Blog Fakturowni

Witamy Cię na blogu Fakturowni! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

Fakturownia - porady Prowadzenie firmy

5 wydatków, które wrzucisz w koszty prowadząc firmę IT (cz. 1)

Malgorzata Kozicka

Malgorzata Kozicka, 2015-07-30

Koszty uzyskania przychodu, potocznie nazywane „kosztami” to środki trwałe oraz niematerialne i prawne, które są wykorzystywane na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej.  Dzięki kosztom przedsiębiorca może zapłacić niższy podatek, bo te są odliczane od przychodu – wynikiem jest dochód. Z kosztami przedsiębiorca ma więc do czynienia od pierwszego dnia prowadzenia działalności, nie zawsze jednak wie, co w takie koszty może „wrzucić”, a czego nie. Podpowiadamy, jak to wygląda w przypadku osób, które prowadzą firmę z branży informatycznej.

Sprzęt niezbędny do pracy

W pracy przedsiębiorcy z wymienionej w tytule branży, niezbędne jest używanie komputera, czy to stacjonarnej wersji, czy też laptopa. To jednak nie wszystko – często równie ważny jest sprzęt, który łatwiej można przynieść np. na spotkanie z klientem. Nie powinno więc być problemów z zaliczeniem do kosztów tabletu, telefonu komórkowego, czy drukarki, o ile jesteśmy w stanie udowodnić, że te są wykorzystywane w prowadzonej działalności. 

Oprogramowanie 

Skoro sprzęt, to również oprogramowanie niezbędne do pracy. Mogą to być zarówno licencje na system operacyjny czy programy specjalistyczne – do obróbki grafiki, projektowania, o ile tylko przedsiębiorca zajmuje się tym w ramach prowadzonej działalności. Osoba tworząca strony internetowe może tworzyć dla nich zarówno grafikę, jak i zajmować się ich kodowaniem – może więc potrzebować programów z pozoru dwóch odległych biegunów.

Wynajem biura i jego wyposażenie

Firmy z branży IT mają ten komfort, że część z nich decyduje się na pracę w domu, komunikując się z kontrahentami i współpracownikami zdalnie. Są jednak tacy, którzy wybierają tradycyjne biuro. Koszty związane z jego wynajmem jak najbardziej możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Podobnie sprawa wygląda w przypadku jego wyposażenia – montażu klimatyzacji, dodatkowego biurka czy wygodnego krzesła albo rolet okiennych.

Artykuły biurowe

Praca w branży IT wbrew pozorom nie oznacza wyłącznie elektronicznego obiegu dokumentów. Są takie, które trzeba wydrukować, przesłać, przedstawić w innej, niestandardowej formie. „Na fakturę” można więc wziąć zarówno tonery do drukarki, jak i papier, materiały piśmiennicze, tablice korkowe i magnetyczne czy segregatory, a także wiele innych, które można znaleźć w dziale z tego typu artykułami.

Szkolenia i konferencje – offline i online

Branża IT to gałąź, która wymaga poszerzania wiedzy o większej częstotliwości, niż w przypadku innych. Dlatego do kosztów uzyskania przychodu można zaliczyć te związane z samymi kursami i konferencjami zarówno w wersji online, jak i offline. W przypadku tych drugich, przedsiębiorca często ponosi również koszty dojazdu i noclegu, które też może do nich zaliczyć.

Jak widać, w koszty uzyskania przychodu można wliczyć bardzo wiele środków, zarówno trwałych, jak i niematerialnych,  pod warunkiem tylko, że faktycznie służą i pomagają w prowadzeniu działalności gospodarczej.

 

 

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 

Fakturownia - porady Prowadzenie firmy

5 wydatków, które wrzucisz w koszty prowadząc firmę IT (cz. 1)

Malgorzata Kozicka

Malgorzata Kozicka, 2015-07-30

Koszty uzyskania przychodu, potocznie nazywane „kosztami” to środki trwałe oraz niematerialne i prawne, które są wykorzystywane na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej.  Dzięki kosztom przedsiębiorca może zapłacić niższy podatek, bo te są odliczane od przychodu – wynikiem jest dochód. Z kosztami przedsiębiorca ma więc do czynienia od pierwszego dnia prowadzenia działalności, nie zawsze jednak wie, co w takie koszty może „wrzucić”, a czego nie. Podpowiadamy, jak to wygląda w przypadku osób, które prowadzą firmę z branży informatycznej.

Sprzęt niezbędny do pracy

W pracy przedsiębiorcy z wymienionej w tytule branży, niezbędne jest używanie komputera, czy to stacjonarnej wersji, czy też laptopa. To jednak nie wszystko – często równie ważny jest sprzęt, który łatwiej można przynieść np. na spotkanie z klientem. Nie powinno więc być problemów z zaliczeniem do kosztów tabletu, telefonu komórkowego, czy drukarki, o ile jesteśmy w stanie udowodnić, że te są wykorzystywane w prowadzonej działalności. 

Oprogramowanie 

Skoro sprzęt, to również oprogramowanie niezbędne do pracy. Mogą to być zarówno licencje na system operacyjny czy programy specjalistyczne – do obróbki grafiki, projektowania, o ile tylko przedsiębiorca zajmuje się tym w ramach prowadzonej działalności. Osoba tworząca strony internetowe może tworzyć dla nich zarówno grafikę, jak i zajmować się ich kodowaniem – może więc potrzebować programów z pozoru dwóch odległych biegunów.

Wynajem biura i jego wyposażenie

Firmy z branży IT mają ten komfort, że część z nich decyduje się na pracę w domu, komunikując się z kontrahentami i współpracownikami zdalnie. Są jednak tacy, którzy wybierają tradycyjne biuro. Koszty związane z jego wynajmem jak najbardziej możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Podobnie sprawa wygląda w przypadku jego wyposażenia – montażu klimatyzacji, dodatkowego biurka czy wygodnego krzesła albo rolet okiennych.

Artykuły biurowe

Praca w branży IT wbrew pozorom nie oznacza wyłącznie elektronicznego obiegu dokumentów. Są takie, które trzeba wydrukować, przesłać, przedstawić w innej, niestandardowej formie. „Na fakturę” można więc wziąć zarówno tonery do drukarki, jak i papier, materiały piśmiennicze, tablice korkowe i magnetyczne czy segregatory, a także wiele innych, które można znaleźć w dziale z tego typu artykułami.

Szkolenia i konferencje – offline i online

Branża IT to gałąź, która wymaga poszerzania wiedzy o większej częstotliwości, niż w przypadku innych. Dlatego do kosztów uzyskania przychodu można zaliczyć te związane z samymi kursami i konferencjami zarówno w wersji online, jak i offline. W przypadku tych drugich, przedsiębiorca często ponosi również koszty dojazdu i noclegu, które też może do nich zaliczyć.

Jak widać, w koszty uzyskania przychodu można wliczyć bardzo wiele środków, zarówno trwałych, jak i niematerialnych,  pod warunkiem tylko, że faktycznie służą i pomagają w prowadzeniu działalności gospodarczej.

 

 

Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany, a przedstawione treści mogą ulec przedawnieniu. Czytelnik wykorzystuje poglądy przedstawione przez Autora dla własnych potrzeb jedynie na własną odpowiedzialność. 

Wypróbuj Fakturownię za darmo

Testuj wszystkie funkcje przez 30 dni bez opłat

Zarejestruj się!