Ewelina Helbrecht, 2023-11-10
Zapraszamy na przegląd październikowych nowości w systemie! Sprawdź także, jakie wydarzenie specjalne odbędzie się w listopadzie i zapoznaj się z najważniejszymi kwestiami bezpieczeństwa w Fakturowni, które omówiliśmy dla Was w dedykowanym artykule.
Wgrana został poprawka, która uszczelnia walidacje ilościową na fakturze. System bierze pod uwagę ile sztuk danego produktu sprzedawane jest w obrębie całego dokumentu.
Przed zmianami na formularzu faktury zachodziły następujące zmiany:
Podczas wprowadzania produktu, system wyświetlał listę dostępnych produktów, a obok każdego z nich pojawiała się ilość dostępnego towaru w nawiasach kwadratowych “[]”, np. Produkt1 [5].
Dotychczas mieliśmy możliwość dodawania kilku pozycji z tym samym produktem, gdzie można było określić ilość towaru dla każdej z tych pozycji. Faktura była generowana, ponieważ ograniczenia dotyczyły tylko pojedynczej pozycji.
Po wdrożeniu zmian:
System jest teraz w stanie sprawdzać i walidować ilość produktu w całym dokumencie, niezależnie od ilości pozycji z tym samym produktem. Oznacza to, że już nie będzie możliwe utworzenie faktury z wieloma pozycjami, które przekraczają dostępną ilość produktu.
Czyli podsumowując:
Dotychczas mieliśmy możliwość dodania na formularzu kilku pozycji z tym samym produktem, gdzie można było określić maksymalną dostępną ilość towaru dla każdej z tych pozycji. Po wgraniu zmiany takiej faktury nie będzie można skutecznie zapisać. Pojawi się komunikat z informacją, że łączna ilość produktu podana na fakturze przekracza dostępny stan magazynowy.
Ponieważ Wasze bezpieczeństwo w Fakturowni jest priorytetem, postanowiliśmy podjąć dodatkowe działania, które mają realny wpływ na jego zwiększenie. Od października, jeśli użytkownik loguje się do konta z nowego urządzenia, to w ustawieniach działu następuje blokada możliwości zmiany numeru konta bankowego przez 3 dni. Po zalogowaniu użytkownika z nowego urządzenia wysyłany jest email z prośbą o potwierdzenie logowania. W przypadku potwierdzenia urządzenia blokada zmiany konta zostaje zdjęta.
Sprawdź także: Zabezpieczenie przed zmianą numeru konta bankowego na fakturach
Do faktur generowanych automatycznie po dokonaniu płatności, w przypadku produktu opodatkowanego stawką zw (zwolnioną), na fakturze zostanie uwzględniona również przyczyna zwolnienia podana w koncie lub dziale.
Sprawdź także: Autopłatności czym są i jak je skonfigurować?
Zmienione zostało działanie funkcji Automatyczna aktualizacja cen zakupu na karcie produktu, którą można znaleźć w ustawieniach konta. W tej chwili ceny nie są aktualizowane automatycznie w momencie, kiedy na karcie produktu miałoby się pojawić 0,00 zł. Więcej informacji o tej funkcjonalności znajdziesz w naszej Bazie Wiedzy.
Do tej pory, jeśli w raporcie za dany okres znajdowały się zarówno zaliczki, jak i zamówienia do tych zaliczek, to dane były dublowane. Po wprowadzonej poprawce dane w raporcie są zgodne ze stanem faktycznym i nie powtarzają się.
Sprawdź także: Raporty w serwisie Fakturownia.pl
Rozszerzona została stawka podatku dla Irlandii o stawkę 0%. Dowiedz się więcej o wystawianiu faktur międzynarodowych.
Czy wiesz, co to są helplinki? Są to informacje o funkcjach, ukryte obok opcji w postaci znaku zapytania. Klikając w helplink, uzyskasz informacje dotyczące działania danej funkcji, a jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji, możesz przejść za jego pośrednictwem bezpośrednio do artykułu w Bazie Wiedzy. Zachęcamy do korzystania z helplinków, specjalnie dla Was każdego miesiąca dodajemy kolejne opisy zarówno dotychczasowych, jak i nowych funkcji po to, aby korzystanie z Fakturowni było jeszcze prostsze.
W formularzu dokumentu Dowód wewnętrzny dodana została możliwość wyboru magazynu, którego dotyczy. Wcześniej nie było takiej możliwości.
Od października na liście klientów w rubryce Dostęp do danych wyświetla się nazwa skrócona działu. Zabieg ten ma na celu ułatwienie sprawdzenia, do którego działu przypisany jest dany klient.
Wgrane zostały poprawki, które usprawniły korzystanie z tego importu.
