Ewelina Helbrecht, 2024-07-05
Czerwiec przyniósł sporo istotnych nowości w naszym systemie, które z pewnością usprawnią Twoją codzienną pracę. Niezależnie od tego, czy jesteś nowym użytkownikiem, czy długoletnim klientem, znajdziesz tu coś, co pomoże Ci jeszcze lepiej wykorzystać możliwości naszego systemu. Zapraszamy do lektury i odkrywania nowości, które wprowadziliśmy w czerwcu!
Czy wiesz, że Fakturownia to ponad 800 funkcji? Odkrywaj je dzięki naszej obszernej Bazie Wiedzy.
Jeśli wystawiasz faktury zagraniczne na terenie Unii Europejskiej, możesz zweryfikować numer NIP kontrahenta w bazie VIES, w której znajdują się informacje o podatnikach VAT UE. Z opcji tej skorzystasz wystawiając takie dokumenty, jak: faktura, proforma, faktura walutowa, WDT i eksport towarów. Funkcja działa wyłącznie dla krajów będących członkami UE. Po wybraniu kraju spoza UE opcja jest niedostępna.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób możesz sprawdzić NIP w bazie VIES, koniecznie zajrzyj do naszej Bazy Wiedzy, gdzie krok po kroku wyjaśniamy proces korzystania z tej funkcjonalności.
Numer BDO to skrót od numeru rejestrowego Bazy Danych o Odpadach. Zgodnie z przepisami, przedsiębiorstwa objęte tym obowiązkiem muszą zarejestrować się w systemie BDO i używać przydzielonego im numeru rejestrowego, w tym umieszczać go na wystawianych fakturach.
BDO na fakturze możesz dodać na stałe z poziomu danych firmy. Jak to zrobić i czym w ogóle jest numer BDO dowiesz się z naszej Bazy Wiedzy. Numer ten możesz także dodać bądź zmienić z poziomu faktury. Aby korzystanie z tej opcji było wygodniejsze, przesunęliśmy rubrykę w opcję więcej na formularzu edycji sprzedawcy.
Poprawiliśmy schemat obliczania wartości netto/brutto na fakturach końcowych tak, aby uniknąć drobnych różnic w wartościach w tabeli podsumowującej (np. +0,01 zł, -0,01 zł) oraz by wartości na fakturach zaliczkowych i końcowych były ze sobą zgodne.
Po kliknięciu opcji Wystaw zaliczkową dostępnej na podglądzie zamówienia system otwiera popup (element interfejsu użytkownika, pojawiający się na ekranie w formie dodatkowego okna), w którym można wstępnie ustawić wartość, jaka automatycznie podstawi się na tworzonej fakturze zaliczkowej. W popupie można zadeklarować procent (%) lub podać konkretną wartość brutto.
W przypadku tworzenia drugiej i kolejnej zaliczki do zamówienia system wstępnie sam oceni i zaznaczy najbardziej wygodną opcję (procent lub wartość brutto) oraz uzupełni pole wartość. Działanie to ma na celu uniknięcia drobnych różnic w wartościach w tabeli podsumowującej.
Dokonaliśmy aktualizacji powiadomień wysyłki dokumentów. Jeśli faktura nie zostanie dostarczona do klienta, to status o niedostarczonym dokumencie widoczny jest nie tylko w aktywnościach związanych z dokumentem w jego podglądzie, ale także w statusie na głównej liście faktur.
Usprawniliśmy działanie importu faktur z inFaktu.
Sprawdź wszystkie integracje i dodatki dostępne w Fakturowni. Poniżej znajdują się najważniejsze czerwcowe aktualizacje.
Do WooCommerce wprowadzone zostały ogólne usprawnienia działania integracji. Najważniejszą zmianą jest poprawa wyliczania rabatów na fakturach powiązanych z zamówieniami w WooCommerce.
Dowiedz się więcej o integracji Fakturowni z WooCommerce.
