Podsumowanie października 2023
fakturownia - komunikaty

Podsumowanie października 2023

Ewelina Helbrecht

Ewelina Helbrecht, 2023-11-10

Zapraszamy na przegląd październikowych nowości w systemie! Sprawdź także, jakie wydarzenie specjalne odbędzie się w listopadzie i zapoznaj się z najważniejszymi kwestiami bezpieczeństwa w Fakturowni, które omówiliśmy dla Was w dedykowanym artykule.

Fakturownia podąża za zmianami prawnymi w Polsce i w Europie
Fakturownia to prosty system, do zarządzania przychodami i wydatkami, a także całymi finansami firmy.
Zarejestruj się w Fakturownia.pl

Funkcje w systemie

Walidowanie ilości produktu

Wgrana został poprawka, która uszczelnia walidacje ilościową na fakturze. System bierze pod uwagę ile sztuk danego produktu sprzedawane jest w obrębie całego dokumentu. 

Przed zmianami na formularzu faktury zachodziły następujące zmiany:

Podczas wprowadzania produktu, system wyświetlał listę dostępnych produktów, a obok każdego z nich pojawiała się ilość dostępnego towaru w nawiasach kwadratowych “[]”, np. Produkt1 [5].

Dotychczas mieliśmy możliwość dodawania kilku pozycji z tym samym produktem, gdzie można było określić ilość towaru dla każdej z tych pozycji. Faktura była generowana, ponieważ ograniczenia dotyczyły tylko pojedynczej pozycji.

Po wdrożeniu zmian:

System jest teraz w stanie sprawdzać i walidować ilość produktu w całym dokumencie, niezależnie od ilości pozycji z tym samym produktem. Oznacza to, że już nie będzie możliwe utworzenie faktury z wieloma pozycjami, które przekraczają dostępną ilość produktu.

Czyli podsumowując:

Dotychczas mieliśmy możliwość dodania na formularzu kilku pozycji z tym samym produktem, gdzie można było określić maksymalną dostępną ilość towaru dla każdej z tych pozycji. Po wgraniu zmiany takiej faktury nie będzie można skutecznie zapisać. Pojawi się komunikat z informacją, że łączna ilość produktu podana na fakturze przekracza dostępny stan magazynowy.

Logowanie z nowego urządzenia

Ponieważ Wasze bezpieczeństwo w Fakturowni jest priorytetem, postanowiliśmy podjąć dodatkowe działania, które mają realny wpływ na jego zwiększenie. Od października, jeśli użytkownik loguje się do konta z nowego urządzenia, to w ustawieniach działu następuje blokada możliwości zmiany numeru konta bankowego przez 3 dni. Po zalogowaniu użytkownika z nowego urządzenia wysyłany jest email z prośbą o potwierdzenie logowania. W przypadku potwierdzenia urządzenia blokada zmiany konta zostaje zdjęta. 

Sprawdź także: Zabezpieczenie przed zmianą numeru konta bankowego na fakturach

Faktury do autopłatności

Do faktur generowanych automatycznie po dokonaniu płatności, w przypadku produktu opodatkowanego stawką zw (zwolnioną), na fakturze zostanie uwzględniona również przyczyna zwolnienia podana w koncie lub dziale.

Sprawdź także: Autopłatności czym są i jak je skonfigurować?

Automatyczna aktualizacja cen zakupu

Zmienione zostało działanie funkcji Automatyczna aktualizacja cen zakupu na karcie produktu, którą można znaleźć w ustawieniach konta. W tej chwili ceny nie są aktualizowane automatycznie w momencie, kiedy na karcie produktu miałoby się pojawić 0,00 zł. Więcej informacji o tej funkcjonalności znajdziesz w naszej Bazie Wiedzy.

automatyczna aktualizacja cen zakupu

Raport Produkt: marża

Do tej pory, jeśli w raporcie za dany okres znajdowały się zarówno zaliczki, jak i zamówienia do tych zaliczek, to dane były dublowane. Po wprowadzonej poprawce dane w raporcie są zgodne ze stanem faktycznym i nie powtarzają się.

Sprawdź także: Raporty w serwisie Fakturownia.pl

Faktura OSS

Rozszerzona została stawka podatku dla Irlandii o stawkę 0%. Dowiedz się więcej o wystawianiu faktur międzynarodowych.

