Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
Magdalena Sieraczyńska, 2019-06-13
W ramach ostatnich nowości wprowadzonych w kwietniu pisaliśmy o możliwości wystawienia ustrukturyzowanej faktury elektronicznej w naszym systemie. Teraz dodaliśmy możliwość odbierania faktur elektronicznych wg nowych standardów. Dodatkowo kierując się Waszymi sugestiami w maju przygotowaliśmy kilka usprawnień.
1. Przypisywanie i filtrowanie kategorii do faktur
W zakładce Przychody/Faktury, po lewej stronie, w kategoriach znajdziesz nową opcję filtrowania dokumentów “bez kategorii”. Pamiętaj, że z tego poziomu masz również możliwość wybrania kilku faktur z listy i grupowego przypisania im kategorii.
2. Kategorie w zakładce Klienci
Teraz łatwiej będzie zarządzać i przypisywać Klientów do kategorii.
W prosty sposób wyfiltrujesz klientów, którzy nie mają oznaczonej kategorii i przypiszesz kategorię do wielu pozycji jednym kliknięciem.
W zakładce Klienci, w menu po lewej stronie, w filtrach kategorii dodaliśmy możliwość wyfiltrowania klientów “bez kategorii”. Dodatkowe ułatwienie, to możliwość wybrania kilku klientów z listy i grupowego przypisania im kategorii.
3. W zakładce Przychody i Wydatki dodaliśmy, na liście dokumentów, możliwość wyświetlenia krótkiej nazwy działu. By wyświetlać nazwę działu, należy skorzystać z opcji dostosowania kolumn.
Dostosuj wyświetlanie kolumn > „Nazwa skrócona działu” > Zapisz
4. Dodaliśmy również możliwość ustawienia dodatkowych kolumn i filtrowania po dacie sprzedaży, wystawienia, czy płatności.
By wyświetlać i filtrować po datach, należy skorzystać z opcji dostosowania kolumn.
Dostosuj wyświetlanie kolumn > „Data Sprzedaży”, “Data wystawienia” “Data Płatności” > Zapisz.
Gdy już dostosujesz widok kolumn, możesz filtrować dokumenty poprzez kliknięcie w nagłówek kolumny, np. “Data sprzedaży”.
5. Podczas wystawiania faktur, domyślnie podpowiada się imię i nazwisko w polu podpisu odbiorcy. Jednak jeśli nie chcesz przypisywać konkretnej osoby jako odbiorcy, możesz nie wstawiać tej informacji.
By wyłączyć automatyczne przypisywanie odbiorcy, w polu podpisu odbiorcy na fakturze, wejdź w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Faktury i dokumenty > odznacz
6. Faktura ustrukturyzowana – eksport i import dokumentu
W ramach ostatnich nowości wprowadzonych w kwietniu pisaliśmy o możliwości wystawienia i eksportu ustrukturyzowanej faktury elektronicznej w naszym systemie. Teraz dodaliśmy możliwość odbierania faktur elektronicznych wg nowych standardów.
By zaimportować ustrukturyzowaną fakturę elektroniczną, należy wejść w zakładkę Wydatki. Następnie po rozwinięciu opcji “Dodaj wydatek” pojawi się opcja “z eFaktury”. Po jej kliknięciu, pojawi się opcja “Podaj plik eFaktury”. Należy dodać plik w formacie XML i po załadowaniu zapisać wydatek. Dodany plik w formacie XML pozwala na elektroniczne przesyłanie danych wg unijnego standardu i zapisanie go w formie wydatku w Fakturownia.pl.
Dowiedz się więcej - jak wystawić i pobrać ustrukturyzowaną fakturę elektroniczną z artykułu Faktura ustrukturyzowana- eksport dokumentu
Kogo dotyczy nowe prawo, jakie są korzyści z fakturowania elektronicznego i na czym polegają ustrukturyzowane faktury elektroniczne, przeczytasz w tym artykule.
Zapraszamy do kontaktu z nami oraz śledzenia nas na Twitterze i Facebooku.
