Paulina Grzęda, 2024-12-11
Stale pracujemy nad rozwojem Fakturowni – tak aby jak najlepiej odpowiadała na potrzeby użytkowników. W poprzednim miesiącu postawiliśmy głównie na optymalizacje: zarówno naszego systemu, jak i integracji. Nie zabrakło również nowości, które usprawniają codzienną pracę użytkowników i dają im nowe opcje – np. możliwość wyliczania marży przy rachunkach i fakturach eksportowych.
Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem najważniejszych zmian wprowadzonych przez nas w listopadzie.
Dodaliśmy możliwość wystawiania nowego typu dokumentu w ramach integracji z platformami Shoper oraz WooCommerce – faktury zaliczkowej.
Myślisz o połączeniu swojego sklepu internetowego z Fakturownią? Sprawdź pełną listę naszych integracji e-commerce!
W ramach integracji Fakturowni z Shoperem wprowadziliśmy nową wersję tabeli “Zobacz historię zamówień”. Znajdziesz tu link do podglądu dokumentu oraz sprawdzisz m.in. status faktury i wydruku paragonu w przypadku połączenia Shopera z modułem Paragony.pl (dawniej Fiskator).
Chcesz zautomatyzować druk paragonów do zamówień w Shoperze, tak aby móc od razu wygodnie dodawać je do przesyłek? Wystarczy, że zainstalujesz nasz moduł fiskalny, a następnie zaznaczysz na swoim koncie w Fakturowni opcję automatycznej fiskalizacji (znajdziesz ją w zakładce Ustawienia > Integracje i dodatki > Moduł Paragony.pl).
Jeśli na bazie danej faktury wystawisz KP lub notę korygującą, pod jej podglądem w systemie zobaczysz sekcję “Faktura wygenerowana z tej faktury”, a tam – link do odpowiedniego dokumentu. Dotychczas treść linku ograniczała się do nazwy dokumentu – teraz zobaczysz dodatkowo kwotę brutto, na którą został on wystawiony.
Do tej pory opcja wyliczania marży była dostępna przy fakturach VAT, zaliczkowych, końcowych oraz przy paragonach. Teraz dodaliśmy ją również do rachunków oraz faktur eksportowych.
Czy wiesz, że w Fakturowni możesz włączyć opcję automatycznego przeliczania zakładanej marży na bazie ceny zakupu produktu? Przeczytaj więcej o tej funkcji w naszej Bazie Wiedzy.
W listopadzie wdrożyliśmy dwie ważne optymalizacje połączenia z WooCommerce:
Sprzedajesz przez WooCommerce? Zintegruj z platformą swoje konto w Fakturowni i automatycznie wystawiaj faktury do zamówień! Zrobisz to w prosty sposób, korzystając z interaktywnej instrukcji.
W poprzednim miesiącu głównym wprowadzonym przez nas usprawnieniem w ramach eksportów księgowych było umożliwienie wyeksportowania dokumentów, gdy w dokumencie uzupełnione jest pole “dodatkowy tekst na pozycji”.
Oprócz tego, w ramach eksportu InsERT GT, wdrożyliśmy poprawki w mapowaniu pól 34 (forma płatności) i 55 (rodzaj transakcji) w generowanym pliku.
Myślisz o eksportowaniu swoich dokumentów do programu księgowego? Zobacz pełną listę eksportów księgowych w Fakturowni.
Podczas próby zalogowania się do Fakturowni w Shoperze występował błąd, jeśli użytkownik miał włączoną w naszym systemie weryfikację dwuetapową (2FA) na swoim koncie. Usterka została usunięta i obecnie autoryzacja przebiega prawidłowo.
W listopadzie wprowadziliśmy kilka optymalizacji w ramach połączenia z kontem bankowym. Najważniejsza z nich to wdrożenie mechanizmu wykrywania wygaśniętych tokenów i wysyłanie automatycznych powiadomień mailowych na ten temat do użytkowników integracji.
Monitoruj wygodnie finanse swojej firmy! Aktywuj usługę, przechodząc do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki > Połączenie z kontem bankowym.
W przypadku debetu na koncie występował błąd przetwarzania płatności, który uniemożliwiał import danych do pliku MT940 z banku BNP Paribas. Wprowadziliśmy poprawkę, dzięki której system pomija informację o ujemnym saldzie na rachunku i dzięki temu poprawnie generuje plik.
Chcesz w prosty sposób pobierać dane dotyczące płatności? Zobacz pełną listę importów bankowych w Fakturowni.
Wprowadziliśmy kilka zmian, które pozwalają na generowanie czytelniejszych plików PDF z fakturami wystawianymi w dwóch językach:
Wystawiaj faktury w dwóch językach, korzystając ze wskazówek w naszej Bazie Wiedzy!
W przypadku wpisania własnego kursu walutowego, system zaokrąglał go do czterech miejsc po przecinku, dodając jednak na końcu dodatkowo cyfrę zero na formularzu faktury. Poprawiliśmy wyświetlanie kursu, usuwając piątą, nadprogramową cyfrę po przecinku.
O tym, jak samodzielnie określić w Fakturowni kurs walutowy, przeczytasz tutaj.
System nie umożliwiał opłacenia dokumentów dwujęzycznych za pomocą przycisku "Kliknij i zapłać online", jeśli w tytule znajdowały się znaki niedozwolone (np. treści zapisane cyrylicą). Aby zapewnić poprawne generowanie automatycznych płatności, wprowadziliśmy mechanizm, który na etapie generowania opisu płatności automatycznej, pomija znaki niedozwolone.
Chcesz dać swoim klientom możliwość wygodnego opłacania faktur? Aktywuj Autopłatności na swoim koncie w Fakturowni.
W październiku udostępniliśmy nową opcję weryfikacji dwuetapowej przy logowaniu do Fakturowni. Do autoryzacji 2FA z wykorzystaniem maila i aplikacji Google Authenticator dołączyła opcja SMS. W listopadzie wprowadziliśmy w niej drobne optymalizacje, które zwiększą komfort korzystających z niej użytkowników.
Zachęcamy do włączenia jednej z trzech form 2FA w celu dodatkowego zabezpieczenia konta. Opcję aktywujesz w profilu użytkownika.