Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
Czy każdy biznes wymaga strony internetowej? Jak znaleźć dobrego wykonawcę? Czy lepiej wybrać firmę czy freelancera? Dzisiaj aspekty tworzenia stron internetowych odkrywa przed nami ich twórca - Krzysztof Gonet, jeden z użytkowników programu Fakturownia.pl. Sprawdź, jakie wskazówki ma do przekazania.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Strona internetowa dla biznesu - to rzecz, wydaje się, oczywista. Czy rzeczywiście tak jest?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Prowadząc biznes mamy do wyboru wiele narzędzi, które mogą go wspierać. Strona internetowa jest jednym z nich. Czy każda firma powinna mieć stronę? Upraszczając sprawę, można odpowiedzieć, że każda. Jednak nie jest to do końca prawda.
Wyobraźmy sobie taką sytuację:
W tej sytuacji, jeśli właściciel nie chce rozwijać swojej działalności, to strona internetowa jest mu niepotrzebna. Może stworzyć sobie za darmo prostą wizytówkę Google i to wystarczy. Sprawa wygląda zupełnie inaczej jeśli mówimy o nowoczesnej firmie nastawionej na rozwój. W takim przypadku strona internetowa jest świetnym narzędziem marketingowo-sprzedażowym, z którego warto skorzystać.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Wyceny stron internetowych, jak każdej innej usługi, mogą być bardzo różne. Jak szukać kogoś, kto zrobi nam to rzetelnie, a jednocześnie w dobrej cenie?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Tutaj znowu odniosę się do przykładu z mechanikiem samochodowym. Zazwyczaj, jeśli zepsuje mi się samochód, to pytam moich znajomych o sprawdzonego mechanika, który jest uczciwy i dobrze wykonuje swoją pracę. Nawet jeśli bardzo bym chciał, nie jestem w stanie sprawdzić jakości wykonania usługi. Muszę bazować na zaufaniu i opiniach innych klientów. Ze stronami internetowymi będzie podobnie. Właściciel firmy, który nie posiada wiedzy technicznej, musi bazować na innych czynnikach decyzyjnych. Przy wyborze wykonawcy warto sprawdzić kilka elementów:
Zwróć uwagę czy te dwa elementy są kupione na Twoją firmę. Dzięki temu będziesz miał pełną kontrolę nad Twoją stroną i domeną. Jeśli wykonawca wykupi takie usługi na siebie, to w przypadku, jeśli Wasze drogi się rozejdą, możesz stracić dostęp do strony.
Jeśli zadbasz o powyższe elementy, będziesz lepiej przygotowany niż większość klientów, którzy zlecają wykonanie strony internetowej i sklepu online.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Jakie zagrożenia czyhają na nas podczas poszukiwania takiego usługodawcy?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Największe zagrożenie to strata pieniędzy. Zazwyczaj dzieje się tak, gdy nie sprawdzimy w odpowiedni sposób usługodawcy i nie podpiszemy z nim umowy. Często wykonawcy dzielą płatność na kilka części. Jeśli nie mamy zaufania do osoby lub firmy, którą wybraliśmy do współpracy, warto wynegocjować niski zadatek i określić warunki zwrotu w przypadku niezrealizowania projektu.
Warto wiedzieć, że zadatek i zaliczka, to 2 różne pojęcia prawne. Jeśli mamy wzór umowy przesłany przez wykonawcę, możemy dodatkowo skonsultować go z radcą prawnym, który powie nam czy umowa jest prawidłowo skonstruowana i czy jesteśmy zabezpieczeni pod kątem prawnym.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Nie da się ukryć, że dobra strona internetowa, tj. też taka która spełnia oczekiwania usługodawcy, wymaga odpowiedniego briefu. Tj. trzeba wyraźnie określić swoje potrzeby, preferencje i cele, a potem odpowiednio przekazać je usługobiorcy. Jak ten proces powinien wyglądać?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Nie ma jednego określonego procesu zbierania wymagań od klienta. Jedni wykorzystują wywiad telefoniczny, inni przesyłają ankietę do klienta mailem. Ważne, żeby firma miała taki proces i poprowadziła klienta „za rękę” w całym procesie tworzenia strony.