Fakturownia - porady
10 pomysłów co można wrzucić w koszty
Przedsiębiorca w cyklu życia firmy ponosi wiele wydatków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, ewidencjonując je w koszty i obniżając tym samym podstawę opodatkowania, czyli swój dochód.
Justyna Zaporowska
fakturownia - komunikaty
Podsumowanie nowości luty 2024
Zapraszamy na przegląd najważniejszych nowości i zmian systemowych, które nastąpiły w lutym. Dowiedz się również, co nowego w aplikacji mobilnej, a także jaki był temat zeszłomiesięcznego webinaru Fakturowni. Zaczynajmy!
Ewelina Helbrecht
Fakturownia - aktualności
Czego nie powie Ci księgowa a chcesz wiedzieć o finansach swojej firmy
Dziękujemy wszystkim uczestnikom webinaru, musimy przyznać, że była to solidna dawka informacji! Bardzo cieszy nas ilość pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy zaraz po wydarzeniu.
Podnieś wydajność Twojej działalności: Odkryj korzyści integracji w Fakturowni
Kolejny webinar już za nami! Tym razem przedstawiliśmy od podstaw praktyczne zastosowanie opcji z zakładki Aplikacje/Dodatki, która jest dostępna po zalogowaniu do systemu Fakturownia.
Rozwój MŚP dzięki optymalizacji procesów biznesowych. Od pracy w firmie do pracy nad firmą
Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem ostatniego webinaru. Dziękujemy naszemu partnerowi - firmie Casbeg i Jackowi Bartczakowi za bardzo inspirujący wykład.
Podsumowanie nowości marzec 2024
Jesteś ciekaw marcowych nowości w Fakturowni? W takim razie już teraz zapraszamy na przegląd!
Podsumowanie nowości styczeń 2024
Co nowego w Fakturowni wraz z początkiem roku? Ulepszone opcje w tym funkcje integracji i aplikacji mobilnej, ale to nie wszystko!
Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Prowadzenie firmy jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem księgowości. Chociaż dla wielu osób prawo podatkowe i stosy faktur czy umów stanowią największy koszmar w byciu przedsiębiorcą, nie taki diabeł straszny jak go malują!
Sandra Wiśniewska
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
W erze cyfrowej, gdzie większość naszych aktywności przeniosła się do Internetu, zjawisko phishingu staje się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane.
Narzędzia, które usprawnią Twoją codzienną pracę w firmie
Prowadzenie przedsiębiorstwa to nie tylko ogromna odpowiedzialność, ale również ciągły rozwój i dostosowywanie funkcjonowania firmy do nieustannie zmieniających się standardów rynku.
Prowadzenie firmy
Do 30 czerwca 2024 roku Ukraińcy mogą podejmować i wykonywać działalność gospodarczą w Polsce
W związku z wybuchem konfliktu zbrojnego na terenie Ukrainy 24 lutego 2022 roku, Polska zaangażowała się w pomoc wojennym uchodźcom. Jako kraj zaoferowaliśmy Ukraińcom nie tylko wsparcie materialne i bezpieczne schronienie, ale również pomoc w legalnym rozwijaniu własnych przedsiębiorstw na terenie kraju.
Hot-dog i kawa jako dodatkowe pozycje na fakturze za paliwo. Czy można je zaliczyć do KUP w PKPiR?
Jeśli chodzi o koszty, często generują je samochody służbowe. Właściciele firm i ich pracownicy dostarczają faktury m.in. za serwis, parking i paliwo. Problem pojawia się wówczas, gdy faktura ma wątpliwe pozycje, tj. np. obejmuje nie tylko paliwo, ale też inne produkty – np. kawę i hot-doga. Co powinniśmy w takiej sytuacji zrobić?
Krzysztof Król
Stawka 8% VAT w usługach budowlanych. Kiedy należy ją stosować?
Budowa własnego domu czy remont mieszkania od zawsze stanowią ogromne wyzwanie logistyczne, a przede wszystkim finansowe. W dzisiejszych czasach, choć materiały budowlane są szeroko dostępne, a usługodawców nie brakuje...