OCR

OCR to optyczne rozpoznawanie znaków. Z języka angielskiego OCR (optical character recognition) to system służący do rozpoznawania znaków oraz całych tekstów w pliku graficznym o postaci rastrowej. Głównym celem OCR jest rozpoznanie tekstu w dokumencie, który został zeskanowany (np. faktury, strony w książce czy papierowym formularzu). Technikę tego typu stosuje się między innymi przy digitalizacji zasobów bibliotek. W przypadku rozpoznawania pisma odręcznego na dokumentach, nierzadko potrzebna jest dodatkowa weryfikacja przez człowieka.

OCR w Fakturowni

Jak działa OCR w Fakturowni? System wykorzystywany jest w przypadku wprowadzania dokumentów kosztowych. Jeżeli klient Fakturowni jest w posiadaniu wielu faktur wypełnianych w różnych systemach, przez wiele firm i osób, OCR pomoże ujednolić dokumentację. Nawet jeżeli każda z faktur kosztowych sformatowana jest w inny sposób. System OCR w Fakturowni, skanując dany dokument, poradzi sobie z dowolnym rozkładem tekstu i tabel. Treści rozpoznawane są na podstawie kontekstu, w jakim występują. W przypadku ewentualnych błędów - istnieje możliwość poprawy wprowadzonych danych. Do OCR w Fakturowni można wprowadzać faktury w wielu formatach, tj. pdf, jpg czy png.

OCR w Fakturowni - krok po kroku

  • Krok 1 - Wprowadzenie pliku do systemu,
  • Krok 2 - Aplikacja działająca w tle automatycznie odczytuje zeskanowane dokumenty papierowe lub wygenerowane elektroniczne faktury w PDF. Pobiera z nich: numer faktury, dane kontrahentów, daty wystawienia, daty sprzedaży, sposób zapłaty, tabele z produktami lub usługami i ich cenami,
  • Krok 3 - Sprawdzenie dokumentu i ewentualna korekta,
  • Krok 4 - Zapisanie dodatku

OCR w procesach biznesowych

  • usprawnia pracę z fakturami,
  • skraca czas wprowadzania kosztów do systemu,
  • systematyzuje przechowywane dokumenty,
  • obniża koszty,
  • zwiększa wygodę pracy.

Sprawdź więcej na temat OCR w Fakturowni.

OCR

Powrót