Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
Magda, 2019-03-05
Karta podarunkowa, określana często jako voucher, to elektroniczny odpowiednik bonu towarowego. Realizując kartę podarunkową, jej posiadacz może dokonać zakupów w określonym salonie sprzedaży, do wartości wyrażonego na karcie limitu. Karta może posłużyć do jednokrotnego lub wielokrotnego użytku. Wykorzystanie dostępnych na karcie środków może być również (lecz wcale nie musi) ograniczone w czasie. Na emisję kart podarunkowych decydują się najczęściej internetowe i tradycyjne drogerie, salony kosmetyczne i fryzjerskie, sklepy oferujące sprzęt AGD, RTV, odzież i obuwie. Karty i vouchery coraz częściej wykorzystują także hipermarkety i dyskonty spożywcze.
Karty podarunkowe i vouchery mają ogromny potencjał. W zależności od tego, w jaki sposób ich użyjesz, pomogą zwiększyć sprzedaż, osiągnąć przewagę konkurencyjną, przyciągną do sklepu nowych klientów i zbudują lojalność aktualnych. Jak w pełni wykorzystać ich moc?
Wielu Polaków zwykło robić zakupy na ostatnią chwilę. Świadczą o tym, chociażby ogromne kolejki, jakie ustawiają się do sklepów w okresie przedświątecznym. Alternatywą dla chaotycznych zakupów last minute może być kupno bonu podarunkowego. Zakup vouchera przez Internet eliminuje konieczność stania w kolejkach oraz ryzyko związane z niedostarczeniem paczki na czas (co przed świętami zdarza się nagminnie).
Aby dodatkowo zwiększyć sprzedaż, przygotuj tematyczne promocje na Dzień Kobiet, Walentynki, Dzień Matki etc. Zadbaj także o to, aby dowiedzieli się o nich Twoich klienci. Źródłem informacji może być baner na stronie internetowej, wysyłane do klientów SMS-y, ulotki rozłożone w salonie kosmetycznym, post na facebookowym fanpage’u czy newsletter.
Największą sprzedaż kart podarunkowych odnotowuje się przed świętami, zwłaszcza Bożym Narodzeniem. Aby w pełni wykorzystać potencjał kart, warto poszukać dla nich wszechstronnych sposobów zastosowania. Co możesz zrobić?
Voucher na pierwsze zakupy? Karta podarunkowa za subskrypcję newslettera? Zdecydowanie tak! Nagradzaj klientów, którzy obdarzyli Cię zaufaniem i wybrali Twój sklep.
Karta podarunkowa może być nie tylko wabikiem, przyciągającym do sklepu nowych kupujących, ale również formą nagrody dla lojalnych klientów. Bonus w postaci vouchera możesz przyznawać za:
Jeśli nie dopełniłeś swoich obowiązków, a klient nie jest zadowolony z transakcji, skutecznym sposobem, by odzyskać jego zaufanie, może być rekompensata w postaci vouchera. Nawet jeśli z niego nie skorzysta, z pewnością doceni Twój gest.
Wprowadzenie do sprzedaży voucherów może być także skutecznym sposobem na zbudowanie przewagi konkurencyjnej. Zwłaszcza jeśli Twoi bezpośredni rywale nie oferują takich usług. Zanim wzbogacisz asortyment o karty podarunkowe i vouchery, zbadaj ofertę konkurentów. Sprawdź, jakie bonusy przygotowali dla kupujących i czego brakuje w ich propozycji. Zapełniając niszę, skutecznie się wyróżnisz.
Samo poszerzenie asortymentu o karty podarunkowe często nie wystarczy, aby ich sprzedaż była zadowalająca. Co zrobić, aby klienci kupowali więcej?
Działania promocyjne to nieodzowny element procesu sprzedaży produktów i usług. Zwłaszcza nowości. Bez starannie przemyślanej strategii, o nowym produkcie dowie się wyłącznie niewielka garstka odbiorców. W większości przypadków tych, którzy zajrzeli na stronę lub odwiedzili Twój sklep przypadkowo. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż bonów, poinformuj kupujących o nowych usługach. Wykorzystaj do tego wszystkie możliwe kanały: stronę internetową, newsletter, ulotki, media społecznościowe, SMS-y oraz osobisty kontakt.
Klient, który kupuje bon podarunkowy (zwłaszcza na prezent last minute), chce sfinalizować transakcję szybko i sprawnie. Jeśli za zakup vouchera jedyną opcją płatności jest przelew tradycyjny, istnieje spora szansa, że opuści koszyk i zrezygnuje z zakupów. Aby zminimalizować takie ryzyko, udostępnij swoim klientom możliwość wykonania szybkiego przelewu online lub płatności kartą.
Skutecznym argumentem, przemawiającym za zakupem bonów prezentowych może być również automatyczna wysyłka w formie elektronicznej. Ma to szczególne znaczenie, jeśli klienci dokonują zakupów na ostatnią chwilę.
Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep lub punkt usługowy, zadbaj o estetyczne opakowanie voucherów. Choć w przypadku takich prezentów liczy się przede wszystkim wnętrze, „stylowe ubranie” będzie wartością dodaną, którą klient z pewnością dostrzeże. Aby osiągnąć najlepszy efekt, postaw na eleganckie etui wykonane z ozdobnego papieru.
Jak pokazują badania, ponad 30% klientów kupuje karty podarunkowe, korzystając z urządzeń mobilnych. Aby zmniejszyć ryzyko porzucenia koszyka, wszystkie zasady związane z zakupem i wykorzystaniem karty dokładnie opisz i umieść w widocznym miejscu na stronie. Dzięki temu kupujący już na wstępie dostanie wszystkie informacje, których szuka.
Klienci lubią czuć się ważni i traktowani wyjątkowo. Dobrym pomysłem, aby zachęcić ich do nabycia lub wykorzystania vouchera będzie osobisty kontakt (np. telefoniczny) ze strony sprzedawcy.
Fakturownia - porady
10 pomysłów co można wrzucić w koszty
Przedsiębiorca w cyklu życia firmy ponosi wiele wydatków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, ewidencjonując je w koszty i obniżając tym samym podstawę opodatkowania, czyli swój dochód.
Justyna Zaporowska
fakturownia - komunikaty
Podsumowanie nowości luty 2024
Zapraszamy na przegląd najważniejszych nowości i zmian systemowych, które nastąpiły w lutym. Dowiedz się również, co nowego w aplikacji mobilnej, a także jaki był temat zeszłomiesięcznego webinaru Fakturowni. Zaczynajmy!
Ewelina Helbrecht
Fakturownia - aktualności
Podnieś wydajność Twojej działalności: Odkryj korzyści integracji w Fakturowni
Kolejny webinar już za nami! Tym razem przedstawiliśmy od podstaw praktyczne zastosowanie opcji z zakładki Aplikacje/Dodatki, która jest dostępna po zalogowaniu do systemu Fakturownia.
Rozwój MŚP dzięki optymalizacji procesów biznesowych. Od pracy w firmie do pracy nad firmą
Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem ostatniego webinaru. Dziękujemy naszemu partnerowi - firmie Casbeg i Jackowi Bartczakowi za bardzo inspirujący wykład.
Bezpłatny e-book! Biznes w 2024 roku. Przedsiębiorczy przewodnik dla MŚP
Przedsiębiorcy! Mamy dla Was wyjątkowy prezent – nasz najnowszy ekspercki e-book przygotowany we współpracy z naszymi 10 partnerami, ekspertami w swoich dziedzinach - AutoPay, No Fluff Jobs, Brutto (Grupa PragmaGo), Casbeg...
Podsumowanie nowości styczeń 2024
Co nowego w Fakturowni wraz z początkiem roku? Ulepszone opcje w tym funkcje integracji i aplikacji mobilnej, ale to nie wszystko!
Podsumowanie roku 2023
Rok 2023 przyniósł wiele nowości i pozytywnych zmian - nowe funkcje, nowa odsłona aplikacji mobilnej, nowe integracje!
Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Prowadzenie firmy jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem księgowości. Chociaż dla wielu osób prawo podatkowe i stosy faktur czy umów stanowią największy koszmar w byciu przedsiębiorcą, nie taki diabeł straszny jak go malują!
Sandra Wiśniewska
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
W erze cyfrowej, gdzie większość naszych aktywności przeniosła się do Internetu, zjawisko phishingu staje się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane.
Narzędzia, które usprawnią Twoją codzienną pracę w firmie
Prowadzenie przedsiębiorstwa to nie tylko ogromna odpowiedzialność, ale również ciągły rozwój i dostosowywanie funkcjonowania firmy do nieustannie zmieniających się standardów rynku.
Prowadzenie firmy
Świadczenie usług medycznych a obowiązek posiadania kasy fiskalnej: co warto wiedzieć?
Kasa fiskalna to coraz bardziej powszechne narzędzie w wielu branżach gospodarki, w tym także w sektorze medycznym. Świadczenie usług medycznych jest działalnością...
Samodzielne prowadzenie księgowości czy usługi biura księgowego - co wybrać? Poznaj plusy i minusy obu rozwiązań
Prowadzenie przedsiębiorstwa to nie tylko dostawa towarów czy świadczenie usług dla Twoich klientów. To szereg obowiązków, które nierzadko sprawiają przedsiębiorcom wiele trudności, nie tylko zajmując czas...
Magdalena Malicka
Jak zarejestrować prywatną praktykę lekarską? Wszystko, co musisz wiedzieć
Prywatna praktyka lekarska oferuje szansę na tworzenie trwałych relacji z pacjentami, którzy chętnie wrócą do dobrego lekarza ponownie, ale również dostosowanie zakresu usług do swojej specjalizacji i zainteresowań.