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Strona internetowa to projekt graficzny i funkcjonalny, teksty internetowe i oczywiście sam kod, która mieści się z "tyłu" strony odpowiadając za jej ostateczny kształt. Czy wszystko to warto zlecić jednej agencji czy lepiej szukać tych usług osobno?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Odpowiedź zależy od naszego budżetu i czasu, jaki chcemy przeznaczyć na stworzenie strony. Większe firmy, które zajmują się tworzeniem stron internetowych, mają w swoich zespołach osoby odpowiedzialne za każdy element projektu. Programistę, grafika, copywritera, który tworzy teksty do strony. Taka współpraca jest bardzo wygodna, bo mamy jednego opiekuna klienta, który załatwia za nas większość spraw i pilnuje całego projektu.
Niestety taka usługa wiążę się również z większymi kosztami. Jeśli chcemy zaoszczędzić, wtedy możemy skorzystać z usług freelancerów. Znaleźć osobno grafika, wykonawcę strony i copywritera. W takim przypadku koszty będą o wiele niższe, ale to my będziemy odpowiedzialni za zgranie działań tych osób i zajmie nam to więcej czasu. Cześć początkujących przedsiębiorców decyduje się również na samodzielne stworzenie strony. Na przykład korzystając z moich poradników na YouTube. W kilka godzin można stworzyć prostą stronę internetową. Wtedy największym kosztem jest nasze zaangażowanie czasowe. Przykładowy poradnik można znaleźć tutaj. Podsumowując: rozwiązanie należy dostosować do aktualnej sytuacji przedsiębiorcy i budżetu, jakim się dysponuje.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Jak osiągnąć dobry projekt graficzny strony? Proszę podać najważniejsze wskazówki.
Krzysztof Gonet, NetGonet: Dla mnie dobry projekt graficzny wspiera cel istnienia strony. Musi być również stworzony z myślą o grupie docelowej, do której kierowana jest strona. Mając te 2 elementy jako punkt wyjścia, dużo łatwiej jest nam stworzyć projekt graficzny.
Poniżej znajduje się kilka wskazówek dotyczących projektu graficznego:
Agata Olejniczak, Fakturownia: A co z tekstami na stronę? Pisać samemu? A jeśli nie to gdzie szukać copywritera, aby teksty były atrakcyjne, użyteczne i też dobrze pozycjonowały stronę w wyszukiwarce Google?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Odpowiedź znowu będzie zależna od rodzaju strony i biznesu, w którym działamy. Jeśli to strona czysto informacyjna np. dla małego lokalnego biznesu, to możemy stworzyć teksty samodzielnie. Jeśli strona ma charakter marketingowo - sprzedażowy, to wtedy warto zatrudnić doświadczonego copywritera. SEO / pozycjonowanie to bardzo szeroki temat. Jeśli właścicielowi zależy, aby strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, to w dzisiejszych czasach nie wystarczy napisanie dobrego tekstu. Na pozycje w wynikach wyszukiwania wpływa wiele innych czynników, które ciągle się zmieniają. Najczęściej agencję marketingowe, które zajmują się pozycjonowaniem, posiadają własnych copywriterów, którzy stworzą odpowiednie teksty.
Przy wyborze agencji SEO warto kierować się zasadami, o których wspominałem we wcześniejszej części. Tutaj należy mieć świadomość, że uczciwa firma nie może nam dać żadnej gwarancji dotyczącej wyników pozycjonowania. Może przedstawić nam pewne założenia. Nawet największy ekspert w branży nie wie, jak dokładnie działa algorytm Googla, który decyduje o tym, która strona znajduje się na pierwszym miejscu. Firmy stosują sprawdzone przez siebie techniki, które przynoszą różne rezultaty. Na pierwsze efekty trzeba zazwyczaj czekać kilka miesięcy. Bardzo wiele zależy od tego, w jakiej branży chcemy się pozycjonować. W niektórych będzie o wiele większa konkurencja niż w innych, co bezpośrednio przekłada się na koszty tego typu promocji.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Jak stworzyć dobry sklep internetowy?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Dobór platformy pod sklep internetowy to bardzo indywidualny proces. Nagrałem na ten temat film na moim kanale YouTube, w którym omówiłem najpopularniejsze rozwiązania i wskazałem, które warto wykorzystać w zależności od sytuacji biznesowej, w której znajduje się przedsiębiorca.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Co, Pana zdaniem, jest najważniejsze przy tworzeniu sklepu internetowego? Na czym należy się skupić?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Tworząc sklep internetowy, trzeba skupić się na kilku aspektach:
Agata Olejniczak, Fakturownia: Dziękuję za rozmowę.
