Ewelina Helbrecht, 2023-10-13
Wrzesień obfitował w wiele nowości, w tym długo oczekiwaną integrację Fakturowni z Allegro. Ale to nie koniec! Zachęcamy do zapoznania się z naszym miesięcznym przeglądem nowości w funkcjach Fakturowni, dostępnych zarówno w wersji przeglądarkowej, jak i mobilnej.
Do importów produktów dodaliśmy nową opcję Wybierz sposób aktualizowania ilości produktów, która daje możliwość wyboru Sumuj lub Zastąp. Opcja Sumuj powoduje sumowanie się produktów na magazynie z importowanymi produktami, natomiast opcja Zastąp, zastępuje stan produktów na wybranym magazynie.
Dodatkowo w raporcie można ocenić stan produktu, korzystając z dwóch kolumn: warehouse_quantity oraz stock_level. W przypadku, gdy oba te atrybuty zostaną podane w imporcie, to uwzględniamy tylko jeden z nich, w zależności od określonych warunków:
Dodana została również opcja uwzględnienia pola warehouse_id w pliku importu. Teraz, podczas tworzenia dokumentu magazynowego i aktualizacji ilości produktów, system będzie korzystał z następujących źródeł w celu określenia wartości warehouse_id:
Zmiany te mają na celu usprawnienie korzystania z opcji magazynowych.
W filtrze Kategoria na liście faktur, po wybraniu opcji filtrowania --bez kategorii-- dodaliśmy checkbox Szukaj też w produktach. Funkcja ta pozwala na bardziej precyzyjne wyszukiwanie pożądanych faktur.
Poprawiony został sposób prezentacji wartości w raporcie JPK_FA w polach P_13_5 oraz P_14_5. Problem prezentacji danych występował w przypadku, gdy na fakturze OSS znajdowała się więcej niż jedna stawka podatku. W tej chwili wszystkie wartości prezentowane są prawidłowo.
Do faktury korekty wystawionej z poziomu API dodane zostały wartości "kind":"correction_before" oraz "kind":"correction_after". Dzięki temu, że na fakturze widoczne są wszystkie wartości przed i po korekcie, dokument jest bardziej przejrzysty.
Doprecyzowana została rola Użytkownika, która uprawnia go do widoczności statystyk na daschboardzie, a także pozwala na podgląd podsumowania na listach dokumentów. Jeśli chcesz nadać taką rolę swojemu Użytkownikowi znajdziesz ją w Ustawienia > Użytkownicy > Role > Dodaj nową rolę.
Pamiętaj, że ograniczenia znajdziesz także w Ustawienia Konta > Użytkownicy i uprawnienia. Jeśli mimo nadania odpowiedniej roli użytkownikowi ten wciąż nie widzi statystyk w podsumowaniu, odznacz opcję Ograniczenie widoczności statystyk sprzedaży na stronie głównej oraz podsumowań na listach dokumentów.
Sprawdź także: [TUTORIAL VIDEO] Jak dodać nowego użytkownika
Wcześniej występował problem z wyświetlaniem ilości, gdy mieliśmy kilka zaliczek połączonych z zamówieniem końcowym - te ilości były zbędnie powielane. Po wprowadzonej poprawce informacje wyświetlają się poprawnie.
Integracja systemu Fakturownia z portalem sprzedażowym Allegro to kluczowy krok w usprawnieniu procesów sprzedażowych w biznesie online. Dzięki niej cały proces wystawiania faktur staje się wyjątkowo prosty i efektywny. Nasza aplikacja umożliwia automatyczne generowanie faktur na podstawie danych z zamówień, co stanowi ogromne ułatwienie dla przedsiębiorców.
To rozwiązanie przynosi liczne korzyści:
Integracja Fakturowni z Allegro to narzędzie, które usprawnia procesy, dając przedsiębiorcom większą kontrolę nad swoimi finansami i bardziej precyzyjne zarządzanie dokumentacją. Dlatego warto rozważyć jej wykorzystanie w swoim biznesie online.
Więcej informacji na ten temat przeczytasz w naszej Bazie Wiedzy: Integracja Fakturowni z Allegro
W eksporcie faktur do formatu ustrukturyzowanego KSeF XML, wprowadzono aktualizację do nowej wersji schemy FA(2).