W zależności od wielkości projektu, taki proces może być bardziej lub mniej rozbudowany i będzie wymagał innego zaangażowania czasowego.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Jak Pan „wyciąga" od usługodawcy te informacje? Ma Pan jakiś wzór briefu? Czy przeprowadza Pan wywiad z usługodawcą?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Korzystam z własnych wzorów i dostosowuje je pod każdego klienta. Jeśli klient lubi kontakt bezpośredni - umawiam się z nim na spotkanie (w dzisiejszych czasach jest to zazwyczaj spotkanie online). I wspólnie przechodzimy przez wszystkie punkty.
Jeśli pracuję z bardziej doświadczoną osobą - przesyłam listę pytań przez e-mail, a później umawiamy się na rozmowę i doprecyzowanie pewnych kwestii. Dla mnie najważniejsze jest zrozumieć cele i potrzeby klienta. Uważam, że nic nie zastąpi rozmowy. Podczas spotkania, często odkrywamy potrzeby klienta, o których nie był wcześniej świadomy. Wtedy takie spotkanie nie jest już zimnym wypełnieniem komputerowej ankiety, tylko jestem dla klienta doradcą i partnerem biznesowym, który mam mu pomóc w rozwoju jego projektu biznesowego.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Strona internetowa to projekt graficzny i funkcjonalny, teksty internetowe i oczywiście sam kod, która mieści się z "tyłu" strony odpowiadając za jej ostateczny kształt. Czy wszystko to warto zlecić jednej agencji czy lepiej szukać tych usług osobno?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Odpowiedź zależy od naszego budżetu i czasu, jaki chcemy przeznaczyć na stworzenie strony. Większe firmy, które zajmują się tworzeniem stron internetowych, mają w swoich zespołach osoby odpowiedzialne za każdy element projektu. Programistę, grafika, copywritera, który tworzy teksty do strony. Taka współpraca jest bardzo wygodna, bo mamy jednego opiekuna klienta, który załatwia za nas większość spraw i pilnuje całego projektu.
Niestety taka usługa wiążę się również z większymi kosztami. Jeśli chcemy zaoszczędzić, wtedy możemy skorzystać z usług freelancerów. Znaleźć osobno grafika, wykonawcę strony i copywritera. W takim przypadku koszty będą o wiele niższe, ale to my będziemy odpowiedzialni za zgranie działań tych osób i zajmie nam to więcej czasu. Cześć początkujących przedsiębiorców decyduje się również na samodzielne stworzenie strony. Na przykład korzystając z moich poradników na YouTube. W kilka godzin można stworzyć prostą stronę internetową. Wtedy największym kosztem jest nasze zaangażowanie czasowe. Przykładowy poradnik można znaleźć tutaj. Podsumowując: rozwiązanie należy dostosować do aktualnej sytuacji przedsiębiorcy i budżetu, jakim się dysponuje.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Jak osiągnąć dobry projekt graficzny strony? Proszę podać najważniejsze wskazówki.
Krzysztof Gonet, NetGonet: Dla mnie dobry projekt graficzny wspiera cel istnienia strony. Musi być również stworzony z myślą o grupie docelowej, do której kierowana jest strona. Mając te 2 elementy jako punkt wyjścia, dużo łatwiej jest nam stworzyć projekt graficzny.
Poniżej znajduje się kilka wskazówek dotyczących projektu graficznego:
Agata Olejniczak, Fakturownia: A co z tekstami na stronę? Pisać samemu? A jeśli nie to gdzie szukać copywritera, aby teksty były atrakcyjne, użyteczne i też dobrze pozycjonowały stronę w wyszukiwarce Google?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Odpowiedź znowu będzie zależna od rodzaju strony i biznesu, w którym działamy. Jeśli to strona czysto informacyjna np. dla małego lokalnego biznesu, to możemy stworzyć teksty samodzielnie. Jeśli strona ma charakter marketingowo - sprzedażowy, to wtedy warto zatrudnić doświadczonego copywritera. SEO / pozycjonowanie to bardzo szeroki temat. Jeśli właścicielowi zależy, aby strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, to w dzisiejszych czasach nie wystarczy napisanie dobrego tekstu. Na pozycje w wynikach wyszukiwania wpływa wiele innych czynników, które ciągle się zmieniają. Najczęściej agencję marketingowe, które zajmują się pozycjonowaniem, posiadają własnych copywriterów, którzy stworzą odpowiednie teksty.