Więcej informacji o Krzysztofie Gonecie i jego twórczości: https://netgonet.pl
Kanał YouTube: https://www.youtube.com/NetGonet
Grupa na Facebooka: https://netgonet.pl/grupa-wordpress
Dla wszystkich czytelników mamy 25% rabatu na hosting firmy lh.pl Kod rabatowy: NetGonet, który można wykorzystać na zakup dowolnego pakietu hostingowego.
Fakturownia - porady
10 pomysłów co można wrzucić w koszty
Przedsiębiorca w cyklu życia firmy ponosi wiele wydatków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, ewidencjonując je w koszty i obniżając tym samym podstawę opodatkowania, czyli swój dochód.
Justyna Zaporowska
fakturownia - komunikaty
Nowości i optymalizacje: październik 2024
Październik zdecydowanie był w Fakturowni miesiącem integracji: właśnie w tym obszarze wprowadziliśmy najwięcej nowych opcji i usprawnień. To jednak nie koniec udogodnień, nad którymi pracowaliśmy w ostatnim czasie.
Paulina Grzęda
Fakturownia - aktualności
MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?
Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy zapisali się na nasz webinar "MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?". Niestety, z przyczyn technicznych webinar nie odbył się na żywo.
Ewelina Helbrecht
KSeF bez tajemnic: Co się zmienia po ogłoszeniu wyniku audytu technicznego?
“Od trzęsienia ziemi do trzęsienia ziemi”, czyli o zmianach we wdrażaniu KSeF po wyniku audytu technicznego szczegółowo omówiła Magdalena Malicka, Analityczka Biznesowa i specjalistka ds. KSeF w Fakturowni.
Czego nie powie Ci księgowa a chcesz wiedzieć o finansach swojej firmy
Dziękujemy wszystkim uczestnikom webinaru, musimy przyznać, że była to solidna dawka informacji! Bardzo cieszy nas ilość pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy zaraz po wydarzeniu.
Nowości i optymalizacje: wrzesień 2024
We wrześniu pracowaliśmy intensywnie nad optymalizacjami systemu. Mamy też kilka nowości, które z pewnością ucieszą naszych Użytkowników. Oto najważniejsze z nich!
Podsumowanie nowości sierpień 2024
Co nowego w sierpniu? To był miesiąc pełen pracy! Wprowadziliśmy szereg ulepszeń, które usprawnią Twój biznes.
Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat
Czym jest Google Authenticator i jak może chronić Twoje dane w Fakturowni?
Mimo coraz większej świadomości użytkowników, ataki phishingowe i hakerskie są nadal jednym z głównych problemów związanych z przechwyceniem tożsamości, dotykających zarówno firmy, jak i osoby prywatne. Myślisz, że Ciebie ten temat nie dotyczy? W ostatnim kwartale 2024 r. aż 25% incydentów było związanych z wyłudzeniem hasła.
Sylwia Cerecka
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Prowadzenie firmy jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem księgowości. Chociaż dla wielu osób prawo podatkowe i stosy faktur czy umów stanowią największy koszmar w byciu przedsiębiorcą, nie taki diabeł straszny jak go malują!
Sandra Wiśniewska
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
W erze cyfrowej, gdzie większość naszych aktywności przeniosła się do Internetu, zjawisko phishingu staje się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane.
Prowadzenie firmy
Dokument nieksięgowy: co to jest i jakie są rodzaje dokumentów nieksięgowych?
Dokumenty nieksięgowe to pojęcie, które rzadko jest używane w języku rachunkowości, choć tego rodzaju dokumenty bardzo często funkcjonują w praktyce. To nic innego jak swoiste oferty cenowe składane klientom. W systemie Fakturownia możesz bez trudu wygenerować własny dokument nieksięgowy, a następnie przesłać go do kontrahenta lub na jego podstawie wystawić fakturę VAT.
Więcej o dokumentach nieksięgowych oraz ich tworzeniu przeczytasz w poniższym artykule.
Sandra Wiśniewska, Ewelina Helbrecht
JDG: Wszystko, co musisz wiedzieć o prowadzeniu własnej firmy
Jeśli myślisz o założeniu własnej firmy, z pewnością zadajesz sobie pytanie jakie są koszty prowadzenia działalności gospodarczej.
Składka zdrowotna. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w 2025?
W przyszłym roku przedsiębiorcy mogą spodziewać się zmian w zasadach obliczania składki zdrowotnej. Chociaż zmiany prognozowane są dopiero na rok 2025, już teraz możemy dowiedzieć się czego należy się spodziewać po nadchodzącym roku. Wielu deklaruje, że nowelizacja przepisów to spora korzyść dla przedsiębiorców.