Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
MałgorzataK, 2014-04-09
Decyzja ta ma przyczynić się do znacznych oszczędności i ułatwić funkcjonowanie zarówno przedsiębiorstwom jak i organom publicznym działającym na unijnym rynku. Zalety, jakie niosą ze sobą zmiany systemu fakturowania to między innymi:
Dotychczas e-faktury generowane były w wielu różnych formatach, według różnych standardów, co uniemożliwiało sprawne przesyłanie dokumentów pomiędzy podmiotami. Poszczególne europejskie państwa mają także własne prawodawstwa regulujące ważność i dopuszczalność e-faktur w kategoriach prawnych, finansowych i administracyjnych.
Po ujednoliceniu systemu e-fakturowego dla krajów europejskich zostaną ograniczone koszty związane z drukowaniem faktur oraz zakupem znaczków pocztowych i kosztami wysyłki.
Faktury elektroniczne docierają do odbiorcy szybciej oraz mogą być przechowywane przy minimalnych kosztach. Ponadto przedsiębiorcy mogą skorzystać na tym, że w przypadku e-faktur skróci się okres, w którym kupujący zobowiązany jest do dokonania zapłaty.
O zaletach e-fakturowania wypowiedział się również unijny komisarz ds. rynku wewnętrznego, Michel Barnier:
„E-fakturowanie jest ważnym krokiem w kierunku elektronicznego obiegu dokumentów w administracji publicznej - jednego z priorytetów agendy cyfrowej - i może przynieść znaczące korzyści zarówno gospodarce, jak i środowisku.”
Aby zmiany zostały wdrożone, e-faktury zgodne z unijnymi standardami będą musiały być akceptowane przez władze publiczne reprezentujące kraje członkowskie Unii Europejskiej oraz Parlament Europejski na sesji plenarnej.
Zmiany idące w kierunku obiegu faktur online wydają się niezbędne dla rozwoju i digitalizacji administracji publicznej w Europie. Oferują one korzyści zarówno ekonomiczne, jak i środowiskowe. Wdrożenie e-fakturowania w Unii Europejskiej, może zaoszczędzić nawet do 2,3 miliardów Euro rocznie.
Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność.
Fakturownia - porady
10 pomysłów co można wrzucić w koszty
Przedsiębiorca w cyklu życia firmy ponosi wiele wydatków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, ewidencjonując je w koszty i obniżając tym samym podstawę opodatkowania, czyli swój dochód.
Justyna Zaporowska
fakturownia - komunikaty
Nowości i optymalizacje: październik 2024
Październik zdecydowanie był w Fakturowni miesiącem integracji: właśnie w tym obszarze wprowadziliśmy najwięcej nowych opcji i usprawnień. To jednak nie koniec udogodnień, nad którymi pracowaliśmy w ostatnim czasie.
Paulina Grzęda
Fakturownia - aktualności
MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?
Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy zapisali się na nasz webinar "MŚP w czasach AI, czyli jak się wybić na tle konkurencji?". Niestety, z przyczyn technicznych webinar nie odbył się na żywo.
Ewelina Helbrecht
KSeF bez tajemnic: Co się zmienia po ogłoszeniu wyniku audytu technicznego?
“Od trzęsienia ziemi do trzęsienia ziemi”, czyli o zmianach we wdrażaniu KSeF po wyniku audytu technicznego szczegółowo omówiła Magdalena Malicka, Analityczka Biznesowa i specjalistka ds. KSeF w Fakturowni.
Czego nie powie Ci księgowa a chcesz wiedzieć o finansach swojej firmy
Dziękujemy wszystkim uczestnikom webinaru, musimy przyznać, że była to solidna dawka informacji! Bardzo cieszy nas ilość pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy zaraz po wydarzeniu.
Nowości i optymalizacje: wrzesień 2024
We wrześniu pracowaliśmy intensywnie nad optymalizacjami systemu. Mamy też kilka nowości, które z pewnością ucieszą naszych Użytkowników. Oto najważniejsze z nich!
Podsumowanie nowości sierpień 2024
Co nowego w sierpniu? To był miesiąc pełen pracy! Wprowadziliśmy szereg ulepszeń, które usprawnią Twój biznes.
Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat
Czym jest Google Authenticator i jak może chronić Twoje dane w Fakturowni?
Mimo coraz większej świadomości użytkowników, ataki phishingowe i hakerskie są nadal jednym z głównych problemów związanych z przechwyceniem tożsamości, dotykających zarówno firmy, jak i osoby prywatne. Myślisz, że Ciebie ten temat nie dotyczy? W ostatnim kwartale 2024 r. aż 25% incydentów było związanych z wyłudzeniem hasła.
Sylwia Cerecka
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Prowadzenie firmy jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem księgowości. Chociaż dla wielu osób prawo podatkowe i stosy faktur czy umów stanowią największy koszmar w byciu przedsiębiorcą, nie taki diabeł straszny jak go malują!
Sandra Wiśniewska
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
W erze cyfrowej, gdzie większość naszych aktywności przeniosła się do Internetu, zjawisko phishingu staje się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane.
Prowadzenie firmy
Dokument nieksięgowy: co to jest i jakie są rodzaje dokumentów nieksięgowych?
Dokumenty nieksięgowe to pojęcie, które rzadko jest używane w języku rachunkowości, choć tego rodzaju dokumenty bardzo często funkcjonują w praktyce. To nic innego jak swoiste oferty cenowe składane klientom. W systemie Fakturownia możesz bez trudu wygenerować własny dokument nieksięgowy, a następnie przesłać go do kontrahenta lub na jego podstawie wystawić fakturę VAT.
Więcej o dokumentach nieksięgowych oraz ich tworzeniu przeczytasz w poniższym artykule.
Sandra Wiśniewska, Ewelina Helbrecht
JDG: Wszystko, co musisz wiedzieć o prowadzeniu własnej firmy
Jeśli myślisz o założeniu własnej firmy, z pewnością zadajesz sobie pytanie jakie są koszty prowadzenia działalności gospodarczej.
Składka zdrowotna. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w 2025?
W przyszłym roku przedsiębiorcy mogą spodziewać się zmian w zasadach obliczania składki zdrowotnej. Chociaż zmiany prognozowane są dopiero na rok 2025, już teraz możemy dowiedzieć się czego należy się spodziewać po nadchodzącym roku. Wielu deklaruje, że nowelizacja przepisów to spora korzyść dla przedsiębiorców.