Zaktualizowaliśmy format eksportu według nowej schemy.
Wprowadziliśmy dodatkową weryfikację, dzięki której numery kont bankowych na dokumentach, które posiadają spacje będą akceptowane przy eksporcie.
Dowiedz się więcej o integracji z KSeF. Zachęcamy do obejrzenia naszych eksperckich webinarów na temat KSeF:
Dodaliśmy możliwość wystawiania automatycznych korekt dokumentów do zamówień.
Sprawdź także, jak dokonać integracji Fakturowni z Shoper.
Sprawdź także, jak dokonać integracji Fakturowni z WooCommerce.
Wprowadzona została aktualizacja eksportu do aktualnej dokumentacji programu WAPRO Kaper. Dodano walidację, która polega na automatycznym skracaniu liczby znaków nazwy artykułu (‘NAZWA_ARTYKULU’) do 40.
Dowiedz się więcej o eksporcie WAPRO Kaper.
W formularzu zapisu konfiguracji dodana została informacja o polach wymaganych.
Jak działa integracja Fakturowni z Allegro? Dowiedz się wszystkiego z naszej Bazy Wiedzy.
We wrześniu tryb ciemny został udostępniony w aplikacji dla systemów Android, natomiast w październiku miał swój debiut w aplikacji dla wersji iOS. Tryb ciemny, znany również Dark Mode, zdobywa coraz większą popularność i jest obecnie dostępny w wielu aplikacjach, przeglądarkach oraz na stronach internetowych. Polega on na prezentowaniu treści, przycisków oraz innych elementów w jasnych kolorach na ciemnym tle. Dowiedz się także jak włączyć tryb ciemny w wersji desktopowej programu.
Dodane zostało pole Data płatności na wszystkich dokumentach dostępnych w aplikacji mobilnej. Aby uzupełnić to pole wejść w Edycję dokumentu, rozwiń Więcej opcji i znajdź funkcję Data płatności. Po wybraniu daty z kalendarza Zapisz zmiany.
Wasze bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem. Nasz system posiada najwyższej jakości zabezpieczenia, w tym certyfikat normy ISO 27001. Aby sprawić, by codzienne korzystanie z Fakturowni stało się jeszcze bardziej bezpieczne, specjalnie dla Was przygotowaliśmy artykuł, który porusza najważniejsze kwestie bezpieczeństwa korzystania z systemu.
Czytając go, dowiesz się:
Zapoznaj się koniecznie z poniższym artykułem, ponieważ odpowiednia edukacja, świadomość zagrożeń oraz przestrzeganie praktyk bezpieczeństwa online odgrywają kluczową rolę w profilaktyce przed atakami phishingowymi.
Sprawdź: Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
Tematem webinaru jest: Jak opłacić koszty, gdy brakuje pieniędzy?
Zapraszamy na nadchodzący, wyjątkowy webinar skierowany głównie do przedsiębiorców z sektora MŚP. Podczas tego wydarzenia omówimy skuteczne strategie zarządzania kosztami w sytuacjach, gdy środki są ograniczone. Poniżej znajdziesz szczegóły dotyczące daty, godziny i miejsca wydarzenia:
Webinar poprowadzą eksperci z dziedziny finansów reprezentujący Fakturownia.pl i Brutto.pl Grupa PragmaGo. Podczas prezentacji, specjalista z firmy Brutto.pl (Grupa PragmaGO) podzieli się praktycznymi rozwiązaniami finansowania, które pomogą pokryć koszty nawet w trudnych sytuacjach.
Nie przegap okazji, aby zdobyć cenną wiedzę i umiejętności, które pomogą w stabilizacji finansowej Twojego biznesu.
Czekamy na Twój udział w naszym webinarze!
Partnerem merytorycznym wydarzenia jest: BRUTTO (Grupa PragmaGO)
Wróć także do naszych poprzednich webinarów o KSeF:
W powyższych podsumowaniach znajdziesz nagrania webinarów o KSeF oraz prezentacje do pobrania. W podsumowaniu Części 2 opisaliśmy także wszystkie pytania i odpowiedzi, jakie pojawiły się na czacie w trakcie trwania webinaru live. Zapraszamy do lektury!
W październiku byliśmy obecni zarówno na targach pracy MIMUW jako Radgost, jak i na targach eHandlu. Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoiska!
Atmosfera jak zawsze była bardzo pozytywna i udało nawiązać się sporo obiecujących kontaktów. Wspaniale było porozmawiać z Wami bezpośrednio. Dziękujemy i do zobaczenia na kolejnych targach!
Natomiast jeśli masz pytania lub chciałbyś/chciałabyś dowiedzieć się więcej o naszych ofertach pracy, nie wahaj się skontaktować z nami na https://radgost.pl/kontakt.