Magdalena Sieraczyńska, 2019-06-13
W ramach ostatnich nowości wprowadzonych w kwietniu pisaliśmy o możliwości wystawienia ustrukturyzowanej faktury elektronicznej w naszym systemie. Teraz dodaliśmy możliwość odbierania faktur elektronicznych wg nowych standardów. Dodatkowo kierując się Waszymi sugestiami w maju przygotowaliśmy kilka usprawnień.
1. Przypisywanie i filtrowanie kategorii do faktur
W zakładce Przychody/Faktury, po lewej stronie, w kategoriach znajdziesz nową opcję filtrowania dokumentów “bez kategorii”. Pamiętaj, że z tego poziomu masz również możliwość wybrania kilku faktur z listy i grupowego przypisania im kategorii.
2. Kategorie w zakładce Klienci
Teraz łatwiej będzie zarządzać i przypisywać Klientów do kategorii.
W prosty sposób wyfiltrujesz klientów, którzy nie mają oznaczonej kategorii i przypiszesz kategorię do wielu pozycji jednym kliknięciem.
W zakładce Klienci, w menu po lewej stronie, w filtrach kategorii dodaliśmy możliwość wyfiltrowania klientów “bez kategorii”. Dodatkowe ułatwienie, to możliwość wybrania kilku klientów z listy i grupowego przypisania im kategorii.
3. W zakładce Przychody i Wydatki dodaliśmy, na liście dokumentów, możliwość wyświetlenia krótkiej nazwy działu. By wyświetlać nazwę działu, należy skorzystać z opcji dostosowania kolumn.
Dostosuj wyświetlanie kolumn > „Nazwa skrócona działu” > Zapisz
4. Dodaliśmy również możliwość ustawienia dodatkowych kolumn i filtrowania po dacie sprzedaży, wystawienia, czy płatności.
By wyświetlać i filtrować po datach, należy skorzystać z opcji dostosowania kolumn.
Dostosuj wyświetlanie kolumn > „Data Sprzedaży”, “Data wystawienia” “Data Płatności” > Zapisz.
Gdy już dostosujesz widok kolumn, możesz filtrować dokumenty poprzez kliknięcie w nagłówek kolumny, np. “Data sprzedaży”.
5. Podczas wystawiania faktur, domyślnie podpowiada się imię i nazwisko w polu podpisu odbiorcy. Jednak jeśli nie chcesz przypisywać konkretnej osoby jako odbiorcy, możesz nie wstawiać tej informacji.
By wyłączyć automatyczne przypisywanie odbiorcy, w polu podpisu odbiorcy na fakturze, wejdź w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Faktury i dokumenty > odznacz
6. Faktura ustrukturyzowana – eksport i import dokumentu
W ramach ostatnich nowości wprowadzonych w kwietniu pisaliśmy o możliwości wystawienia i eksportu ustrukturyzowanej faktury elektronicznej w naszym systemie. Teraz dodaliśmy możliwość odbierania faktur elektronicznych wg nowych standardów.
By zaimportować ustrukturyzowaną fakturę elektroniczną, należy wejść w zakładkę Wydatki. Następnie po rozwinięciu opcji “Dodaj wydatek” pojawi się opcja “z eFaktury”. Po jej kliknięciu, pojawi się opcja “Podaj plik eFaktury”. Należy dodać plik w formacie XML i po załadowaniu zapisać wydatek. Dodany plik w formacie XML pozwala na elektroniczne przesyłanie danych wg unijnego standardu i zapisanie go w formie wydatku w Fakturownia.pl.
Dowiedz się więcej - jak wystawić i pobrać ustrukturyzowaną fakturę elektroniczną z artykułu Faktura ustrukturyzowana- eksport dokumentu
Kogo dotyczy nowe prawo, jakie są korzyści z fakturowania elektronicznego i na czym polegają ustrukturyzowane faktury elektroniczne, przeczytasz w tym artykule.
Zapraszamy do kontaktu z nami oraz śledzenia nas na Twitterze i Facebooku.