Do oficjalnego sklepu Prestashop Addons została wdrożona nowa wtyczka w wersji 3.0, która obsługuje sklepy w wersji od 1.7 do 8.1. W związku z tym przygotowaliśmy dla Ciebie nowy tutorial integracji Fakturowni z PrestaShop. Dowiedz się więcej także z naszej Bazy Wiedzy.
Dodany został licznik synchronizacji zamówień. Dzięki temu zyskujesz informację o czasie wykonania ostatniej i kolejnej synchronizacji.
Usprawniliśmy proces dodawania faktury do Allegro. Pozwoli to na samodzielnie, ponowne dodanie faktury do Allegro w przypadku, gdy np. faktura została już wystawiona, ale nie udało się jej dodać do Allegro automatycznie.
Dowiedz się więcej o integracji Fakturowni z Allegro.
Dostosowaliśmy import do nowej schemy pliku udostępnionej przez Allegro.
Dowiedz się więcej o integracji sprzedaży w Allegro CSV.
Jeśli nie posiadasz jeszcze aplikacji mobilnej Fakturowni, to wypróbuj koniecznie! Wystawiaj faktury gdziekolwiek jesteś nawet w mniej niż 30 sekund! Pobierz ze sklepu:
Dodaliśmy możliwość zarządzania wszystkimi dokumentami, które są dostępne w przeglądarkowej wersji systemu. Znajdziesz je poprzez przycisk Więcej dokumentów na liście Dashboard oraz w zakładce Ustawienia > Więcej dokumentów.
Sprawdź pełną listę dostępnych dokumentów w Fakturowni.
W czerwcu została dodana nowa opcja, dzięki której masz wgląd do aktywności związanych z dokumentem z poziomu jego podglądu.
Dla nowych użytkowników, którzy założyli konta od 17.06.24 r., udostępniony został nowy widok w przeglądarkowej wersji systemu po zalogowaniu na smartfonie (analogiczny do tego, który widoczny jest po zalogowaniu do aplikacji mobilnej).
W czerwcu odbyły się aż dwa webinary po brzegi wypełnione wiedzą i narzędziami, które możesz wykorzystać w swoim biznesie. Jeśli ominęły Cię te wydarzenia, koniecznie nadrób zaległości!
Czujesz nieustanne pragnienia pogłębiania swojej wiedzy w zakresie doskonalenia biznesu i optymalizacji procesów? Obowiązkowo odwiedź nasz kanał na YouTube i poznaj naszą webinarową playlistę!
Takich emocji jeszcze nie mieliśmy, a towarzyszyły nam one już od samego początku. Z przyczyn technicznych nie udało się nam poprowadzić niestety transmisji na żywo. Jednak mimo wszystko zakasaliśmy rękawy, bo przecież doskonale wiemy, że ta seria webinarów ma swoich fanów. Przygotowaliśmy więc dla Was profesjonalne nagranie, które jest dostępne na naszym kanale YouTube.
Nasz gość Sebastian Stodolak z WEI omówił temat prowadzenia biznesu w czasach, gdzie sztuczna inteligencja wspiera niemal każde działania operacyjne. Usiądź wygodnie i obejrzyj ten odcinek bez względu na to, czy jesteś fanem, czy sceptykiem AI. Gorąco polecamy!
Partner merytoryczny wydarzenia:
I ten webinar okazał się być wyjątkowy, ponieważ byliśmy świadkiem debiutu nowej prowadzącej Eweliny Rychlik, którą możecie już znać z naszej serii podcastów Sposób na Firmę. Ewelina poradziła sobie w tej roli wyśmienicie i wraz z Dorotą Piekarską z No Fluff Jobs omówiły temat wyczerpująco.
A więc czy dobrzy pracownicy rosną na drzewach? Jak znaleźć i rozwijać odpowiednie kompetencje w zespole, aby biznes rósł? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz właśnie w tym webinarze! Takiego wydarzenia jeszcze nie było, więc dodaj je wysoko do swojej checklisty. Obejrzyj na YouTube.