Przy wyborze agencji SEO warto kierować się zasadami, o których wspominałem we wcześniejszej części. Tutaj należy mieć świadomość, że uczciwa firma nie może nam dać żadnej gwarancji dotyczącej wyników pozycjonowania. Może przedstawić nam pewne założenia. Nawet największy ekspert w branży nie wie, jak dokładnie działa algorytm Googla, który decyduje o tym, która strona znajduje się na pierwszym miejscu. Firmy stosują sprawdzone przez siebie techniki, które przynoszą różne rezultaty. Na pierwsze efekty trzeba zazwyczaj czekać kilka miesięcy. Bardzo wiele zależy od tego, w jakiej branży chcemy się pozycjonować. W niektórych będzie o wiele większa konkurencja niż w innych, co bezpośrednio przekłada się na koszty tego typu promocji.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Jak stworzyć dobry sklep internetowy?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Dobór platformy pod sklep internetowy to bardzo indywidualny proces. Nagrałem na ten temat film na moim kanale YouTube, w którym omówiłem najpopularniejsze rozwiązania i wskazałem, które warto wykorzystać w zależności od sytuacji biznesowej, w której znajduje się przedsiębiorca.
Agata Olejniczak, Fakturownia: Co, Pana zdaniem, jest najważniejsze przy tworzeniu sklepu internetowego? Na czym należy się skupić?
Krzysztof Gonet, NetGonet: Tworząc sklep internetowy, trzeba skupić się na kilku aspektach:
Agata Olejniczak, Fakturownia: Dziękuję za rozmowę.
Więcej informacji o Krzysztofie Gonecie i jego twórczości: https://netgonet.pl
Kanał YouTube: https://www.youtube.com/NetGonet
Grupa na Facebooka: https://netgonet.pl/grupa-wordpress
Dla wszystkich czytelników mamy 25% rabatu na hosting firmy lh.pl Kod rabatowy: NetGonet, który można wykorzystać na zakup dowolnego pakietu hostingowego.
Wypróbuj za darmo przez 30 dni. Bez opłat instalacyjnych i długotrwałych zobowiązań.
Fakturownia - porady
Założenie firmy w 2026 roku – Wszystko co powinieneś wiedzieć i zaplanować
Założenie firmy jednoosobowej to ważna decyzja, która wymaga znajomości aktualnych przepisów i świadomości obowiązków przedsiębiorcy. Rok 2026 przyniesie kilka istotnych zmian w prawie – wyższy limit zwolnienia z VAT, obowiązkowy termin wprowadzenia KSeF czy korzystniejsze warunki dla działalności nierejestrowanej. Sprawdź, co warto wiedzieć, zanim rozpoczniesz własną działalność.
Fakturownia
Fakturownia - aktualności
KSeF potwierdzony i podpisany na 2026 rok!
Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o VAT, która przesądza o wejściu w życie KSeF 2.0 – nowego modelu obowiązkowego e-fakturowania. To jedna z największych reform w polskim systemie podatkowym od lat.
Od kiedy KSeF stanie się obowiązkowy? System będzie wdrażany etapowo: od 1 lutego 2026 r. obejmie największych podatników, a od 1 kwietnia 2026 r. zacznie obowiązywać wszystkich przedsiębiorców. Oznacza to, że już teraz warto rozpocząć przygotowania i dostosować firmę do funkcjonowania w nowym modelu obiegu faktur.
2025-09-19
Od 1 stycznia 2026 roku wejdą w życie przepisy zmieniające sposób ustalania limitu przychodów w działalności nierejestrowanej. Najważniejszą zmianą jest odejście od limitu miesięcznego i wprowadzenie limitu kwartalnego, co w praktyce oznacza większą elastyczność np. dla osób prowadzących działalność sezonową.
