Faktura częścią wizerunku Twojej marki

author Magda , 2018-09-07

Spójny wizerunek marki podkreśla profesjonalizm przedsiębiorcy. Buduje w oczach odbiorców pozytywny obraz firmy i już na starcie akcentuje jej przewagę konkurencyjną. Co zrobić, aby klienci postrzegali Twoją firmę, jako godną zaufania i polecali ją innym? Jak zbudować pozytywny obraz marki? Podpowiadamy.

Zgodnie z tezą Marty Neumeier — mistrzyni strategii marki - „Marka nie jest tym, co Ty o niej mówisz. Marka jest tym, co Oni o niej mówią”. Rzeczywiście. Obraz własnej firmy, jaki jako przedsiębiorcy mamy w głowach nie zawsze pokrywa się z tym, jaki zbudowali nasi klienci.

Nie tylko kompetencje

Jednym z kluczowych czynników, wpływających na sukces w biznesie, jest jakość świadczonych usług. Mierna sprawi, że klienci prędzej czy później odpłyną do konkurencji. Wysoka — przy odpowiednim wsparciu marketingowym — zapewni oczekiwane profity. Nie bez znaczenia jest również sposób postrzegania firmy przez obecnych i potencjalnych kontrahentów. W końcu, kto chciałby robić interesy z kompetentnym, lecz wiecznie niechlujnie ubranym partnerem lub kupować dobrej jakości towary od niekulturalnego sprzedawcy?

Kluczowy wizerunek marki

Pozytywny wizerunek marki zwiększa jej wiarygodność, powoduje lepszy odbiór przez otoczenie i budzi pozytywne skojarzenia. A to przekłada się na zwiększenie ogólnej wartości firmy. Budując obraz swojego biznesu, warto zadbać nie tylko o oczywiste elementy, takie jak spójna identyfikacja wizualna, przejrzysta strona internetowa i wzorowe relacje z kontrahentami, ale także o detale, np. wygląd dokumentów księgowych.

Faktura częścią wizerunku marki

Faktura to podstawowy dokument, który potwierdza transakcję, polegającą na sprzedaży usług lub towarów. Zawiera szczegółowe dane na jej temat: informacje o stronach i przedmiocie transakcji, kwocie należności czy terminach rozliczeń. Wystawianie faktur jest więc nieodzownym elementem pracy każdego przedsiębiorcy. Zależy Ci na tym, aby wygląd dokumentu idealnie pasował do nienagannego wizerunku Twojej firmy? Chcesz wzbudzić podziw klienta i wywołać na jego twarzy szczery uśmiech? Dopracuj wygląd faktury w najmniejszym szczególe! Jak tego dokonać?

Skorzystaj z usług Fakturowni!

Dzięki Fakturowni:

  • dostosujesz wygląd dokumentów księgowych do indywidualnych potrzeb i preferencji. Wybierzesz jeden z 7 wzorów faktur lub przygotujesz własny szablon, samodzielnie zaprojektujesz układ pól i wygląd tabel, zmniejszysz lub zwiększysz czcionkę, a także dostosujesz kolor elementów faktury w taki sposób, aby był spójny z kolorystyką Twojej marki. Taki zabieg znakomicie podkreśli odrębność Twojego biznesu. Dzięki Fakturowni Twoje faktury staną się inne niż wszystkie!;
  • dopasujesz szablon faktury do… papieru firmowego, czyniąc go spójnym z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej. Od dziś każda, nawet najmniejsza cegiełka budująca Twoją markę będzie pasować do pozostałych;
  • umieścisz na fakturze logotyp firmy, a nawet jej pieczęć. Taką możliwość oferują jedynie nieliczne programy do wystawiania faktur;
  • wyposażysz fakturę w funkcję Autopłatności. Taka funkcja pozwoli klientowi opłacić należność „od ręki”. Sprawi także, że Twoja firma będzie postrzegana jako nowoczesna i innowacyjna.

Dbając o nienaganny wygląd dokumentów księgowych wysyłasz klientom jasny komunikat: „każdy, nawet najmniejszy element mojej firmy jest dla mnie bardzo ważny”.  Takie podejście budzi więc obietnicę owocnej współpracy opartej na szacunku i zaangażowaniu. A to w dzisiejszych czasach ogromna wartość.