Dowiedz się więcej o integracji KSeF o także obejrzyj webinar Fakturowni - przygotuj się na przyszłość z e-fakturami.
Zaktualizowano integracje tak, aby w przypadku braku informacji o terminie płatności w zamówieniu, system pobierał Domyślny termin płatności wprowadzony w Ustawieniach konta.
Dowiedz się więcej o integracjach Woocommerce i Shoper.
Funkcjonalności integracji z WooCommerce zostały rozszerzone o poniższe elementy:
Od września masz możliwość wykupienia miesięcznego abonamentu zarówno z poziomu aplikacji mobilnej na Android, jak i iOS. W szybki i prosty sposób przedłuż swój abonament i wystawiaj faktury gdziekolwiek jesteś.
Dark mode, czyli tryb ciemny, zyskuje coraz większą popularność. Funkcja ta jest dostępna w wielu aplikacjach, przeglądarkach i na stronach internetowych. Włączenie trybu ciemnego polega na wyświetlaniu jasnego tekstu, przycisków i innych elementów na ciemnym tle. Dark mode jest już od września dostępny na Androidzie. Sprawdź także, jak włączyć ciemny motyw w Fakturowni na Twoim desktopie.
Zgodnie z rekomendacją Związku Banków Polskich dotyczącą kodu dwuwymiarowego (2D), umożliwiającego realizację polecenia przelewu oraz aktywację usług bankowych na rynku polskim, w aplikacji mobilnej Fakturowni wprowadziliśmy możliwość generowania kodów QR szybkich płatności na fakturach.
Jeśli chcesz korzystać z kodów QR na fakturach w aplikacji mobilnej, musisz najpierw aktywować tę opcję w przeglądarkowej wersji systemu zgodnie z tą instrukcją. Aby funkcja działała poprawnie, w Ustawieniach konta musi być również wprowadzony poprawny numer konta. Po aktywowaniu opcji znajdziesz ją na samym dole podglądu faktury.
Sprawdź także nasz tutorial video: Kody QR na fakturze
Dodana została możliwość wystawiania faktur końcowych i zaliczkowych. Fakturę zaliczkową wystawisz z listy Dashboard, a także z podglądu zamówienia. Fakturę końcową natomiast możesz wystawić zarówno z poziomu głównego menu, jak i bezpośrednio z podglądu faktury zaliczkowej. Gdy zdecydujesz się na wystawienie faktury końcowej z zaliczkowej lub zaliczkowej z zamówienia, wówczas doda się ona automatycznie do dokumentów powiązanych w podglądzie faktury końcowej/zaliczkowej. Pamiętaj jednak, by móc wystawiać faktury zaliczkowe i końcowe w aplikacji mobilnej, najpierw należy aktywować tę opcję poprzez Ustawienia konta w przeglądarkowej wersji programu. Tutaj znajdziesz informacje, jak to zrobić.
Zaktualizowaliśmy formatkę edycji faktur o pole Kraj w sekcji Nabywca.
W odpowiedzi na znaczące zapotrzebowanie na informacje dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), we wrześniu rozpoczęliśmy serię webinarów, których celem jest bardziej szczegółowe przybliżenie tematu przedsiębiorcom oraz przygotowanie ich na nadchodzące zmiany.
Jeżeli z jakiegoś powodu ominęło Cię to wydarzenie, nie ma powodu do obaw – możesz do niego wrócić w dowolnym momencie! Zachęcamy do zapoznania się z podsumowaniem webinaru, gdzie znajdziesz wszystkie niezbędne materiały i informacje.
Z uwagi na duże zainteresowanie tym wydarzeniem, mamy przyjemność ogłosić, że zaplanowaliśmy kolejne spotkanie. Tym razem skupimy się na odpowiedziach na Wasze pytania, które będziemy zbierać do 22 października. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, możesz je zadać podczas rejestracji na to wydarzenie w wyznaczonym miejscu. Dzięki temu będziesz mógł/mogła poznać więcej szczegółów na temat KSeF i jak to wpłynie na Twoją działalność.
Kiedy: 30.10.2023 / 10:00
Ile będzie trwać: ok. 75 minut
Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Chojnacka & Łagowski Doradcy Podatkowi sp. z o.o.