2025-09-15
Rynek e-commerce w Polsce rośnie w zawrotnym tempie, a własny sklep internetowy otwiera drzwi do ogromnej grupy klientów. Jednak bez solidnego planu i strategicznego podejścia łatwo wpaść w pułapki, które mogą kosztować czas, pieniądze i nerwy. Poznaj sześć najczęstszych błędów początkujących przedsiębiorców oraz praktyczne wskazówki, jak ich uniknąć, by Twój biznes online odniósł sukces.
2025-09-12
Dbamy o to, aby nasz system był dla Was prosty, intuicyjny i wygodny. Podobna myśl przyświecała nam, kiedy przygotowywaliśmy dla Was stronę Aktualizacje systemu, która pozwoli Wam wygodniej zapoznawać się ze zmianami wprowadzanymi w Fakturowni.
2025-04-10
Paulina Grzęda
Rozwijając Fakturownię, stawiamy sobie za cel przede wszystkim jej praktyczny charakter. Po ostatnim miesiącu znajdziecie więc w naszym systemie nową funkcję, której brakowało Wam do tej pory oraz usprawnienia kilku innych, z których chętnie korzystacie w codziennej pracy. Oprócz tego informujemy o czasowym wyłączeniu jednej opcji. Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem najważniejszych zmian systemowych wprowadzonych w lutym!
2025-03-10
Rok 2025 rozpoczęliśmy hucznie, oddając w Wasze ręce długo wyczekiwaną funkcję e-Paragonów. Oprócz tego w naszym systemie czeka na Was szereg optymalizacji ułatwiających codzienną pracę – serdecznie zapraszamy więc do zapoznania się z podsumowaniem styczniowych wdrożeń w Fakturowni!
2025-02-12
Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat
2025-10-03
Reklama w internecie to dziś jedno z podstawowych narzędzi promocji dla firm – zarówno małych działalności, jak i dużych przedsiębiorstw. Dzięki niej można skutecznie docierać do klientów i realnie zwiększać sprzedaż. Trzeba jednak pamiętać, że każdy wydatek na kampanię online musi być prawidłowo rozliczony na gruncie podatków.
2025-09-29
Cyfryzacja rozliczeń w Polsce nabiera tempa – już wkrótce wszyscy podatnicy VAT będą musieli korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Nowe rozwiązanie ma ułatwić obieg dokumentów i zwiększyć bezpieczeństwo finansowe przedsiębiorców. Warto jednak wiedzieć, jak wygląda sytuacja, gdy faktura wystawiona w KSeF pozostaje niezapłacona i jakie kroki należy wtedy podjąć.
2025-09-26
Małe firmy często muszą działać w warunkach ograniczonego budżetu, gdzie każdy wydatek ma kluczowe znaczenie. Efektywne zarządzanie finansami pozwala nie tylko przetrwać trudne okresy, ale także budować fundamenty pod rozwój i zwiększać konkurencyjność na rynku. Poniżej przedstawiamy praktyczne, sprawdzone sposoby na optymalizację wydatków, które pomogą Twojej firmie działać efektywniej i generować oszczędności.
2025-06-30
Blog
Wielu przedsiębiorców rozważa możliwość skorzystania z urlopu, jednak samozatrudnieni nie mają prawa do urlopu wypoczynkowego w rozumieniu Kodeksu pracy. Samozatrudnienie, czyli prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG), nie jest bowiem stosunkiem pracy, co skutkuje brakiem ustawowego prawa do urlopu wypoczynkowego oraz innych urlopów pracowniczych. Przedsiębiorcy mogą jednak organizować swój czas wolny, choć odbywa się to na innych zasadach niż w przypadku etatowców.
2025-06-20
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się nie tylko z pozyskiwaniem przychodów, ale również z koniecznością ponoszenia kosztów. Dla wielu przedsiębiorców, szczególnie prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, umiejętne zarządzanie kosztami to kluczowy element skutecznej optymalizacji podatkowej. W niniejszym artykule przedstawiamy, czym są koszty uzyskania przychodu, co można do nich zaliczyć i w jakich sytuacjach ich generowanie jest rzeczywiście opłacalne.
2025-06-16