Blog Fakturowni

Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

Fakturownia - porady Prowadzenie firmy

Anulowanie faktury - jak przebiega i kiedy jest dopuszczalne?

Fakturownia

Fakturownia, 2014-08-26

Możliwość anulowania faktury to nowa funkcja wprowadzona na życzenie Klientów Fakturowni. Dowiedz się co należy zrobić z błędnie lub omyłkowo wystawionymi dokumentami oraz w jaki sposób i kiedy można anulować fakturę. 


Kiedy można anulować fakturę

  • Anulowanie faktury może nastąpić tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy dokument dotyczy czynności niedokonanej: gdy nie zostały one jeszcze wprowadzone do obiegu prawnego. 
  • W praktyce anulowanie faktury możliwe jest w przypadku, gdy została ona wystawiona na podstawie zamówienia, które zostało anulowane, co oznacza, że nie doszło do zawarcia umowy sprzedaży, jak również powstania obowiązku podatkowego. 
  • Aby anulować fakturę wystawca musi posiadać oryginał i kopię faktury. Dokumenty tych operacji księgowej opatrzone odpowiednią adnotacją powinny być zachowane w dokumentach Wnioskodawcy, bez konieczności wprowadzania ich do ewidencji i wykazywania wynikających z nich kwot w deklaracji VAT.

Anulowanie a korekta

Po dokonaniu korekty danych i wartości błędnie wskazanych na fakturze nie ma możliwości anulowania dokumentu. Zamiast tego należy sporządzić, w zależności od rodzaju pomyłki, notę korygującą lub fakturę korygującą. 

Ważne! Definicje

 

Jak anulować fakturę

Aby anulować dokument obrazujący transakcję sprzedaży należy umieścić na dokumencie adnotację, że dokument ten został anulowany danego dnia. W celu zapobieżenia ponownemu wykorzystaniu anulowanych faktur, należy je przekreślić i opatrzyć podpisem osoby upoważnionej do ich wystawienia. Warto zaznaczyć, że sprzedawca jest zobowiązany do przechowywania anulowanych dokumentów. 

Anulowanie faktury w Fakturowni

Specjalnie dla Użytkowników Fakturowni dodaliśmy do bazy pomocy specjalną instrukcję, która z pewnością pomoże zaznajomić się z nową funkcją i z łatwością ją odnaleźć.

>>Anulowanie faktury w systemie Fakturownia<<

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 

Fakturownia - porady Prowadzenie firmy

Anulowanie faktury - jak przebiega i kiedy jest dopuszczalne?

Fakturownia

Fakturownia, 2014-08-26

Możliwość anulowania faktury to nowa funkcja wprowadzona na życzenie Klientów Fakturowni. Dowiedz się co należy zrobić z błędnie lub omyłkowo wystawionymi dokumentami oraz w jaki sposób i kiedy można anulować fakturę. 


Kiedy można anulować fakturę

  • Anulowanie faktury może nastąpić tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy dokument dotyczy czynności niedokonanej: gdy nie zostały one jeszcze wprowadzone do obiegu prawnego. 
  • W praktyce anulowanie faktury możliwe jest w przypadku, gdy została ona wystawiona na podstawie zamówienia, które zostało anulowane, co oznacza, że nie doszło do zawarcia umowy sprzedaży, jak również powstania obowiązku podatkowego. 
  • Aby anulować fakturę wystawca musi posiadać oryginał i kopię faktury. Dokumenty tych operacji księgowej opatrzone odpowiednią adnotacją powinny być zachowane w dokumentach Wnioskodawcy, bez konieczności wprowadzania ich do ewidencji i wykazywania wynikających z nich kwot w deklaracji VAT.

Anulowanie a korekta

Po dokonaniu korekty danych i wartości błędnie wskazanych na fakturze nie ma możliwości anulowania dokumentu. Zamiast tego należy sporządzić, w zależności od rodzaju pomyłki, notę korygującą lub fakturę korygującą. 

Ważne! Definicje

 

Jak anulować fakturę

Aby anulować dokument obrazujący transakcję sprzedaży należy umieścić na dokumencie adnotację, że dokument ten został anulowany danego dnia. W celu zapobieżenia ponownemu wykorzystaniu anulowanych faktur, należy je przekreślić i opatrzyć podpisem osoby upoważnionej do ich wystawienia. Warto zaznaczyć, że sprzedawca jest zobowiązany do przechowywania anulowanych dokumentów. 

Anulowanie faktury w Fakturowni

Specjalnie dla Użytkowników Fakturowni dodaliśmy do bazy pomocy specjalną instrukcję, która z pewnością pomoże zaznajomić się z nową funkcją i z łatwością ją odnaleźć.

>>Anulowanie faktury w systemie Fakturownia<<

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 

Wypróbuj Fakturownię za darmo

Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat

Zarejestruj się!