Faktura OSS nowe stawki

Nowe helplinki

Czy wiesz, co to są helplinki? Są to informacje o funkcjach, ukryte obok opcji w postaci znaku zapytania. Klikając w helplink, uzyskasz informacje dotyczące działania danej funkcji, a jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji, możesz przejść za jego pośrednictwem bezpośrednio do artykułu w Bazie Wiedzy. Zachęcamy do korzystania z helplinków, specjalnie dla Was każdego miesiąca dodajemy kolejne opisy zarówno dotychczasowych, jak i nowych funkcji po to, aby korzystanie z Fakturowni było jeszcze prostsze.

nowe helplinki

Dowód wewnętrzny

W formularzu dokumentu Dowód wewnętrzny dodana została możliwość wyboru magazynu, którego dotyczy. Wcześniej nie było takiej możliwości.

dowód wewnętrzny

Lista klientów

Od października na liście klientów w rubryce Dostęp do danych wyświetla się nazwa skrócona działu. Zabieg ten ma na celu ułatwienie sprawdzenia, do którego działu przypisany jest dany klient.

Import Infakt

Wgrane zostały poprawki, które usprawniły korzystanie z tego importu.

Integracje

KSeF

Zaktualizowaliśmy format eksportu według nowej schemy.

Wprowadziliśmy dodatkową weryfikację, dzięki której numery kont bankowych na dokumentach, które posiadają spacje będą akceptowane przy eksporcie.

Dowiedz się więcej o integracji z KSeF. Zachęcamy do obejrzenia naszych eksperckich webinarów na temat KSeF: 

WooCommerce i Shoper

Dodaliśmy możliwość wystawiania automatycznych korekt dokumentów do zamówień.

Sprawdź także, jak dokonać integracji Fakturowni z Shoper.

WooCommerce

  • Dodaliśmy opcję (checkbox) Pomijaj wystawianie dokumentów dla zamówień na 0 zł. Funkcja ta pomija proces wystawiania dokumentów sprzedażowych dla zamówień, których łączna wartość wynosi 0 zł.
  • Usprawniliśmy działanie widgetu (konfiguracji wtyczki).

Sprawdź także, jak dokonać integracji Fakturowni z WooCommerce.

WAPRO Kaper

Wprowadzona została aktualizacja eksportu do aktualnej dokumentacji programu WAPRO Kaper. Dodano walidację, która polega na automatycznym skracaniu liczby znaków nazwy artykułu (‘NAZWA_ARTYKULU’) do 40. 

Dowiedz się więcej o eksporcie WAPRO Kaper.

Allegro

W formularzu zapisu konfiguracji dodana została informacja o polach wymaganych.

Jak działa integracja Fakturowni z Allegro? Dowiedz się wszystkiego z naszej Bazy Wiedzy.

Importy bankowe

  • Import rozszerzony mBank - dostosowaliśmy import do plików aplikacji CompanyNet.
  • Nest Bank - wgrane zostały aktualizacje, które znacznie wpływają na sprawne importowanie plików, m.in. dodana została możliwość importu plików, w których dane w kolumnach Dane kontrahenta i Numer rachunku kontrahenta są puste.

Aplikacja Mobilna

Dark Mode na iOS

We wrześniu tryb ciemny został udostępniony w aplikacji dla systemów Android, natomiast w październiku miał swój debiut w aplikacji dla wersji iOS. Tryb ciemny, znany również Dark Mode, zdobywa coraz większą popularność i jest obecnie dostępny w wielu aplikacjach, przeglądarkach oraz na stronach internetowych. Polega on na prezentowaniu treści, przycisków oraz innych elementów w jasnych kolorach na ciemnym tle. Dowiedz się także jak włączyć tryb ciemny w wersji desktopowej programu.

dark mode ios

Data płatności

Dodane zostało pole Data płatności na wszystkich dokumentach dostępnych w aplikacji mobilnej. Aby uzupełnić to pole wejść w Edycję dokumentu, rozwiń Więcej opcji i znajdź funkcję Data płatności. Po wybraniu daty z kalendarza Zapisz zmiany.

data płatności mobile

Bezpieczeństwo w Fakturowni

Wasze bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem. Nasz system posiada najwyższej jakości zabezpieczenia, w tym certyfikat normy ISO 27001. Aby sprawić, by codzienne korzystanie z Fakturowni stało się jeszcze bardziej bezpieczne, specjalnie dla Was przygotowaliśmy artykuł, który porusza najważniejsze kwestie bezpieczeństwa korzystania z systemu. 

bezpieczeństwo w Fakturowni - phishing

Czytając go, dowiesz się:

  • Co to jest phishing?
  • Jakie są rodzaje phishingu?
  • Jak się chronić przed phishingiem?
  • Co zrobić, gdy padło się ofiarą cyberprzestępców?

