Paulina Grzęda, 2024-11-13
Październik zdecydowanie był w Fakturowni miesiącem integracji: właśnie w tym obszarze wprowadziliśmy najwięcej nowych opcji i usprawnień. To jednak nie koniec udogodnień, nad którymi pracowaliśmy w ostatnim czasie.
Udostępniliśmy między innymi możliwość weryfikacji dwuetapowej SMS podczas logowania do Fakturowni. Uruchomiliśmy również nową stronę internetową poświęconą naszemu programowi do wydruków fiskalnych, do którego już niedługo dołączy opcja wystawiania e-paragonów!
Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem październikowych nowości i optymalizacji, gdzie zdradzamy więcej szczegółów.
Moduł fiskalny Fakturowni, znany do tej pory jako Fiskator, zmienia swoją nazwę na Paragony.pl. Już wkrótce użytkownicy programu będą mogli prowadzić fiskalizację dokumentów sprzedaży nie tylko w formie papierowej, ale i elektronicznej.
E-paragony, podobnie jak paragony papierowe, wystawisz w Fakturowni jednym kliknięciem. Po uruchomieniu usługi aż do czerwca 2025 oferujemy użytkownikom nielimitowane generowanie paragonów elektronicznych w atrakcyjnej cenie 49 zł netto/miesiąc.
Jeśli jesteś zainteresowany fiskalizacją w formie e-paragonów, już dziś wypełnij formularz na naszej stronie: jako pierwszy otrzymasz informację o starcie usługi, a dodatkowo otrzymasz od nas 10% zniżki.
Wystawiaj jako pierwszy e-paragony w Fakturowni
Uwaga: stopniowo prowadzimy zmianę nazwy Fiskator na Paragony.pl w naszym systemie i w Bazie Wiedzy. W okresie przejściowym obie nazwy mogą pojawiać się wymiennie w tych miejscach. Nie ma to wpływu na funkcjonowanie modułu.
Udostępniliśmy nową funkcję w ramach integracji Fakturowni z platformą Shoper: automatyczną fiskalizację paragonów z użyciem naszego autorskiego programu do fiskalizacji (do tej pory znanego jako Fiskator).
To rozwiązanie, dzięki któremu po dokonaniu przez użytkownika zakupów w Twoim sklepie, drukarka fiskalna może automatycznie wydrukować paragon – tak aby od razu był gotowy do spakowania razem z zamówieniem.
Nową funkcję możesz aktywować w bardzo prosty sposób: wystarczy, że zaznaczysz na swoim koncie w Fakturowni opcję “Czy automatycznie fiskalizować paragony z użyciem Fiskatora?” (znajdziesz ją w zakładce Ustawienia > Integracje i dodatki > Fiskator).
Pamiętaj, że aby funkcja działała prawidłowo, najpierw musisz zainstalować i zintegrować ze swoją drukarką nasz moduł do fiskalizacji. Dowiedz się, jak to zrobić, czytając artykuł w naszej Bazie Wiedzy.
Nowa funkcja zaciąga, przetwarza i zapisuje Twoje własne statusy związane z korektami zamówień. Po kliknięciu na koncie w Fakturowni buttonu “Pobierz statusy” masz możliwość używania customowych statusów nie tylko przy wystawianiu nowych dokumentów, ale i przy wystawianiu korekt.
Myślisz o integracji swojego e-sklepu z Fakturownią? Sprawdź pełną listę naszych integracji e-commerce!
Od teraz prowadząc przez Allegro sprzedaż do Czech, Słowacji i Węgier, możesz automatycznie wystawiać faktury OSS do zamówień. Po zdefiniowaniu przez Ciebie odpowiednich stawek podatkowych, system sam przypisze je do produktów na dokumencie.
Planujesz rozszerzenie swojej sprzedaży internetowej na inne rynki Unii Europejskiej? Koniecznie przeczytaj na naszym blogu artykuł o podatku OSS.
Nowa opcja pozwala Ci zarządzać tym, kiedy wysyłka ma pojawiać się na fakturze jako odrębna pozycja. Możesz wybrać jeden z trzech wariantów, zaznaczając odpowiedni checkbox przy pytaniu “Kiedy dostawa ma widnieć jako dodatkowa pozycja na dokumencie?” (1. Zawsze, 2. Nigdy, 3. Zawsze, jeśli nie jest darmowa).
Integracja z WooCommerce jest bezpłatna i dostępna w każdym planie Fakturowni. Aby połączyć swoje konto z tą platformą, skorzystaj z interaktywnej instrukcji.
W Fakturowni dbamy o Twoje bezpieczeństwo, dlatego zachęcamy Cię do włączenia dwuskładnikowej weryfikacji podczas logowania (tzw. 2FA).