Zapoznaj się koniecznie z poniższym artykułem, ponieważ odpowiednia edukacja, świadomość zagrożeń oraz przestrzeganie praktyk bezpieczeństwa online odgrywają kluczową rolę w profilaktyce przed atakami phishingowymi.

Sprawdź: Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?

Zapraszamy na kolejny webinar!

Tematem webinaru jest: Jak opłacić koszty, gdy brakuje pieniędzy?

Zapraszamy na nadchodzący, wyjątkowy webinar skierowany głównie do przedsiębiorców z sektora MŚP. Podczas tego wydarzenia omówimy skuteczne strategie zarządzania kosztami w sytuacjach, gdy środki są ograniczone. Poniżej znajdziesz szczegóły dotyczące daty, godziny i miejsca wydarzenia:

  • Data: 21 listopada 2023
  • Godzina: 10:00
  • Miejsce: Online

webinar fakturownia z brutto

Webinar poprowadzą eksperci z dziedziny finansów reprezentujący Fakturownia.pl i Brutto.pl Grupa PragmaGo. Podczas prezentacji, specjalista z firmy Brutto.pl (Grupa PragmaGO) podzieli się praktycznymi rozwiązaniami finansowania, które pomogą pokryć koszty nawet w trudnych sytuacjach.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Dowiesz się, jak zabezpieczyć finanse Twojego przedsiębiorstwa.
  • Zapanujesz nad opóźnieniami w płatnościach i zwiększysz płynność finansową.
  • Poznasz skuteczne metody pozyskiwania gotówki na bieżącą działalność.
  • Odkryjesz, jak przyspieszyć płatności za faktury.
  • Zrozumiesz, kiedy warto skorzystać z faktoringu, a kiedy z finansowania kosztów.
  • Poznasz tajniki efektywnego zarządzania finansami w Twojej firmie.

Czego się dowiesz?

  • Skąd brać gotówkę na bieżącą działalność?
  • Jak szybko uzyskać pieniądze z wystawionej faktury?
  • Kiedy warto korzystać z faktoringu, a kiedy z finansowania kosztów?
  • Kilka kliknięć do pieniędzy – jak to działa w Fakturowni?

Nie przegap okazji, aby zdobyć cenną wiedzę i umiejętności, które pomogą w stabilizacji finansowej Twojego biznesu. 

Link do rejestracji:

Zapisz się teraz!

Czekamy na Twój udział w naszym webinarze!

Partnerem merytorycznym wydarzenia jest: BRUTTO (Grupa PragmaGO)

Wróć także do naszych poprzednich webinarów o KSeF:

  • Część 1 - omówienie głównych zagadnień, 
  • Część 2 - Wasze pytania i odpowiedzi - POLECAMY!

W powyższych podsumowaniach znajdziesz nagrania webinarów o KSeF oraz prezentacje do pobrania. W podsumowaniu Części 2 opisaliśmy także wszystkie pytania i odpowiedzi, jakie pojawiły się na czacie w trakcie trwania webinaru live. Zapraszamy do lektury!

Targi eHandlu oraz MIMUW

W październiku byliśmy obecni zarówno na targach pracy MIMUW jako Radgost, jak i na targach eHandlu. Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoiska!

Atmosfera jak zawsze była bardzo pozytywna i udało nawiązać się sporo obiecujących kontaktów. Wspaniale było porozmawiać z Wami bezpośrednio. Dziękujemy i do zobaczenia na kolejnych targach!

Natomiast jeśli masz pytania lub chciałbyś/chciałabyś dowiedzieć się więcej o naszych ofertach pracy, nie wahaj się skontaktować z nami na https://radgost.pl/kontakt.

targi ehandlu i mimuw 2023