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Google, drugi składnik logowania zwiększa Twoje bezpieczeństwo na poziomie:
Do tej pory Fakturownia oferowała weryfikację dwuetapową z wykorzystaniem adresu e-mail oraz bezpłatnej aplikacji Google Authenticator. Teraz do tych opcji dołącza również logowanie weryfikowane kodem przesłanym użytkownikowi SMS-em.
Wybierz preferowany przez siebie sposób weryfikacji dwuetapowej, zaznaczając odpowiednią opcję w profilu użytkownika.
System automatycznie wykrywa zmianę adresu mailowego podanego w ustawieniach konta lub działu i przesyła na nowy adres link do jego weryfikacji. Limit zmian adresu mailowego wynosi 3 razy na godzinę.
Do tej pory opcja “Wstaw datę płatności” była dostępna w ustawieniach konta. W przypadku jej odznaczenia, data opłacenia faktury przestawała być wyświetlana również w wystawionych już dokumentach.
Aby uniknąć takiej sytuacji, dodaliśmy checkbox “Wstaw datę płatności” na formularzu faktury. Jego domyślne zaznaczenie w nowych dokumentach można włączyć na poziomie ustawień konta, a na poziomie pojedynczych faktur odznaczać go w zależności od potrzeb.
Do listy faktur dodaliśmy kolumnę “Zaksięgowana” (TAK/NIE), która umożliwia użytkownikowi w systemowej roli “Księgowy” odpowiednie oznaczenie dokumentu. Nowa kolumna pozwala na wygodnie filtrowanie zaksięgowanych dokumentów, a zawarte w niej dane można wyeksportować w formie plików XLS lub CSV.
Możesz bezpłatnie nadać swojemu księgowemu dostęp do konta w Fakturowni (nie wlicza się on do puli użytkowników na koncie). Dzięki temu nie musisz każdorazowo wysyłać mu dokumentów. Dostęp w każdej chwili możesz wyłączyć.
Dodaj księgowego do konta w Fakturowni
Dodaliśmy mechanizm, który w przypadku masowego usuwania faktur, uniemożliwia usunięcie dokumentów stanowiących podstawę faktur cyklicznych.
Skorzystaj z opcji faktur cyklicznych, jeśli regularnie wystawiasz takie same dokumenty dla tych samych klientów!
Od października możesz wystawiać faktury VAT-MP (czyli dokumenty dla tzw. małych przedsiębiorców) zarówno w desktopowej, jak i mobilnej wersji Fakturowni. Czym dokładnie jest faktura VAT-MP i jak aktywować możliwość jej generowania w naszym systemie? Odpowiedź znajdziesz w naszej Bazie Wiedzy.
Jeśli nie korzystasz jeszcze z naszej aplikacji, pobierz ją na swój telefon z Google Play lub App Store!
Połączenie z kontem bankowym to jedna z najnowszych i z najchętniej wybieranych obecnie integracji Fakturowni. Dbamy o stałą optymalizację jej działania. W październiku wprowadziliśmy kilka kolejnych usprawnień, między innymi w zakresie importów podzielonych płatności.
Zintegruj swoje konto bankowe z Fakturownią, aby wygodnie monitorować przychody i koszty firmy. Aby aktywować integrację, zaloguj się do systemu, przejdź do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki > Połączenie z kontem bankowym.
W październiku wdrożyliśmy kolejne optymalizacje importów bankowych. Należą do nich między innymi:
Chcesz w prosty sposób pobierać dane dotyczące płatności?
Zobacz pełną listę importów bankowych w Fakturowni
Poprzedni miesiąc był dla nas również czasem intensywnych prac nad eksportami danych z Fakturowni do programów księgowych. Optymalizacje objęły między innymi:
Chcesz eksportować swoje dokumenty do programu księgowego?
Zobacz pełną listę eksportów księgowych w Fakturowni
Usprawnienie automatycznie podmienia miejscami stawki VAT przy odpowiednich pozycjach w przypadku stworzenia faktury z odwrotnym obciążeniem przez API.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak wystawić w Fakturowni fakturę “odwrotne obciążenie”, zajrzyj do naszej Bazy Wiedzy.
W Fakturowni możesz skorzystać bezpłatnie z 6 szablonów faktur. W przypadku szablonu blue zauważyliśmy usterkę, w wyniku której przy rozbudowanych tabelach kolumny przesuwały się poza obrys faktury. Obecnie wszystkie kolumny w tym szablonie wyświetlają się prawidłowo.
Potrzebujesz autorskiego szablonu dla swojej firmy? Sprawdź, jak stworzyć własny szablon faktury.